Εγκρίθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η τεχνική περιβαλλοντική μελέτη εργοταξιακών χώρων και εγκαταστάσεων για την «υποστήριξη των εργασιών αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της μαρίνας Βουλιαγμένης».

Το έργο που θα υλοποιήσει ως ανάδοχος η εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. με  προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ, το διαφημίζουν ως «αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό»!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του επενδυτικού σχεδίου του σχήματος της Jermyn Street με πλειοψηφία των αραβικών κεφαλαίων, νυν μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης.

Οι κάτοικοι της περιοχής όμως δεν έχουν την ίδια άποψη για τον «εκσυγχρονισμό».

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει η τεράστια αυτή αλλαγή στο οικοσύστημα της περιοχής, θα είναι πολύ σοβαρές. Τόσο λόγω του διπλασιασμού σχεδόν του χώρου ελλιμενισμού πολύ μεγάλων σκαφών μήκους μέχρι και 100μ. τόσο από την μεγάλη επέκταση της μαρίνας στον κύριο μόλο κατά 178 μ. και στον εσωτερικό κατά 134 μ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Έργο επέκτασης ύψους 30 εκατ. ευρώ για τη μετατροπή της μαρίνας σε κανονικό λιμάνι ικανό να χωρέσει μεγάλα γιώτ μήκους έως και 70 μέτρων. Εκσυγχρονισμός της περιοχής ή οικολογική καταστροφή;» αναρωτιέται ο oarismas στο Instagram, δημοσιεύοντας σχετικό βίντεο:

 

Κώστας Ξανθόπουλος: “Φοβόμαστε για τις συνέπειες”

“Η παλιά μαρίνα ήταν μικρών διαστάσεων”, λέει ο Κώστας Ξανθόπουλος, μηχανικός και κάτοικος της περιοχής. “Η επέκταση, ακόμη κι αν γίνεται μέσα στην θαλάσσια περιοχή που είχε αδειοδοτηθεί για την παλιά μαρίνα, είναι μεγάλη. Φοβόμαστε για τις συνέπειες που θα έχει: για την διάβρωση της ακτής, για την ανανέωση των υδάτων, για την ρύπανση. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό: σκεφθείτε την κλίμακα. Ένα γιοτ 100 μέτρων – δηλαδή σαν κανονικό καράβι – να μπαίνει στον κόλπο της Βουλιαγμένης. Τι γίνεται με τα παιδιά μας που μαθαίνουν ιστιοπλοΐα δίπλα, στο ναυταθλητικό όμιλο; Με τον κόσμο που κάνει μπάνιο στην ακτή; Τι ρύπανση θα αφήσει αυτό πίσω του; Τι αναστάτωση θα προκαλεί το ελικοδρόμιο; Κατά την γνώμη μας, όλα αυτά τα ζητήματα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα εξετάζει πλημμελώς, απλώς δικαιολογεί τις επιλογές της επένδυσης και τίποτε άλλο. Για αυτό εάν εγκριθεί, θα στραφούμε νομικά εναντίον της”. 

 

Υπεγράφη η Κοινή Υπουργική Απόφαση (Κ.Υ.Α) για τη μαρίνα Βουλιαγμένης

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ: ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ;

Σε μια δημοσίευση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Κώστας Πασακυριάκος επικεφαλής δημοτικής παράταξης της ελάσσονος αντιπολίτευσης του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αναφέρει τα εξής δεδομένα:

«Δημοσιεύτηκε στα τέλη Δεκέμβρη, Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πολιτισμού και Αθλητισμού, που αφορά στη «ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΡΩΝ ΜΑΡΙΝΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ». Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι το έργο μπαίνει σε τροχιά άμεσης έναρξης των εργασιών, δεδομένου ότι υπάρχουν ακόμα αρκετές εκκρεμότητες.
Μάλιστα, μερικές από αυτές έρχονται να προστεθούν με την ίδια την απόφαση.

Τι εννοούμε;
Αναφέρουμε ενδεικτικά από την Κοινή Υπουργική Απόφαση:

«ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ

Η διαχείριση των βυθοκορημάτων θα πραγματοποιηθεί βάσει των προτάσεων της ΜΠΕ, αποκλειόμενης εκείνης της πρότασης που αφορά εμπλουτισμό παρακείμενων παραλιών.

(…) Το σύνολο των παραπάνω αναλύσεων και αξιολογήσεων (σ.σ. για τη διαχείριση των αποβλήτων), καθώς και το πρόγραμμα παρακολούθησης, θα αποτελέσει αντικείμενο ειδικής Τεχνικής Περιβαλλοντικής Μελέτης (παρ. 2 άρθρου 7 ν. 4014/2011), η οποία θα πρέπει να εξετάζει σε βάθος τόσο τα ζητήματα που αφορούν στο θαλάσσιο περιβάλλον όσο και εκείνα που αφορούν στη φυσική, χημική και βιολογική αξιολόγηση των υλικών βυθοκόρησης.

Η εν λόγω μελέτη θα καταλήγει:

(α) σε τεκμηριωμένες προτάσεις βέλτιστης διάθεσης των υλικών βυθοκόρησης, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τις προτάσεις της ΜΠΕ όσο και το εύρος των τρόπων διάθεσης που αναφέρεται στις ως άνω Κατευθυντήριες Γραμμές για την Διαχείριση Υλικών Βυθοκόρησης της Σύμβασης της Βαρκελώνης, καθώς και

(β) στην πρόταση των παραμέτρων, του τρόπου, της συχνότητας και του βάθους χρόνου για την παρακολούθηση της ενδεχόμενης επίδρασης που θα έχουν στο θαλάσσιο περιβάλλον οι εναποθέσεις βυθοκορημάτων που θα εγκριθούν ως ασφαλείς.

Για την αξιολόγηση της ως άνω μελέτης από τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, είναι απαραίτητη η γνωμοδότηση της οικείας λιμενικής αρχής, της Διεύθυνσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και της Διεύθυνσης Αλιείας της Περιφέρειας Αττικής.

Η έγκριση της ως άνω μελέτης αποτελεί ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ βυθοκόρησης».

Υπάρχουν ακόμα πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία στην Κοινή Υπουργική Απόφαση που, σύμφωνα με αξιολογήσεις επιστημόνων, αρμοδίων και ειδικών, θα απασχολήσουν ιδιαίτερα το επόμενο χρονικό διάστημα…

ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ;

Μαθαίνουμε πως για κάθε βήμα στην πορεία του έργου, οι αρμόδιες υπηρεσίες ζητούν νέες μελέτες.
Μαθαίνουμε πως αρκετά πράγματα αλλάζουν – αφού δεν κρίθηκαν απ’ ότι φαίνεται επαρκή – σε σχέση με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που ορισμένοι εμφάνιζαν ως επαρκέστατη, φιλοπεριβαλλοντική, καταπληκτική και ό,τι καλύτερο έχουν δει τα μάτια τους…

Μαθαίνουμε τέλος από την ίδια την ΚΥΑ, ότι οι παρατηρήσεις μας, όπως διατυπώθηκαν στη φάση της διαβούλευσης, πάρθηκαν πολύ σοβαρά υπόψη για τη διαμόρφωση της απόφασης.

Αυτά δηλαδή τα οποία κάποιοι χαρακτήριζαν «ιδεολογικές γνωμοδοτήσεις».

Βέβαια, το γεγονός αυτό, δεν αλλάζει την αναγκαιότητα της στενής παρακολούθησης των εξελίξεων. Το αντίθετο.

Εως ότου εκπονηθούν οι οριστικές μελέτες αλλά και όσες μελέτες ζητούν τα αρμόδια υπουργεία να γίνουν, ως προϋπόθεση για να αρχίσει το έργο, παρακολουθούμε στενά, προκειμένου να παρέμβουμε σε οποιαδήποτε φάση του σχεδιασμού, προς όφελος του περιβάλλοντος και των κατοίκων της περιοχής.

Άλλωστε, όπως αναφέρει η ίδια η ΚΥΑ: «Κατά της απόφασης με την οποία εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, χωρεί προσφυγή σύμφωνα με τις σχετικές ισχύουσες διατάξεις»…

Για την ιστορία δημοσιεύουμε την σελίδα 6 της απόφασης που αναφέρεται στον προσήνεμο μώλο μήκους περί τα 500 μέτρα και φυσικά θυμόμαστε αυτούς που υποστήριζαν ότι «η μαρίνα δεν μεγαλώνει»…Για γέλια βέβαια οι διαβεβαιώσεις!

Ελικόπτερα μέσα στον Κόλπο της Βουλιαγμένης;

Μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση έκανε για το θέμα ο κάτοικος Βουλιαγμένης κύριος Σάββας Κοντός, τονίζοντας κάποια βασικά σημεία, όσων λέγονται εδώ και καιρό από αρκετούς κατοίκους για την επέκταση της μαρίνας Βουλιαγμένης και τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στο μέλλον για το φυσικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.

Η υπάρχουσα παλαιά εγκατάσταση ελικοδρομίου εντός του «Αστέρα Βουλιαγμένης»

Η υπάρχουσα παλαιά εγκατάσταση ελικοδρομίου εντός του «Αστέρα Βουλιαγμένης»

Εμείς οφείλουμε να δημοσιοποιήσουμε τα ερωτήματα αυτά, όσο υπερβολικά μπορεί και να ακούγονται σε κάποιους, τονίζοντας ότι τα προβλήματα που έρχονται για τον πανέμορφο όρμο της Βουλιαγμένης θα αρχίσουν να είναι με ορατές τις συνέπειες, σε λίγα χρόνια από τώρα.

1) Τι θα γίνει εάν πέσει ένα ελικόπτερο μέσα στον κόλπο, όταν το ελικοδρόμιο θα είναι τοποθετημένο στη μέση του κόλπου?

Τι κίνδυνοι υπάρχουν εάν υπάρξουν διαρροές καυσίμων ή και έκρηξη κατά την πτώση?

Προ μερικών μηνών στην περιοχή Πόρου έπεσε ιδιωτικό ελικόπτερο.

2) Γιατί χρειάζεται να φτιαχτεί ελικοδρόμιο στην μέση του κόλπου, όταν σε απόσταση 200μ – 300μ υπάρχει ήδη κατεστραμμένο περιβάλλον από το ελικοδρόμιο που υπάρχει εδώ και χρόνια μέσα στην έκταση του ξενοδοχείου του Αστέρα.

Γιατί χρειάζεται να μπαζωθεί τώρα και η θάλασσα? και επί της ουσίας η Μαρίνα να καλύπτει το μισό πλάτος του κόλπου της Βουλιαγμένης?

Αυτή την στιγμή η Μαρίνα εκτείνεται εντός της θάλασσας σε μήκος περίπου 300μ από την ευθεία που ενώνει την Μαρίνα με την απέναντι ακτή (1.06 χλμ περίπου το συνολικό μήκος).

Με την επέκταση θα καλύπτει 500μ (την μισή απόσταση) Όπως όλοι γνωρίζουν αυτό θα εμποδίσει τα υπόγεια ρεύματα που έχουν ροή από την λίμνη Βουλιαγμένης προς την πλαζ, και από την πλαζ προς τον ΝΟΒ, την Μαρίνα και την έξοδο του κόλπου.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η «χαβούζα» στην πλαζ απέναντι από τον Αστέρα όπου συγκεντρώνεται η άμμος που δεν μπορεί να διαφύγει και παράλληλα δημιουργεί στασιμότητα των νερών και μόλυνση. Σχεδόν κάθε χρόνο οι μετρήσεις του ΠΑΚΟΕ στο συγκεκριμένο σημείο δείχνουν νερά μη κατάλληλα για κολύμβηση.

3) Γιατί η Μαρίνα θα επεκταθεί κατά 10μ σε πλάτος στην ευθεία από το Moorings?

Ένας ισχυρισμός είναι “για να μην βρέχονται τα σκάφη όταν έχει νοτιάδες”. Αυτό μπορεί να γίνει με πολύ πιο απλές λύσεις, με την τοποθέτηση διακριτικών και διάφανων πλεξιγκλάς (παρομοίων με αυτά που υπάρχουν στην πισίνα του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης) στην υπάρχουσα κατασκευή.

Θα χτιστούν καφέ και άλλα μαγαζιά στην επέκταση κατά πλάτος της προβλήτας?

Οι μελετητές ισχυρίστηκαν ότι είναι στα “όρια που προβλέπει ο νόμος και δικαιούται η Μαρίνα”. Το οποίο μπορεί να ευσταθεί. Αλλά ο νόμος μπορεί να αλλάξει για να προστατεύσει αισθητικά και περιβαλλοντικά την περιοχή.

Όπως άλλαξε το προεδρικό διάταγμα του 2004 που προστάτευε την Μαρίνα και δεν επέτρεπε καμία περαιτέρω δόμηση από την ήδη υπάρχουσα, με αυτό του 2019 προς το ανάποδο.

Γιατί δεν γίνεται προσπάθεια από τον δήμο και την κυβέρνηση να ακυρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα του 2019 που επιτρέπει όλες τις προεκτάσεις κατά πλάτος, κατά μήκος και καθ’ ύψος? και να επανέρθει το πρωτύτερο Π.Δ του 2004?

Έτσι ώστε να διατηρηθεί η υπάρχουσα ισορροπία με το φυσικό περιβάλλον η οποία ορθά είχε σχεδιαστεί και προβλεφθεί αξιοποιώντας τα υπάρχοντα φυσικά στοιχεία (όπως η μικρή βραχονησίδα στο τελείωμα της Μαρίνας)

Υπάρχει πλάνο αδειοδότησης υδατοδρομίου για υδροπλάνα στη μαρίνα της Βουλιαγμένης;

Η Ελλάδα προχωρά γρήγορα με την αδειοδότηση και την κατασκευή 150 πλωτών οδών, την οποία ελπίζει ότι θα λειτουργήσει σε ολόκληρη τη χώρα τα επόμενα πέντε χρόνια, δήλωσαν επενδυτές και κυβερνητικοί αξιωματούχοι αυτή την εβδομάδα.

Οι επενδυτές στο έργο στοχεύουν να δημιουργήσουν το μεγαλύτερο δίκτυο υδροπλάνων στην Ευρώπη, δημιουργώντας ταυτόχρονα συνολικά 7.000 θέσεις εργασίας και φέρνοντας την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στον τομέα των μεταφορών και σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πλωτές οδούς σε πλήρη λειτουργία θα συνεισφέρουν περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ στην ελληνική οικονομία.

Σύμφωνα με τους βασικούς επενδυτές του έργου, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Hellenic Seaplanes, Νικόλα Χαραλάμπους και Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο των Ελληνικών Θαλάσσιων Αερολιμένων Αναστάσιος Γκόβας, περισσότερα από 300 εκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις αναμένεται να ενταχθούν στο έργο τα επόμενα πέντε χρόνια μέσω της κατασκευής πλωτών οδών και την αγορά τουλάχιστον 20 αεροσκαφών και τη δημιουργία σχολής εκπαίδευσης για πιλότους υδροπλάνων.

Ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης υπογράμμισε τη σημασία του έργου για την Ελλάδα ως νησιωτικό έθνος, προσθέτοντας ότι θα παρείχε λύση στα προβλήματα σύνδεσης, διευκολύνοντας τα ταξίδια και το εμπόριο καθώς και την ανάπτυξη απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών.

Πρόβλεψη αδειοδότησης υδατοδρομίου για υδροπλάνα στη μαρίνα Βουλιαγμένης

Τι αναφέρει στη σελίδα 3557 για τη μαρίνα Βουλιαγμένης

Αναφερόμενος στην πρόοδο που έχει σημειωθεί μέχρι στιγμής, μεταξύ άλλων, οι εταιρείες δήλωσαν ότι αναμένουν τη διαδικασία αδειοδότησης για ένα δίκτυο πλωτών οδών στην Αττική που συνδέει τα νησιά του Σαρωνικού. Διεξάγονται περιβαλλοντικές μελέτες για πέντε πλωτές οδούς στην Εύβοια στη Χαλκίδα, την Αιδηψό, την Κάρυστο, το Αλιβέρι και την Κύμη.

Και αναλαμβάνονται δράσεις για επτά πλωτές οδούς στην Κρήτη ξεκινώντας από το Ρέθυμνο και αργότερα περιλαμβάνουν τη Σητεία, το Ηράκλειο, την Ιεράπετρα, τα Χανιά, το Μαλεβίζι και την Αγία Γαλήνη.

Εν τω μεταξύ, οι αεροπορικές εταιρείες θα είναι επίσης μέρος του έργου, προσφέροντας εκπαίδευση σε πιλότους υδροπλάνων, καθώς και προσφορά πακέτων που θα περιλαμβάνουν συνδυασμένα αεροπορικά εισιτήρια και αεροπορικά εισιτήρια σε προορισμούς, καθώς και τη δωρεάν λειτουργία δρομολογίων για την κάλυψη των αναγκών μεταφοράς.

«Με την έναρξη των πτήσεων, τα υδροπλάνα θα δημιουργήσουν νέα τουριστικά προϊόντα, παράλληλες δραστηριότητες καθώς και νέες θέσεις εργασίας σε νησιά και σε απομακρυσμένες περιοχές που θα έχουν αεροπορική σύνδεση και άμεση πρόσβαση από αστικά κέντρα και αεροδρόμια», δήλωσε ο Έλληνας υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης.

«Σύμφωνα με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στην σελίδα 243 «Οι πελάτες του ξενοδοχείου θα μπορούν να συνδυάσουν την διαμονή τους στο ξενοδοχείο με μια Κρουαζιέρα με σημείο αναχώρησης ή επιστροφής τη Μαρίνα»

Γνωστός βουλευτής του Νότιου Τομέα πρότεινε πρόσφατα στη Βουλή να μπουν δρομολόγια θαλάσσιας συγκοινωνίας με καραβάκια από και προς την Βουλιαγμένη και την Βάρκιζα, κάνοντας σοβαρό «φάουλ» και μπαίνοντας σε «ξένα χωράφια»!

Και είναι κακό αυτό, θα σκεφθεί κάποιος;

Κατά την γνώμη μας θα έπρεπε να ρωτήσει και να μάθει πρώτα ότι η Τοπική Κοινότητα και μεγάλο μέρος της πλειοψηφίας των κατοίκων της, δίνουν εδώ και καιρό έναν αγώνα απέναντι στα σχέδια επέκτασης μιας τεράστιας μαρίνας σκαφών στη Βουλιαγμένη, με αντικείμενο την προστασία του πανέμορφου φυσικού όρμου της περιοχής, και την αποτροπή μεταξύ άλλων, της διέλευσης σκαφών τύπου κρουαζιέρας, η οποία θα επιβάρυνε την περιοχή και τις πλαζ όσο ποτέ άλλοτε!

Ας δούμε όμως το ερώτημα που υπέβαλε:

O βουλευτής του Νοτίου Τομέα Αθηνών, Γ.Κ , με ερώτηση του προς τους υπουργούς, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Υποδομών και Μεταφορών και Τουρισμού, ζητά την καθιέρωση θαλάσσιας συγκοινωνίας με καραβάκια τη θερινή περίοδο κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας.

«Το δρομολόγιο αναφέρει ο Γ.Κ. θα μπορούσε να ξεκινά από την Πύλη 8 στο λιμάνι του Πειραιά ή από τη Μαρίνα Ζέας και με στάσεις ενδεικτικά σε Μικρολίμανο, ΣΕΦ, Φλοίσβο, Άλιμο, Άγιο Κοσμά, Γλυφάδα και Βουλιαγμένη να καταλήγει στη Βάρκιζα.»

Όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία και πηγάζουν μέσα από καταγεγραμμένες αναφορές σε δημόσια έγγραφα όπως Περιβαλλοντικές Μελέτες, Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και Προεδρικά Διατάγματα που υπάρχουν για κάθε δύσπιστο!

Τα επίσημα έγγραφα είναι αυτά που μιλάνε για επέκταση της μαρίνας και μήκος 500 μ. όπως και για την δυνατότητα αδειοδότησης υδατοδρομίου για υδροπλάνα, ελικοδρόμιο στον μόλο, κρουαζιέρες αλλά και κρουαζιερόπλοια…ΟΧΙ ΕΜΕΙΣ!

Πηγή: ilovevouliagmeni.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης