BMW 316i Ο πόθος του οικογενειάρχη

Αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο που αποτελεί το μεγάλο πόθο της μεγαλύτερης μερίδας των οικογενειαρχών αυτού του τόπου, τότε ο λόγος αυτόματα έρχεται στη σειρά 3 της BMW. Βέβαια, δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς παντρεμένος με παιδιά για να ερωτευτεί τη γερμανίδα, αλλά οι περισσότεροι θαυμαστές της, ιδιαίτερα της τετράπορτης έκδοσης, προέρχονται από το… χώρο των εγγάμων.

Η καψούρα του νέο-Έλληνα με τη συγκεκριμένη σειρά της BMW μόνο τυχαία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Οι «τριάρες» προσέδιδαν πάντα στους κύρος στους τυχερούς ιδιοκτήτες τους. Τώρα πια διαθέτουν δυναμισμό στην εμφάνισή τους αλλά και απαράμιλλη κομψότητα, σχεδόν διαχρονική.

Καθόλου τυχαίο δεν επίσης το γεγονός ότι σε κάθε νέα παρουσίαση της σειράς 3 θέτονται νέα όρια στην κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών. Στο μυαλό όλων, και αυτό αν είναι επιτυχία για την βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία, το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί το σημείο αναφοράς. Παράδοξο ή όχι ποτέ δεν υπήρξα φίλος με αυτό το αυτοκίνητο. Δεν γνωρίζω το γιατί, ίσως το νεαρό της ηλικίας την εποχή που διαμορφώνονται οι… μεγάλες αγάπες με τα τετράχροχα, ίσως η έλλειψη παιδιών τότε, μπορεί και αυτή η εμμονή των περισσοτέρων γνωστών μου. Πραγματικά δεν ξέρω. Μπορώ, όμως, να πω με σιγουριά πλέον, ότι η γνωριμία μου μαζί της μου άλλαξε τη γνώμη. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορείς να το αγαπήσεις. Για πολλούς και διάφορους λόγους. Μπορείς να δεθείς μαζί του και το βασικότερο ίσως να εμπιστευτείς στο εσωτερικό του ότι πολυτιμότερο διαθέτεις. Την οικογένειά σου.

Η ασφάλεια που νιώθεις μέσα στην 316i είναι το μεγαλύτερο όλων των συναισθημάτων που σου αφήνει το εν λόγω αυτοκίνητο. Η λέξη «θησαυροφυλάκιο» ερχόταν στο μυαλό μου κάθε φορά που έκλεινα την πόρτα. Έτσι αισθανόμουν. Σαν να έμπαινα μέσα σε θησαυροφυλάκιο. Μια αίσθηση του στυλ… ότι και να συμβεί εγώ θα βγω αλώβητος. Σίγουρα κορυφαία ασφάλεια όπως καταδεικνύεται και από τα σχετικά τεστ ασφαλείας όπου η γερμανίδα κατέκτησε τις κορυφαίες βαθμολογίες.

Σχεδιαστικά η 316i καταφέρνει και ισορροπεί με περίσσια άνεση μεταξύ της κλασικής, δυναμικής και σπορ γραμμής, αφήνοντας όλους τους… τύπους των υποψηφίων αγοραστών της ικανοποιημένους. Το εσωτερικό διακρίνεται για την εργονομία που παρέχει στο χειριστή της, αλλά και την ποιότητα των υλικών, η οποία άλλωστε αποτελεί κληροδότημα των μοντέλων που είχαν προηγηθεί στο παρελθόν. Οι χώροι τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβαίνοντες είναι ικανοποιητικοί, ενώ η λειτουργία της ανάρτησης που εξαφανίζει όλες τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων τους εξασφαλίζει εξαιρετικά άνετες μετακινήσεις, είτε αυτές γίνονται εντός των τειχών είτε στο εθνικό δίκτυο. 

Το πλαίσιο διαθέτει κορυφαία ισορροπία ενώ το τιμόνι θυμίζει… νυστέρι. Σίγουρα μπορεί να σηκώσει πολύ περισσότερα από τα 122 άλογα που «βγάζει» ο 1800αρης κινητήρας ο οποίος μπορεί να έχει κορυφαία απόδοση (ατμόσφαιρα) αλλά από την άλλη το βάρος που καλείται να «τραβήξει» είναι μεγάλο. Δεν καταφέρνει εν κατακλείδι σε καμία περίπτωση να φέρει σε δύσκολη θέση τον οδηγό της. Το EfficientDynamics της BMW είναι πραγματικά ευεργετικό στην κατανάλωση καθώς ο δείκτης βενζίνης… ξεχνά να πάρει την κατιούσα.  Και να φανταστεί κανείς ότι λογικό θα ήταν το ακριβώς αντίθετο, διότι με «μικρό» κινητήρα και αρκετό βάρος επέρχεται και μεγάλη «λαιμαργία» λόγω πίεσης. Στο Εθνικό δίκτυο ανεβάζει πάνω από τη δεύτερη εκατοντάδα χιλιομέτρων αλλά θέλει το χρόνο της. Ταξιδεύει όμως περίφημα στην γειτονιά των 150 και βάλε, δημιουργώντας αυτό το απίστευτο συναίσθημα ασφάλειας. Η 316i δικαιολογεί πλήρως τη φήμη που την ακολουθεί. Προσφέρει ακριβώς αυτά που έχουν όλοι στο μυαλό τους όταν πρόκειται να εκπληρώσουν το «όνειρο» τους. Δηλαδή την απόκτησή της.   

 ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Η εκπληκτική αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό αλλά και στους συνεπιβαίνοντες. Η ισορροπία του αμαξώματος, το οποίο δεν πρόκειται ποτέ να φέρει σε δύσκολη θέση τον χειριστή της. Ποιότητα κατασκευής και εργονομία ανάλογη όλων των βαυαρικών κατασκευών.  

Σχήμα κλασικό, δυναμικό και συνάμα σπορ. Κανένας δεν μένει παραπονεμένος.

 

Ο κινητήρας των 1.600 κυβικών εκατοστών με τους 122 ίππους στις 6.000 δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί αξιοπρεπέστατα το βαρύ κορμί της 316. Το δυνατό του χαρτί όμως είναι η κατανάλωση που πραγματικά προκαλεί ευχάριστη έκπληξη στο χειριστή της.

Η θέση εργασίας δένει όμορφα το σώμα παρέχοντάς του καλή στήριξη, ενώ ο χώρος αποσκευών καλύπτει τις ανάγκες της… οικογένειας.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

 

BMW 316i

 

ΚΥΒΙΣΜΟΣ        1. 599cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ     4-16

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 122/6.000

ΡΟΠΗ        16,3Kgm/4.250

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ          210km

0-100 km/h 10.8sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ         Ανεξάρτητη ανάρτηση, γόνατα τύπου Μακ Φέρσον.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ      Πολλαπλοί σύνδεσμοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ      Στους πίσω τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ  6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ      Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – δίσκοι πίσω

ΒΑΡΟΣ      1.425

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ   4.531mm / 1.817mm / 1.421mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ              2.760

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ       460Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 5,9 Lit/100km  

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης