Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης
 
Η έλευση και μόνο της νέας γενιάς Nissan Qashqai αποτελεί είδηση ακόμα και στην χώρα μας που βάλλεται λόγω της οικονομικής κρίσης. Το μοντέλο ήδη έχει έρθει, και σήμερα το απόγευμα (Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου)… θα γίνει η πρώτη στατική επίσημη παρουσίαση στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου. Ωστόσο, το zougla.gr είχε την ευκαιρία να το οδηγήσει πρώτο και μάλιστα επί ελληνικού εδάφους και να βγάλει τα αρχικά συμπεράσματα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

To νέο Qashqai ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις…ορέξεις του οδηγού

Κινητήρας για την… Ελλάδα
Στα χέρια μας είχαμε την έκδοση με τον κινητήρα turbo των 1.2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 115 ίππους. Αν και ο συγκεκριμένος φαντάζει μικρός και ιδίως για ένα αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου (SUV) στην πράξη θα λέγαμε ότι είναι ιδανικός για την περίσταση αλλά και την ελληνική πραγματικότητα. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο αντικαθιστά τον 1.6 ακολουθώντας την λογική downsizing (μικρού σε χωρητικότητα κινητήρες με μεγάλη ιπποδύναμη και χαμηλή κατανάλωση) και ενδέχεται να γίνει best seller στην κατηγορία του. Στην πράξη αυτό που ζήσαμε μας ικανοποίησε και μας εξέπληξε η πολιτισμένη λειτουργία του. Από πλευράς επιδόσεων ο οδηγός θα μείνει ευχαριστημένος και θα αναρωτηθεί αν κάτω από το καπό υπάρχει πράγματι ένας τόσο μικρός κινητήρας. Σημαντικό στοιχείο η άνεση που προσφέρει στο εθνικό δίκτυο χωρίς θορύβους και ενοχλήσεις ενώ και μέσα στην πόλη το σταμάτα – ξεκίνα δεν κουράζει. Αυτό όμως που παρατηρήσαμε ήταν η έλλειψη ρεπρίζ, η δύναμη δηλαδή στις προσπεράσεις αλλά και στην αύξηση της ταχύτητας εν κινήσει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ξεχάστε ότι ξέρατε. Στο Qashqai η ποιότητα είναι πολύ ψηλή…

Κυκλοφορεί όλες τις μέρες στο δακτύλιο

Έμφαση πρέπει να δώσουμε και στην κατανάλωση καυσίμου καθώς σύμφωνα με το εργοστάσιο το νούμερο βρίσκεται στα 5.6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Δηλαδή 0.6 χαμηλότερα από την απερχόμενη γενιά με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων. Ένα άλλο στοιχείο είναι οι εκπομπές ρύπων CO2 που έχουν πέσει και βρίσκονται στα 129 γρ./χλμ (από 144) επιτρέποντας ακόμα και την κίνηση στο δακτύλιο όλες τις ημέρες του χρόνου. Στην χαμηλή κατανάλωση συμβάλει το σύστημα start & stop που σβήνει τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Από εκεί και πέρα, αίσθηση προκαλεί ο εξοπλισμός με συστήματα που επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει το αμάξωμα ακόμα και σε 360 μοίρες (!). Το Qashqai με τον κινητήρα 1.2 διατίθεται μόνο στην έκδοση 4×2 και όχι ως 4×4. Επίσης δεν υπάρχει η δυνατότητα επιλογής με το αυτόματο κιβώτιο παρά μόνο με το χειροκίνητο των 6 σχέσεων. Οι ενδιαφερόμενοι που θέλουν την έκδοση 4×4 μπορούν να το αποκτήσουν μόνο στην έκδοση diesel.

Πενταθέσιο και όχι 7θέσιο
Οι αλλαγές που συναντά κανείς πέρα από αυτές που μπορεί να δει με το μάτι (εξωτερική και εσωτερική σχεδίαση) επικεντρώνονται στην κορυφαία ποιότητα των υλικών της καμπίνας, στο μήκος που έχει αυξηθεί όπως και στο χώρο αποσκευών που πλέον φτάνει τα 430 λίτρα (από 410). Το νέο Qashqai δεν θα είναι διαθέσιμο με επτά θέσεις αλλά μόνο με πέντε καθώς η μεγάλη έκδοση θα υπάρχει μόνο στο νέο X-Trial που αναμένουμε προς το καλοκαίρι.

Η δεύτερη γενιά διατίθεται με κινητήρα βενζίνης 1.197 κ.εκ. με 115 ίππους

Αξίζει;
Από την πρώτη επαφή που είχαμε με το ιαπωνικό μοντέλο (έκδοση 1.2) που αξίζει να σημειώσουμε ότι κατασκευάζεται στην Μεγάλη Βρετανία, διαπιστώσαμε πως είναι ένα όχημα πόλης αλλά και πολύ καλό για ταξίδια. Εκτός δρόμου δεν θα δυσκολευτεί αλλά δεν έχει φτιαχτεί για εκεί, καθότι είναι 4×2. Θεωρούμε δεδομένο πως θα «χτυπήσει» την αγορά και θα βάλει σε σκέψεις ακόμα και αυτούς που δεν θα επέλεγαν να αγοράσουν αυτοκίνητο της κατηγορία SUV. Η τιμή του ξεκινά από τα 17.150 ευρώ και θα την κρίναμε συμφέρουσα γι’ αυτά που προσφέρει. Κάποιοι μπορεί να πουν πως ακόμα και αυτά τα χρήματα στις μέρες μας είναι αρκετά αλλά θα πρέπει να σκεφτούμε και την μεταπωλητική αξία όταν αποφασίσουμε να το δώσουμε…

*Ευχαριστούμε την Nissan Χαλκιάς για το αυτοκίνητο που μας παραχώρησε για δοκιμή.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
Κυβισμός (cc) 1.197 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 115/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/2.000-4.000
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 11,3
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 15
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 5.6
Εκπομπές Ρύπων CO2 129 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 141.9 €
Μήκος (μέτρα) 4,377
Πλάτος (μέτρα) 1,806
Ύψος (μέτρα) 1,590
Βάρος (κιλά) 1.318
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 430
Τιμή (από…)* 17.150 ευρώ

Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή…

Η κεντρική κονσόλα…

Ενσωματωμένα φλας ενσωματομένα στους πλαινούς καθρέπτες…

Το… περιβάλλον εργασίας του οδηγού

Οι πίσω χώροι είναι ιδανικοί για δύο ενήλικες…

Ο χώρος αποκσυεών διαμορφώνεται ανάλογα με τις ανάγκες…

Σύγχρονα φώτα LED

Όμορφη η σχεδίαση και στα πίσω φωτιστικά σώματα…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης