Το Insignia OPC Sports Tourer αναμένεται στις Εκθέσεις των Διανομέων αργότερα μέσα στη χρονιά, αλλά πρώτα πρέπει να περάσει μέσα από την κόλαση – την Πράσινη Κόλαση του Nordschleife (Nürgurgring), που θεωρείται η πιο σκληρή, πιο απαιτητική και επικίνδυνη αγωνιστική πίστα στον κόσμο.

Οι μηχανικοί της Opel θεωρούν ότι όλα τα οχήματα OPC πρέπει να υποβάλλονται σε μία αυστηρή δοκιμή 10.000 χλμ. στην πίστα Nordschleife 20.8 χλμ. του Nürburgring, την οποία ο θρυλικός οδηγός αγώνων, Jackie Stewart, αποκαλεί Πράσινη Κόλαση.  Μόλις πριν από λίγες ημέρες, το Insignia OPC sedan ολοκλήρωσε την πρόκληση χωρίς προβλήματα.

Το Opel Insignia OPC Sports Tourer χρησιμοποιεί ένα Turbo V6 κινητήρα 2.8-λίτρων 325 hp/239 kW, 435 Nm για μέγιστη ισχύ. Υιοθετεί high-tech στοιχεία, όπως ένα χαμηλότερο, επαναρυθμισμένο μηχανοτρονικό πλαίσιο με FlexRide, μετάδοση Adaptive 4×4 με ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) και ειδικά φρένα Brembo – όλα σε συνδυασμό με τη λειτουργικότητα ενός ευρύχωρου station wagon με χώρο φόρτωσης 1530 λίτρων.

Όπως το Insignia OPC sedan, έτσι και το Sports Tourer διαθέτει πλείστα προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας OPC είναι 25% ισχυρότερος από την έκδοση 260 hp του 2.8 V6 Turbo των Insignia Sport και Cosmo. Η αύξηση ισχύος είναι αποτέλεσμα ενός νέου συστήματος εξαγωγής που μειώνει την πίεση επιστροφής καυσαερίων, με ειδικά σιλανσιέ (σιγαστήρες) συμβάλλοντας σε ένα σπορ, βαθύ ήχο. Η μονάδα συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, για επιτάχυνση 0 – 100 σε 6.3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 250 km/h (με ηλεκτρονικό κόφτη).

Η μονάδα διαχείρισης του Adaptive 4×4 με eLSD έχει επαναρυθμιστεί, ώστε να προσαρμόσει την κατανομή ροπής στη σπορ φιλοσοφία του OPC. Οι μηχανικοί του Opel Performance Center εξέλιξαν έναν ειδικό εμπρός άξονα υψηλών επιδόσεων, με την ονομασία HiPerStrut (High Performance Strut) για το πλαίσιο, ο οποίος είναι 10 mm χαμηλότερος από της έκδοσης AWD Insignia Sport. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα είναι μειωμένες αντιδράσεις στο τιμόνι και βελτιωμένη αίσθηση για τον οδηγό.

Η στάνταρ ηλεκτρονική ανάρτηση FlexRide του OPC έχει ρυθμιστεί για έξτρα επιδόσεις και ικανοποιεί τους λάτρεις της πιο σπορ οδήγησης. Προσφέρει τρεις διαφορετικές σπορ επιλογές: Στάνταρ ρύθμιση για μέγιστη άνεση, Sport mode με πιο ‘σφιχτή’ αίσθηση και νέο σετάρισμα OPC για βέλτιστη απόλαυση.

12 ημέρες, 27.000 αλλαγές ταχυτήτων, 35.551 στροφές και 487 γύροι

Πριν κυκλοφορήσει στους δρόμους το φθινόπωρο, το νέο Opel Insignia OPC Sports Tourer θα δοκιμαστεί στην Πράσινη Κόλαση: 10.000 γρήγορα χιλιόμετρα στη Nordschleife μεταφράζονται σε περίπου 180.000 χιλιόμετρα στο δρόμο. Το νέο σετάρισμα συντελεί στο τροποποιημένο κέντρο βάρους του station wagon, που δικαιολογεί και γιατί η ανάρτηση του Sports Tourer δοκιμάζεται ξεχωριστά στο Ring.

Παρόλο που η απαιτητική πίστα 20.8 χλμ., αποτελεί τμήμα του στάνταρ προγράμματος OPC, αυτή η πρόσθετη ‘επικύρωση’ είναι πάντα κάτι ξεχωριστό για τον Volker Strycek και την ομάδα του. Ο πρώην οδηγός του Γερμανικού Πρωταθλήματος και Επικεφαλής του Opel Performance Center συνοψίζει: Δώδεκα οδηγοί, μηχανικοί σχεδίασης της Opel και ειδικοί του Nordschleife εναλλάσσονται πίσω από το τιμόνι ενός Insignia OPC παραγωγής για 12 ημέρες, ανεξαρτήτως καιρού. «Μέσα σε 12 μέρες, το αυτοκίνητο θα δοκιμαστεί στα όριά του, διανύοντας 487 γύρους, περνώντας από 35.551 στροφές και εκτελώντας 27.000 αλλαγές ταχυτήτων».

Ο Συντονιστής του εγχειρήματος, Jens Hornischer, ο οποίος οδηγεί ένα μεγάλο κομμάτι της διαδρομής του τεστ αντοχής, σχολιάζει: «Πιέζουμε το αυτοκίνητο σταθερά στο 90% περίπου – κάτι που είναι πραγματικά επίπονο για οποιοδήποτε όχημα. Και δεν υπάρχει σχεδόν καμία προετοιμασία».

Ένα Arden Blue Insignia OPC sedan ολοκλήρωσε τις δοκιμές στις αρχές Μαΐου, επιβεβαιώνοντας το υψηλό πρότυπο ποιότητας που προσδοκούν οι πελάτες της Opel.

Η μακρά παράδοση της Opel στα σπορ station wagon προσφέρει τα καλύτερα δύο κόσμων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης