Γράφει ο Θάνος Κυλάφης

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 1689, κοντά στην πόλη Husqvarna της Σουηδίας, ιδρύθηκε η εταιρεία της Husqvarna, η οποία έφτιαχνε μουσκέτα. Το σήμα της, το οποίο χρησιμοποιεί ακόμα και σήμερα, είναι η “θέα” που έχει κανείς κοιτώντας ένα μουσκέτο από το τέλος της κάνης. 

Όπως πολλοί κατασκευαστές μοτοσυκλετών, η Husqvarna ξεκίνησε να φτιάχνει ποδήλατα στο τέλος του 19ου αιώνα και το 1903 έκανε το άλμα στις μοτοσυκλέτες. Οι πρώτες αυτές μοτοσυκλέτες της σουηδικής εταιρείας χρησιμοποιούσαν εισαγώμενους κινητήρες και φτάσαμε στο 1918 ώστε η Husqvarna να αρχίσει να παράγει εξ ολοκλήρου τα μοντέλα της. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Την ίδια περίπου εποχή εξασφάλισαν ένα συμβόλαιο προμήθειας με τον Σουηδικό στρατό, ενώ άρχισαν να μπαίνουν και στους αγώνες. Το 1920 η Husqvarna άνοιξε το δικό της εργοστάσιο κινητήρων και ο πρώτος κινητήρας που σχεδιάστηκε ήταν ένας τετράχρονος 550cc V-Twin, παρόμοιος με αυτούς που κατασκεύαζε η Indian και η Harley Davidson. 

Tην δεκαετία του 1930 μπήκαν για λίγο στα Grand Prix δρόμου (σιρκουί), ενώ με την άνοδο του Motocross η σουηδική εταιρεία στράφηκε προς τα εκεί και το 1959 “σήκωσαν” το πρώτο τους Πρωτάθλημα. 

Το 1987, το παράρτημα των μοτοσυκλετών πωλήθηκε στην Ιταλική Cagiva και μερικά χρόνια αργότερα έγινε κομμάτι της MV Agusta και οι μοτοσυκλέτες της Husqvarna παράγονταν στην Ιταλία. Οι “περιπέτειες” δεν τελείωσαν εκεί, καθώς το 2007 η εταιρεία πέρασε στα χέρια της BMW, μια σχέση η οποία δεν κράτησε πολύ. Το 2013 η ΚΤΜ εξαγόρασε την Husqvarna από την γερμανική εταιρεία και μετέφερε την παραγωγή στην Αυστρία. Εκεί βρίσκεται μέχρι και σήμερα, ενώ τα τελευταία χρόνια η Husqvarna έχει επιστρέψει στους αγώνες δρόμου, στα Grand Prix στις κατηγορίες Moto2 (με πλαίσιο Kalex) και Moto3 (με μοτοσυκλέτα ΚΤΜ).

120 χρόνια λοιπόν ιστορίας, αλλαγών και μετακινήσεων. Όπως κάθε ζωντανός οργανισμός αλλάζει και προσαρμόζεται, έτσι και η Husqvarna συνεχίζει να προσφέρει στους οπαδούς της, παρά τις αλλαγές, τόσα χρόνια μετά την ίδρυσή της.

 

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης