Του Λουκά Παπαλάμπρου

Το πιο «ακραίο» πιστάδικο αυτοκίνητο, ένα υψηλών προδιαγραφών τετράτροχο, γνήσιο τέκνο του Maranello, που απευθύνεται σε εκλεκτούς πελάτες, παρουσίασε η φημισμένη ιταλική φίρμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα FXX-K Evo έκανε πρεμιέρα στο πλαίσιο του Ferrari Challenge στην πίστα του Mugello και θα πωληθεί μόνο στα μέλη του προγράμματος Corse Clienti. Ακόμη δεν γνωρίζουμε σε πόσες μονάδες θα παραχθεί το μοντέλο, ούτε την τιμή του.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το αυτοκίνητο έχει άδεια μόνο για χρήση στην πίστα και για να ολοκληρωθεί χρειάστηκε σχεδόν ένας χρόνος. Φέρει το πακέτο Evo, περιλαμβάνοντας αεροδυναμικό bodykit που βελτιώνει την κάθετη δύναμη κατά 23% σε σχέση με τη FXX-K και 75% σε σχέση με τη LaFerrari.

Αυτό σημαίνει ότι στα 200 χλμ./ώρα παράγει κάθετη δύναμη 640 κιλών, ενώ όταν πιάνει την τελική ταχύτητα, πιέζεται με 830 κιλά στην άσφαλτο. Για να επιτύχουν αυτές τις τιμές, οι μηχανικοί στο Maranello τοποθέτησαν νέους προφυλακτήρες, σταθερή πίσω πτέρυγα, ενεργό πίσω σπόιλερ, κεντρικό πτερύγιο και ειδικά εξελιγμένο διαχύτη.

Επίσης, υπάρχουν μικρά πτερύγια στις άκρες του αμαξώματος, το σύστημα πέδησης αποτελείται από carbon κεραμικά φρένα της Brembo με δίσκους 398 χλστ. και 380 χλστ. και τα ελαστικά προέρχονται από την Pirelli. Μπροστά φοράει ζάντες 19 ιντσών και πίσω 20΄΄, με την ανάρτηση να έχει αγωνιστικές ρυθμίσεις.

Το εσωτερικό είναι εκπληκτικό, με τα μπάκετ καθίσματα και το νέο τιμόνι που θυμίζει μονοθέσιο της F1 να αναδεικνύουν τον χαρακτήρα της FXX-K Evo. Η ψηφιακή οθόνη στο κέντρο προβάλλει όλες τις πληροφορίες στον οδηγό, από την τηλεμετρία έως τη λειτουργία του συστήματος KERS και της υβριδικής μονάδας ισχύος, τους χρόνους σε κάθε γύρο και πολλά ακόμη.

Τροφοδοτείται από τον γνωστό V12 6.3 λίτρων κινητήρα και ένα ηλεκτρικό μοτέρ, με τη συνολική απόδοση να φθάνει τους 1.050 ίππους και τα 900 Nm ροπής. Το HY-KERS συνδυάζεται με κιβώτιο τύπου F1 7 σχέσεων και διαθέτει τέσσερα προγράμματα (Qualify, Long Run, Manual Boost και Fast Charge).

Φυσικά, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να παρέμβει στο F-Trac traction control, στο E-Diff ηλεκτρονικό διαφορικό και στο Racing SSC –Side Slip Angle Control. Τέλος, τα ελαστικά έχουν εξοπλιστεί με αισθητήρες προκειμένου να παρακολουθεί τη θερμοκρασία, τις πιέσεις και τα φορτία που ασκούνται.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης