Μετά την περίοδο παραμονής στο σπίτι λόγω COVID-19 και στο πλαίσιο ψηφιοποίησης πολλών υπηρεσιών στη χώρα μας, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) πραγματοποίησε μελέτη σε χρήστες του διαδικτύου προκειμένου να διερευνήσει την επίδραση της καραντίνας στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διαδικτυακές πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών για εργασίες που αφορούν στο σπίτι.

Οι επαγγελματίες τεχνικών και οικοδομικών εργασιών για το σπίτι αποτελούν έναν παραδοσιακό κλάδο που τους τελευταίους μήνες εμφανίζει έντονα σημάδια ψηφιοποίησης, ειδικά μετά την περίοδο καραντίνας και την παραμονή του κόσμου στο σπίτι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η έρευνα καταδεικνύει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων στο διαδίκτυο για την εύρεση επαγγελματιών για το σπίτι τους, με 7 στους 10 ερωτηθέντες να δηλώνουν ότι εμπιστεύονται το μέσο για να βρουν επαγγελματία για το σπίτι τους. Ακόμη, συγκριτικά με πέρυσι 1 στους 3 χρησιμοποιούν περισσότερο το διαδίκτυο για την εύρεση επαγγελματιών για το σπίτι.

Ως προς τις πηγές εύρεσης επαγγελματιών για το σπίτι, οι καταναλωτές ψάχνουν πρωτίστως σε on line μηχανές αναζήτησης, ενώ ακολουθούν οι εξειδικευμένες πλατφόρμες εύρεσης επαγγελματιών, με την πλατφόρμα Douleutaras.gr να αναδεικνύεται πρώτη επιλογή με σημαντική διαφορά και μετά ακολουθούν οι συστάσεις συγγενών και φίλων.

Ως προς τη χρήση κάποιας πλατφόρμας εύρεσης επαγγελματιών, το 68% απάντησε ότι έκανε χρήση τον τελευταίο χρόνο, με 4 στους 10 να δηλώνουν μεγαλύτερη χρήση μετά την περίοδο καραντίνας. Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα που τους παρέχει μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, στις πρώτες θέσεις αναδείχθηκαν η άμεση ανταπόκριση του επαγγελματία, η σιγουριά ως προς την ποιότητα της εργασίας και η πληθώρα επιλογών. Για να εμπιστευτούν μία πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών, οι καταναλωτές επηρεάζονται κυρίως από τον βαθμό ικανοποιημένων πελατών, την ευκολία στην πλοήγηση, καθώς και τις αξιολογήσεις άλλων χρηστών.

Ταυτότητα έρευνας: Η έρευνα διεξήχθη τον Αύγουστο 2020 με τη χρήση online ερωτηματολογίου σε άνδρες και γυναίκες. Το συνολικό δείγμα της έρευνας είναι Ν=398 άτομα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης