Γράφει ο Γιάννης Πετρόχειλος

Η ακραία αύξηση στα καύσιμα σε συνδυασμό με την γενικευμένη ακρίβεια έχει ωθήσει πολλούς να στραφούν σε πιο προσιτές λύσεις μετακίνησης, όπως τα μικρά scooter και μοτοσικλέτες. Δεν είναι η τυχαία η αύξηση στις πωλήσεις δικύκλων τους τελευταίους 18 μήνες και δείχνει ξεκάθαρα την τάση για οικονομική και γρήγορη αστική μετακίνηση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα περίμενε κανείς ότι ανάλογη θα ήταν και η πορεία στις πωλήσεις των ηλεκτρικών δικύκλων στη χώρα μας κάτι όμως που δεν συμβαίνει. Οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά δίκυκλα βρίσκονται ακόμα σε αρκετά χαμηλό επίπεδο παρά το γεγονός ότι υπάρχουν οικονομικά κίνητρα από το κράτος. Αφενός, υπάρχει το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά με επιδότηση από το κράτος, υπάρχουν αρκετά ποιοτικά μοντέλα ανάμεσα στις επιλογές του αγοραστή και αφετέρου, διανύουμε μια έντονη περίοδο εξηλεκτρισμού και περιβαλλοντικής συνείδησης.

BMW CE04

Χρειάζονται ρεαλιστικές λύσεις

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι δράσεις που γίνονται για παράδειγμα στην Αστυπάλαια με την πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη μέσω του VW Group, σε συνδυασμό με τη συνεχή άνοδο στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την δυναμική αύξηση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και πατινιών δείχνουν πως οδεύουμε σε έναν κόσμο με μεγαλύτερη ευαισθησία προς το περιβάλλον και κυρίως σε ένα «ήσυχο» αστικό περιβάλλον με τα νέα αθόρυβα οχήματα.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι που η μοτοσικλέτα ακόμα δεν «έχει πάρει μπροστά», αλλά δύο έχω την εντύπωση Η κουλτούρα στην Ελλάδα δεν ευνοεί τα πολύ μικρά ηλεκτρικά scooter της κατηγορίας των 50 κ.εκ.είναι οι βασικοί. Ο ένας είναι ότι οι περισσότερες επιλογές που υπάρχουν στην αγορά αυτήν τη στιγμή αφορούν μικρομετακινήσεις, είναι δηλαδή της κατηγορίας των 50 κ.εκ. η οποία δεν ήταν και δεν θα γίνει ποτέ μέρος της ελληνικής κουλτούρας. Για να γίνω πιο σαφής, ένας αναβάτης θα προτιμήσει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό ποδήλατο αντί για ένα ηλεκτρικό μικρό scooter αφού θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα και θα έχει περίπου ίδιες επιδόσεις.

Ο δεύτερος λόγος είναι η ανεπαρκής επιδότηση του κράτους στην κατηγορία των δικύκλων. Τη στιγμή που στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το οικολογικό bonus είναι 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων (8.000€) και στα ηλεκτρικά ποδήλατα το bonus είναι 40% επί της αξίας αγοράς (800€) στα ηλεκτρικά δίκυκλα το bonus είναι 20% επί της αξίας με μέγιστο ταβάνι τα 800€. Το πρόβλημα που προκύπτει δεν έχει να κάνει τόσο με τα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα – τα οποία έτσι και αλλιώς δύσκολα θα επιλέξει κάποιος – αλλά στα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα τα οποία είναι όντως πρακτικά και ολοκληρωμένα για να προσφέρουν μια οριστική λύση μετακίνησης στην πόλη.

Seat MO e-Scooter 125, ίσως η πιο αξιόλογη πρόταση στα ηλεκτρικά scooter μέχρι στιγμής.

Ας μην υπάρχει ανώτερο πλαφόν στην επιδότηση

Ας δούμε μερικά παραδείγματα για να καταλάβουμε καλύτερα το ζήτημα. Μια από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις στα ηλεκτρικά scooter που είναι το Seat MO e-Scooter. Το συγκεκριμένο μοντέλο κοστίζει 5.236,40€ προ φόρων, κάτι που σημαίνει ότι παίρνει το μέγιστο ποσό επιδότησης που είναι τα 800€. Αυτό σημαίνει ότι η τιμή του πέφτει στα 4.436,40€ και αν προσθέσουμε και το bonus απόσυρσης των 400€ τότε η τιμή φτάνει τα 4.036,40€. Στην περίπτωση του MO αν δεν υπήρχε το ταβάνι της επιδότησης και το 20% ίσχυε για όλα τα ποσά τότε το ποσό της επιδότησης θα έφτανε τα 1.047,28€+400€ απόσυρσης μας κάνει 1.447,28€. Αυτό άμεσα θα έριχνε την τιμή του MO στα 3.789,12€.

Στην ίδια μοίρα βρίσκεται και το BMW CE 04, ένα scooter ικανό να λύσει κάθε πρόβλημα αστικής μετακίνησης, το οποίο αναμένεται στη χώρα μας. Η αρχική του τιμή είναι 9.256,80€ προ φόρων, κάτι που σημαίνει ότι με την επιδότηση και την απόσυρση (800€+400€) η τιμή κατεβαίνει στα 8.056,8€. Αν πήγαινε αναλογικά με το 20%, η έκπτωση θα άγγιζε τα 2.251,36€ με αποτέλεσμα η τιμή του BMW να έπεφτε στα 7.005,44€… πολύ καλύτερα!

Piaggio 1.

Δεν πρέπει να αφήσουμε την ευκαιρία να πάει χαμένη

Η επιδότηση στα δίκυκλα εφαρμόζεται καλύτερα στα μικρά και πιο φτηνά μοντέλα. Για παράδειγμα, το Μια καλύτερη αναπροσαρμογή του συστήματος επιδότησης θα έφερνε περισσότερο κόσμο στα ηλεκτρικά δίκυκλα.Piaggio 1 το οποίο ανήκει στην κατηγορία των 50αριών κοστίζει 2.044,40€ προ φόρων. Η επιδότηση εδώ φτάνει τα 408,88€ και αν προσθέσουμε τα 400€ της απόσυρσης τότε η νέα τιμή του ηλεκτρικού scooter φτάνει τα 1.235,52€! Το ίδιο συμβαίνει και με το Daytona e-Viball 125 το οποίο τα πηγαίνει περίφημα στην αγορά των ηλεκτρικών scooter. Το Daytona κοστίζει 2.781,60€ προ φόρων (με τις δυο μπαταρίες) και το όφελος της επιδότησης φτάνει τα 556,32€. Με την προθήκη των 400€ απόσυρσης έχουμε μια τιμή της τάξης των 1.825,28€.

Το συμπέρασμα είναι ότι μάλλον πρέπει να αναπροσαρμοστεί το σύστημα επιδότησης των ηλεκτρικών δικύκλων, ιδιαίτερα για εκείνα που κοστίζουν πάνω από 4.000€. Στην ελληνική πραγματικότητα ο αγοραστής θέλει μεν να αγοράσει ένα ηλεκτρικό scooter ή μοτοσικλέτα, αλλά δεν θέλει να στερηθεί τη μέγιστη αίσθηση που μόνο ένα δίκυκλο μπορεί να προσφέρει και δεν είναι από την ελευθερία στις μετακινήσεις. Με ένα μικρό scooter της κατηγορίας των 50 κ.εκ. οι δυνατότητες είναι μικρές και το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι μια πιο δελεαστική λύση. Οι μεγαλύτερες όμως ηλεκτρικές μοτοσικλέτες και scooter, της κατηγορίας των 125 κ.εκ. μπορούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες των αναβατών, στη βόλτα, την εργασία, την μετακίνηση, απλά είναι πιο ακριβές. Με ένα καλύτερα δομημένο σύστημα επιδότησης οι τιμές των σοβαρών ηλεκτρικών δικύκλων θα γίνουν πιο προσιτές και ο κόσμος σίγουρα θα προτιμήσει να μετακομίσει στον ήσυχο κόσμο της ηλεκτροκίνησης!

Όλα τα στοιχεία για το Seat MO e-Scooter 125 ΕΔΩ.

Η λίστα των ηλεκτρικών δικύκλων
Το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά

Yamaha Neos.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η μπαταρία του Seat MO αποσυνδέεται σε 7 δευτερόλεπτα!

Ένας χρόνος αθόρυβης και οικολογικής συμβίωσης με το Seat MO

Ξεκίνησαν οι παραδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων στην Αστυπάλαια

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης