Από τις αρχές του 2011, 70 ηλεκτρικά Saab 9-3 θα πραγματοποιούν δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες στη ΣουηδίαΠαγκόσμια πρεμιέρα στην έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι πραγματοποιεί αυτές τις ημέρες μία νέα έκδοση για το δημοφιλές Saab 9-3. Η συγκεκριμένη θα κινείται μόνο με μπαταρίες και θα προσφέρει τεράστια πλεονεκτήματα στον ιδιοκτήτη αλλά και το περιβάλλον.

Προς το παρόν, το 9-3 ePower είναι το πρωτότυπο ενός στόλου 70 οχημάτων που θα συμμετάσχουν σε εκτεταμένες δοκιμές κάτω από πραγματικές οδηγικές συνθήκες στη Σουηδία, στις αρχές της επόμενης χρονιάς. Ως μέρος της αναπτυξιακής διαδικασίας για ένα εξαρχής ηλεκτροκίνητο όχημα της Saab, θα αξιολογηθεί η απόδοση των αυτοκινήτων κάτω από μία ποικιλία πραγματικών οδηγικών συνθηκών. Μέσα από αυτές τις δοκιμές το ζητούμενο είναι να επιβεβαιωθεί η προβλεπόμενη οδηγική εμβέλεια γύρω στα 200 χιλιόμετρα μέσω της χρήσης υψηλής ενεργειακής πυκνότητας στοιχείων μπαταρίας ιόντων λιθίου.
 
Απόδοση 184 ίππων

Το σουηδικό μοντέλο είναι το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που προσφέρει στους επιβάτες την άνεση και τον χώρο ενός αυτοκινήτου hatch. Οι μηχανικοί της Saab ενσωμάτωσαν μια ηλεκτρική αρχιτεκτονική στο σχήμα και τις διαστάσεις ενός «συμβατικού» 9-3 Sport Hatch. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 184 ίππων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς. Η άμεσα εκλυόμενη ροπή επιτρέπει επιτάχυνση από 0 σε 100 χιλιόμετρα την ώρα σε μόλις 8,5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 150 χιλιομέτρων την ώρα. Η συμπαγής, αλλά ισχυρή, συστοιχία στηλών ιόντων λιθίου στεγάζεται σε μια τροποποιημένη θήκη στο πάτωμα, που καταλαμβάνει κυρίως τον χώρο τον οποίο πριν καταλάμβαναν το σύστημα της εξάτμισης και το ντεπόζιτο βενζίνης.
 
Οι αλλαγές στην καμπίνα

Μέσα στην καμπίνα, ένας συμβατικός λεβιές ταχυτήτων αυτόματου τύπου παρέχει τις επιλογές «κίνηση», «ουδέτερο/απεμπλοκή», «στάθμευση» και «όπισθεν». Το στροφόμετρο, ο δείκτης καυσίμου και η κύρια συστοιχία ενδείξεων αντικαθίστανται από δείκτες φόρτισης της μπαταρίας, κατανάλωσης ισχύος και οδηγικής εμβέλειας, τα οποία φωτίζονται σε χρώμα πράσινο. Για τη μεγιστοποίηση της οικονομίας χώρου έχει τοποθετηθεί ηλεκτρικό χειρόφρενο. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί ηλεκτρο-υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης και η καμπίνα του είναι εφοδιασμένη με πλήρη κλιματισμό μέσω συμπιεστή που τροφοδοτείται από το σύστημα μπαταριών. Μια ξεχωριστή μπαταρία 12-volt για τα φώτα και τα παρελκόμενα της καμπίνας τροφοδοτείται, επίσης, από τη συστοιχία των μπαταριών μέσω ενός μετασχηματιστή ρεύματος.

Πάνω από 200 χιλιόμετρα αυτονομία

Το σημαντικό στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι η αυτονομία των μπαταριών που φτάνει τα 200 χιλιόμετρα, νούμερο ιδιαίτερα υψηλό για τα σημερινά δεδομένα. Η συστοιχία μπαταριών παρέχει ισχύ 35.5 kW/h και έχει σχεδιαστεί για να λειτουργεί με πλήρη απόδοση σε θερμοκρασία περιβάλλοντος έως και -30ºC, θερμοκρασία κατά 10ºC χαμηλότερη από τα λειτουργικά επίπεδα όλων των άλλων συστοιχιών μπαταριών που υπάρχουν σήμερα στην αγορά. Ένα ακόμη πλεονέκτημα αποτελεί η χρήση συστήματος ψύξης αερίου, αντί υγρού, που συμβάλλει σε χαμηλότερο κόστος και περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους στον σχεδιασμό της συστοιχίας. Η συστοιχία προορίζεται να υποστηρίζει επαναφορτίσεις που αντιστοιχούν σε δέκα χρόνια μέσης χρήσης. Μπορεί να επαναφορτιστεί από μια κεντρική οικιακή παροχή ρεύματος σε τρεις έως έξι ώρες, ανάλογα με την κατάσταση αποφόρτισης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης