του Νεκτάριου Διατσίδη
Σίγουρα με MV Agusta θα είναι ένας κομψός τρόπος για να εξερευνηθεί η εξοχή με τους παράδρομους, αλλά η αίσθηση που θα αφήνει είναι οι δυνατότητες για ράλι.
Υπάρχει απλώς κάτι διαφορετικό για την Ιταλική εταιρεία κατασκευής μοτοσυκλετών MV Agusta. Ίσως είναι η αίσθηση του στυλ της μάρκας; Ίσως είναι η αφοσίωση της εταιρείας στην κατασκευή; Ή μήπως είναι μια μοτοσυκλέτα που είναι εγγενώς διαφορετική και νέα κάθε φορά που βλέπεις το όνομα “MV Agusta”;
Όποια και αν είναι η περίπτωση, η εταιρεία παράγει εντυπωσιακά μοντέλα και η τελευταία της δημιουργία δεν διαφέρει. Η MV Agusta Enduro Veloce, είναι πολύ κοντά στο ίδιο πνεύμα με τη Multistrada V4 RS της Ducati, καθώς η Enduro Veloce είναι μία μεγαλοπρεπής, εκτός δρόμου μοτοσυκλέτα αλλά φτιαγμένη με τρόπο που δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και τις επιδόσεις.
Ως εκ τούτου, η καρδιά της είναι ένας τρικύλινδρος 931 κ.εκ. κινητήρας που παράγει 124 ίππους και 102 Nm ροπής. H MV Agusta φρόντισε ώστε το 85% αυτής της ροπής να είναι διαθέσιμη μόλις στις 3,000 σ.α.λ.. Άφθονη για διασκέδαση εκτός δρόμου. Ο κινητήρας περιστρέφεται αντίθετα από τη φορά των τροχών για να παρέχει μεγάλη ευελιξία και διαφορετικά γυροσκοπικά φαινόμενα, που είναι μειωμένα όταν ο εμπρός τροχός δεν στρίβει αριστερά-δεξιά καθώς αναιρούνται, ενώ όταν στρίβει εφαρμόζει τις σωστές δυνάμεις που βοηθούν στην ισορροπία.
Το κιβώτιο ταχυτήτων Electronically Assisted Shift (EAS) της MV επιτρέπει τόσο τις ομαλές και γρήγορες αλλαγές προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω. Η μοτοσυκλέτα διαθέτει επίσης μια σειρά ηλεκτρονικών για να την κρατούν στο έδαφος, συμπεριλαμβανομένου ελέγχου πρόσφυσης πολλαπλών επιπέδων, τεσσάρων τρόπων οδήγησης (Urban, Touring, Off-Road και Custom All-Terrain), ελέγχου εκκίνησης, ελέγχου ανύψωσης εμπρός τροχού, Cornering ABS, έλεγχος ανύψωσης πίσω τροχού, Cruise Control και προγραμματιζόμενο ABS.
Η Enduro Veloce χρησιμοποιεί ανάρτηση που παρέχεται από τη Sachs τόσο εμπρός όσο και πίσω, με ένα πιρούνι 48 χλστ. μπροστά που ρυθμίζεται για συμπίεση, επαναφορά και προφόρτιση. Ενώ το πίσω αμορτισέρ έχει ρυθμίσεις προφόρτισης. Οι δαγκάνες Dual Stylema σταματούν τους δίσκους της Brembo μπροστά και με μια δαγκάνα διπλού εμβόλου των πίσω δίσκο.
Και όπως με κάθε MV Agusta, η μάρκα έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στο πώς ακούγεται η μοτοσυκλέτα.Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, «Ο ήχος της Enduro Veloce προκαλεί ενθουσιασμό χάρη σε ένα σύστημα εξάτμισης με παράκαμψη, η βαλβίδα του οποίου, όταν είναι ανοιχτή, κάνει έναν ήχο πιο κοντά σε αυτόν μιας Superbike παρά σε μοτοσυκλέτα περιπέτειας». Ωστόσο, μια σπορ εξάτμιση είναι διαθέσιμη για περισσότερο ήχο.
Εκεί που πραγματικά λάμπει η Enduro Veloce, είναι η σχεδίασή της. Τα πάντα σχετικά με τη μοτοσυκλέτα φωνάζουν MV Agusta, αλλά οι γραμμές, το χρώμα και η συνολική παρουσίαση απαιτούν να της δώσετε προσοχή. Πρέπει να είναι η πιο όμορφη μοτοσυκλέτα περιπέτειας που πωλείται. Ίσως η πιο όμορφη μοτοσυκλέτα περιπέτειας όλων των εποχών. Σύμφωνα με την MV, η Enduro Veloce διαθέτει «Την κληρονομιά και το μεγαλείο του παρελθόντος, ενώ ζει σε ένα ριζικά σύγχρονο περιβάλλον».
Ολόκληρη τη σχεδίαση της μοτοσυκλέτας αφήνει το μόνο χαμηλό σημείο να είναι το σύστημα εξάτμισης. Η προαιρετική σπορ εξάτμιση φαίνεται ακόμη καλύτερη σαν μια μεταγενέστερη σκέψη αναβάθμισης. Αυτό που είναι επίσης ενδιαφέρον για την Enduro Veloce είναι ότι παρόλο που η μητρική εταιρεία της KTM κατέχει πλέον την MV, η μάρκα είχε ελάχιστη σχέση με την Enduro Veloce.Το μόνο που συνέβη, σύμφωνα με την MV, ήταν ότι η KTM πήρε δύο μοτοσυκλέτες για πιστοποίηση και στη συνέχεια είπε ουσιαστικά, «Ναι, είναι όλα εντάξει».
Η Enduro Veloce θα είναι διαθέσιμη στις αντιπροσωπείες μέχρι τα τέλη Μαΐου, αρχές Ιουνίου και η MV Agusta έχει δηλώσει ότι η εταιρεία δεν θα περιορίσει την παραγωγή.