Μπορεί στο τοπίο της τεχνολογίας να έχουν αλλάξει αρκετά οι συνθήκες στις μέρες μας, ο πυρήνας της όμως παραμένει ίδιος. Βλέπετε, τα τεκταινόμενα στον χώρο τα τελευταία χρόνια, περιλαμβάνουν ένα σωρό ειδήσεις που περιγράφουν μηνύσεις να εξαπολύονται μεταξύ των εταιρειών, ισχυρισμούς περί ιδιοκτησίας δικαιωμάτων και χρήσης τεχνολογιών, το σύνολο των οποίων δεν έχουν καμία σχέση με την ίδια την τεχνολογία, παρόλο που επηρεάζουν την εξέλιξη και διάδοσή της.
Ευτυχώς όμως που ο πυρήνας όπως αναφέραμε, παραμένει άθικτος – τα εργαστήρια που πειραματίζονται δηλαδή οι επιστήμονες / ερευνητές, με ανοιχτή φαντασία σε νέες υλοποιήσεις, απελευθερωμένοι από τα τμήματα μάρκετινγκ και οικονομικών (που δυστυχώς αποφασίζουν για την λιανική «ζωή» ή «θάνατο» μιας νέας πρότασης), ώστε να εφεύρουν, αναπτύξουν, τεστάρουν και εν τέλει επιδείξουν την όποια ιδέα έχουν.

Μέσα από τα εργαστήρια της Sony, έρχεται απευθείας η τεχνολογία «SmartAR», όπου το «AR» εστί «Augmented Reality» (σε ελεύθερη μετάφραση «Αυξημένη Πραγματικότητα»), δια ενός βίντεο που πρόβαλλε η εταιρεία σε μια δημόσια επίδειξη. Για όσους δεν γνωρίζουν τι σημαίνει η «Αυξημένη Πραγματικότητα», θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια σύντομη περιγραφή: έχουμε ένα τραπέζι, μια τηλεόραση / οθόνη, μια ειδική καρτέλα και κάμερα με εξειδικευμένο λογισμικό. Τοποθετώντας την καρτέλα (πχ. μεγέθους σελίδας Α4) πάνω στο τραπέζι, η οποία έχει γραμμένα επάνω της ειδικά (όχι απαραίτητα φανερά στο ανθρώπινο μάτι) σχεδιαγράμματα, η κάμερα τα «βλέπει» κι έτσι στην τηλεόραση, που ήδη βλέπουμε σε πρώτο πλάνο το τραπέζι με την καρτέλα πάνω του, αρχίζουν απ’ αυτήν και ξεπηδούν «μαγικά» (από το πουθενά) διάφορα κινούμενα αντικείμενα, δημιουργημένα από γραφικά υπολογιστή, τα οποία μάλιστα συμπεριφέρονται σαν να βρίσκονται πραγματικά στον χώρο (πχ. σφαιρίδια που αναπηδούν στην επιφάνεια του τραπεζιού). Αυτή η ζεύξη της πραγματικότητας με αντικείμενα «εικονικής» πραγματικότητας (μιας και όπως αναφέραμε είναι φτιαγμένα από υπολογιστή), λέγεται «Αυξημένη Πραγματικότητα».

Μέχρι σήμερα, η εν λόγω τεχνολογία όντως σε αρχικά στάδια ανάπτυξης, αυτό που προσέφερε ήταν απλοϊκό, όπως στο παραπάνω παράδειγμα / περιγραφή, όμως αυτό που επέδειξε η Sony, είναι αρκετά «βήματα» παραπέρα, που κυριολεκτικά εκπλήσσει. Χωρίς την ανάγκη ειδικής καρτέλας, αφού τα ειδικά -αντιληπτά από την κάμερα- σχεδιαγράμματα μπορούν να τυπωθούν σχεδόν παντού και μάλιστα χωρίς την συνεχή παρουσία τους στον φακό (όπως ήταν υποχρεωτικό για την παραγωγή των γραφικών έως σήμερα), αυτό ή καλύτερα αυτά που «γεννώνται» μαγικά στην οθόνη (που προβάλλει την εικόνα της «Αυξημένης Πραγματικότητας»), αφήνουν το στόμα ανοιχτό.

Όπως θα παρακολουθήσετε στο παρακάτω βίντεο που διατίθεται μέσω του επίσημου καναλιού της Sony στην ιστοσελίδα του YouTube, οι παρευρισκόμενοι στην επίδειξη παίρνουν μια ιδέα, για το πως ενδεχομένως στο μέλλον θα επικοινωνούμε με τις συσκευές μας (δυναμικές ιστοσελίδες στον «αέρα» με αντίστοιχη χρήση!), πως θα παίζουμε διάφορα απλά παιχνίδια, την συνδρομή των κινητών τηλεφώνων στην «Αυξημένη Πραγματικότητα» και προς το τέλος του βίντεο, η αίθουσα κυριολεκτικά μεταμορφώνεται σε έναν κήπο της Εδέμ. Αρκεί να το δείτε για να το πιστέψετε.

Λίαν ενδιαφέρουσα λοιπόν, η προσπάθεια της Sony που ακούει στο όνομα SmartAR – εμείς αυτό που ευχόμαστε είναι να φτάσει στα χέρια των καταναλωτών, σε προσιτή πάντα τιμή και με διασκεδαστικές, ταυτόχρονα χρηστικές και εξυπηρετικές εφαρμογές (φημολογείται πως ο διάδοχος της φορητής κονσόλας Sony PSP, που θα διατεθεί στην αγορά τα ερχόμενα Χριστούγεννα, θα διαθέτει δυνατότητες «Αυξημένης Πραγματικότητας»).

