Έρευνα σε βάθος θα πραγματοποιήσει η Ευρωπαϊκής Επιτροπή, με στόχο να διαπιστώσει κατά πόσο το σύστημα του φόρου χωρητικότητας που εφαρμόζει η Μάλτα για τη ναυτιλία της είναι συμβατό με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις.
Βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, η Επιτροπή έχει τις ανησυχίες ότι ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση που επιτρέπεται από τις κατευθυντήριες γραμμές της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές και για τη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων διά θαλάσσης μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων που δεν δικαιούνται τη συγκεκριμένη μεταχείριση.
Το άνοιγμα μιας εις βάθος έρευνα δίνει τη δυνατότητα στα ενδιαφερόμενα μέρη να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους και δεν προδικάζει το αποτέλεσμα της έρευνας, σημειώνει η Επιτροπή.
Όπως δήλωσε ο κ. Αλμούνια, αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού η Επιτροπή αναγνωρίζει τη συμβολή του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δεδομένης της υψηλής έκθεσής της στον ανταγωνισμό από τρίτες χώρες που προσφέρουν ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση στις ναυτιλιακές εταιρείες τους, η Ε.Ε. έδωσε τη δυνατότητα στον κλάδο να λειτουργεί με μειωμένους φόρους. Ωστόσο σύμφωνα με τον ίδιο στη Μάλτα το καθεστώς επεκτάθηκε και σε άλλες κατηγορίες επιχειρήσεων που σχετίζονται με την αλιεία και το leasing κάτι που σύμφωνα με τον επίτροπο δεν δικαιολογείται. Οι κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές επιτρέπουν στα κράτη μέλη να μειώσουν τους φόρους για τις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών ή εμπορευμάτων, υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Ωστόσο, το πεδίο εφαρμογής του φορολογικού καθεστώτος της Μάλτας φαίνεται υπερβολικά ευρύ και περιλαμβάνει τα αλιευτικά σκάφη, εξέδρες άντλησης πετρελαίου, πλοιοκτήτες χωρίς ναυτιλιακή δραστηριότητα, εκμισθωτές, παροχείς εγγυήσεων δανείων σε πλοιοκτήτες, διαχειριστές κ.λπ.
ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

