.Επιμέλεια: Θάνος Κυλάφης 

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

“373 χιλιόμετρα 100% άμμου” όπως είπαν στη χθεσινοβραδινή ενημέρωση στο καταφύγιο (bivouac) του Ha’il. H σημερινή πέμπτη ειδική ξεκίνησε από εκεί και επέστρεψε ξανά σε αυτό το σημείο, μετά από μια πορεία σε αμμόλοφους και χαρακτηρίστηκε ως δύσκολη οδήγηση και πλοήγηση.

Ο Toby Price ήταν ο ταχύτερος στα πρώτα στάδια και καθώς η μέρα ξεδιπλώθηκε φάνηκε ότι ήταν ένας πολύ σφιχτός αγώνας, με τους κορυφαίους 12 μετά από 150 χλμ να βρίσκονται σε απόσταση πέντε λεπτών ο ένας από τον άλλο, ενώ από τον δεύτερο έως τον ένατο ήταν όλοι μέσα σε ένα λεπτό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Γύρω στα 190 χιλιόμετρα όλα άλλαξαν καθώς οι τέσσερις πρώτοι οδηγοί, όλοι κοντά, δεν μπορούσαν να βρουν το σημείο. Οι Joan Barreda, Price, Pablo Quintanilla και Skyler Howes έχασαν περίπου 10-15 λεπτά.

Ήταν ένα σημείο καμπής που ανέβασε τον Mason Klein στην κορυφή, με τον Jose Cornejo και ειδικά τον Adrien Van Beveren να επωφελούνται για να οδηγήσουν την ομάδα μέσα από τους αμμόλοφους.

Το σύστημα μπόνους χρόνου ήταν σε πλήρη λειτουργία σήμερα. Συνολικά επωφελήθηκαν πέντε αναβάτες. Ο Barreda, ο Quintanilla και ο Howes κέρδισαν χρόνο στα πρώτα 100 km, αλλά ο Toby Price πρόλαβε και πέρασε για να μαζέψει το δικό του μπόνους πριν το χάος των 190 χιλιομέτρων, μετά το οποίο ο Van Beveren πήρε και ο ίδιος μπόνους. 

Ο χθεσινός νικητής, Barreda, έπεσε μόλις 20 χιλιόμετρα πριν από τον τερματισμό, παίρνοντας μαζί του τον Toby Price σε ένα «πραγματικά βαρύ τρακάρισμα». Με ένα σωρό αναβάτες να είναι κοντά ο ένας στον άλλον, όλοι σταμάτησαν για να βοηθήσουν και έπρεπε να ξυπνήσουν την Joan που είχε χτυπήσει αρκετά. Όλοι ξεκίνησαν, αλλά οι διοργανωτές έπρεπε να ελέγξουν προσεκτικά τους χρόνους τους καθώς όλοι σταμάτησαν.

Προσθέτοντας τα όλα και στη συνέχεια αφαιρώντας τα μπόνους χρόνου, είχαμε έναν πολύ σφιχτό τερματισμό μεταξύ των ομόσταυλων της Honda, Cornejo και Van Beveren, με τον Γάλλο να παίρνει την πρώτη του νίκη στο φετινό Dakar.

Ο Mason Klein επωφελήθηκε από την “χειρότερη” θέση εκκίνησής του μετά από προβλήματα που είχε χθες για να οδηγήσει χωρίς να χρειάζεται πραγματικά να χρησιμοποιήσει πολύ την πλοήγηση όπως είπε. Τερμάτισε τελικά την ημέρα στην τρίτη θέση.

Αυτός που έχσα περισσότερο χρόνο σήμερα ήταν ο Daniel Sanders, ο οποίος είχε μια εντυπωσιακή πτώση περίπου 26 λεπτών. Η θέση εκκίνησης του (8η) θα έπρεπε να τον είχε βάλει στη μίξη για μια νίκη όπως ο Klein, αλλά ο αναβάτης τηςGASGAS υπέφερε από κάποια ασθένεια κατά τη διάρκεια της νύχτας και φαινόταν ταλαιπωρημένος όταν ανέβαινε στη μοτοσυκλέτα του.

Όλα αυτά ανατρέπουν λίγο τον πίνακα κατάταξης με τον Skyler Howes να παραμένει ο πιο συνεπής από όλους και να παίρνει την πρώτη θέση, μόλις 44 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Benavides. Ο Klein μένει στην τρίτη θέση, με 1 λεπτό και 40 δευτερόλετα διαφορά, με τον Price στην τέταρτη και τον Van Beveren τώρα να ανεβαίνει στην πέμπτη θέση – ο Sanders πέφτει από την πρώτη στην όγδοη.

 

 

 

 

Η γενική κατάταξη των πρώτων 10:

 

POS. EXP. DRIVE-TEAM TEAM TIME VARIATION PENALITY
1 10  

(USA) SKYLER HOWES

HUSQVARNA FACTORY RACING 23H 16′ 37”    
2 8  

(AUS) TOBY PRICE

RED BULL KTM FACTORY RACING 23H 18′ 44” + 00H 02′ 07”  
3 47  

(ARG) KEVIN BENAVIDES

RED BULL KTM FACTORY RACING 23H 21′ 53” + 00H 05′ 16” 00H 03′ 00”
4 9  

(USA) MASON KLEIN

BAS WORLD KTM RACING TEAM 23H 22′ 49” + 00H 06′ 12” 00H 02′ 00”
5 42  

(FRA) ADRIEN VAN BEVEREN

MONSTER ENERGY HONDA TEAM 23H 25′ 31” + 00H 08′ 54”  
6 5  

(ESP) JOAN BARREDA BORT

MONSTER ENERGY JB TEAM 23H 26′ 01” + 00H 09′ 24” 00H 01′ 00”
7 7  

(CHL) PABLO QUINTANILLA

MONSTER ENERGY HONDA TEAM 23H 27′ 03” + 00H 10′ 26” 00H 02′ 00”
8 18  

(AUS) DANIEL SANDERS

RED BULL GASGAS FACTORY RACING 23H 34′ 27” + 00H 17′ 50” 00H 04′ 00”
9 11  

(CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO

MONSTER ENERGY HONDA TEAM 23H 38′ 41” + 00H 22′ 04”  
10 77  

(ARG) LUCIANO BENAVIDES

HUSQVARNA FACTORY RACING 23H 41′ 40” + 00H 25′ 03”

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης