του Νίκου Βιτσιλάκη

Η γκάμα Scrambler της αγγλικής φίρμας εμπλουτίζεται με δύο νέα μοντέλα 1200cc που συνδυάζουν διπλής χρήσης προσανατολισμό με σύγχρονο στυλ custom. Οι πανέμορφες XC και ΧΕ προσφέρουν κορυφαία για την κατηγορία επίπεδα επιδόσεων, προδιαγραφών και φινιρίσματος..

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν οδηγική εμπειρία σε κάθε τύπο οδοστρώματος, με τις προδιαγραφές και την προηγμένη τεχνολογία τους να βρίσκονται στην κορυφή της κατηγορίας των Classic Adventure. Αυτές οι νέες σύγχρονες κλασικές μοτοσυκλέτες φέρνουν το θρύλο που ξεκίνησε η ίδια η Triumph σε νέο επίπεδο. Είναι οι πρώτες μιας νέας γενιάς μοτοσυκλετών και σίγουρα αλλάζουν τα δεδομένα. Το μοντέλο XC σχεδιάστηκε για κάθε τύπο οδοστρώματος, ενώ το XE με τις μεγαλύτερες διαδρομές στην ανάρτηση στοχεύει κυρίως στην οδήγηση εκτός ασφάλτου. Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1200cc προέρχεται από τη σειρά Bonneville/Thruxton και αποδίδει 90Hp στις 7.400 στροφές, προσφέροντας παράλληλα και μια υψηλή ροπή της τάξεως των 110Nm στις μόλις 3.950. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο μοντέλων είναι ουσιαστικά πανομοιότυπα, με τις διαφορές στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (ίχνος, κάστερ, μεταξόνιο) να δημιουργούνται από τις διαφοροποιημένες διαδρομές της ανάρτησης.

Δυνατότητες που κυριαρχούν στην κατηγορία

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

–       2ης γενιάς οθόνη οργάνων TFT

–       6 riding modes

–       Off-Road Pro (XE) 

–       Cornering ABS και έλεγχος πρόσφυσης υπό κλίση (XE) 

–       Αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU)

–       Πλήρης φωτισμός LED, προβολέας DRL

–       Καινοτόμοι διακόπτες και joystick 5 θέσεων

–       Διακόπτες με οπίσθιο φωτισμό

–       Συμπλέκτης υποβοήθησης ροπής

–       Ανάφλεξη χωρίς κλειδί

–       Cruise control

–       Θύρα USB

–       Θερμαινόμενα γκριπ στο βασικό εξοπλισμό του XE και στον προαιρετικό του XC 

–       Το πρώτο για μοτοσυκλέτα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου, το πρώτο για την Triumph σύστημα πλοήγησης turn-by-turn, τηλέφωνο και μουσική μέσω Bluetooth

Κορυφαίες για την κατηγορία προδιαγραφές

–       Μεγάλης διαδρομής και πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση RSU της Öhlins

–       Πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι με μεγάλη διαδρομή της Showa

–       Διπλές ακτινικές monobloc δαγκάνες 4 εμβόλων Μ50 Brembo

–       Αλουμινένιο ψαλίδι

–       Ενισχυμένο πλαίσιο

–       Αναδιπλούμενα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ (XE)  

–       Υψηλών προδιαγραφών ακτινωτοί τροχοί 

–       Mπροστινός τροχός 21 ιντσών

–       Τubeless ελαστικά Pirelli Scorpion Rally

–       Ρεζερβουάρ χωρίς κολλήσεις με γυαλισμένη τάπα

Η νέα γκάμα Scrambler 1200 έχει τις ρίζες της στην εποχή των αυθεντικών Scrambler της δεκαετίας του ’60, όταν η Triumph έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο και έθετε τις βάσεις για όλα όσα έκαναν τα μοντέλα της τόσο δημοφιλή. Αυτά αποτέλεσαν την έμπνευση για τα πρώτα scrambler παραγωγής, τα Bonneville T120TT, T120C και TR6C. Αυτές ήταν οι μοτοσυκλέτες που οδήγησε ο Steve McQueen και αγωνίστηκε ο Bud Ekins στον πιο απαιτητικό αγώνα ερήμου όλων των εποχών (Baja 1000). Το 2006, με την παρουσίαση των πρώτων Scrambler της νέας εποχής, η Triumph για μια ακόμα φορά δημιούργησε μια νέα κατηγορία μοτοσυκλετών. Με αυτή την κίνηση πυροδότησε την έκρηξη των Scrambler που απολαμβάνουμε σήμερα και δημιούργησε μια νέα παγκόσμια βάση μοτοσυκλετιστών από αναβάτες των πόλεων μέχρι και αστέρες του κινηματογράφου. 

Μέλημα (και) οι επιδόσεις

Tα νέα XC και XE παρέχουν κορυφαία για την κατηγορία ροπή και τον χαρακτηριστικό ήχο που προσφέρει ο τελευταίας γενιάς κινητήρας υψηλής απόδοσης Bonneville 1200 ΗΤ (High Torque). Η γωνία ανάφλεξης των 270° εξασφαλίζει ομαλή και γραμμική απόδοση της ισχύος μέσω του κιβωτίου των 6 σχέσεων. Εξελιγμένος ειδικά για τα Scrambler, ο κινητήρας των 1200cc προσφέρει κατά 12,5% περισσότερη ισχύ από το Bonneville Τ120 και έχει ρυθμιστεί για απόδοση της ροπής σε χαμηλές και μεσαίες στροφές. Μια άψογα μορφοποιημένη διπλή εξάτμιση με τελικά από ανοξείδωτο ατσάλι είναι υπεύθυνη για ένα μοναδικής χροιάς ήχο, που θυμίζει άλλες εποχές. Όπως ισχύει για όλα τα νέας γενιάς Bonneville, ο κινητήρας διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire) και ένα μελετημένο σύστημα ψύξης για βελτιωμένη απόδοση και πιο καθαρή και οικονομική λειτουργία. Και τα δύο μοντέλα Scrambler 1200 προσφέρουν επίσης πολύ μεγάλο διάστημα ενδιάμεσης συντήρησης, που φτάνει τα 16.000Km!

Ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου GoPro

Είναι το πρώτο στον κόσμο σύστημα που σχεδιάστηκε για μοτοσυκλέτα. Η Triumph παρουσιάζει το ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου GoPro, το οποίο διαθέτει λειτουργία κάμερας που υποστηρίζεται από μια μονάδα διασύνδεσης Bluetooth (προαιρετικός εξοπλισμός). Η σύνδεση και ο έλεγχος εμφανίζονται στην οθόνη TFT, με το χειρισμό λήψης video και φωτογραφιών να γίνεται μέσω των διακοπτών στο τιμόνι.

Σύστημα πλοήγησης Turnbyturn
Μια ακόμα καινοτομία της Triumph είναι το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης με λειτουργία από στροφή σε στροφή, που υποστηρίζεται από τη Google για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα. Το σύστημα πλοήγησης λειτουργεί μέσω μονάδας διασύνδεσης Bluetooth που ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό. Μόλις ο αναβάτης επιλέξει μια διαδρομή και ξεκινήσει, στην οθόνη εμφανίζονται σύμβολα για κάθε στροφή με απλά εικονίδια. Με αυτό το σύστημα ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του σύστημα πλοήγησης, προγραμματισμό διαδρομής και σημεία ενδιαφέροντος όπως ξενοδοχεία, πρατήρια καυσίμων και εστιατόρια.

Triumph app

Για τηλέφωνα iOS και Android οι αναβάτες μπορούν να κάνουν δωρεάν λήψη της ολοκαίνουριας εφαρμογής της Triumph, με την οποία ενεργοποιείται η λειτουργία συνδεδεμένης πλοήγησης. Η πλοήγηση, ο προγραμματισμός διαδρομών, ο τελικός προορισμός και τα σημεία ενδιαφέροντος ελέγχονται από τον αναβάτη μέσω αυτής της εφαρμογής.

Ενσωματωμένη λειτουργία τηλεφώνου και μουσικής

Και τα δύο μοντέλα Scrambler 1200 διαθέτουν πλήρως ενσωματωμένη λειτουργία τηλεφώνου μέσω Bluetooth, με ευανάγνωστη εμφάνιση στην έγχρωμη οθόνη TFT και καινοτόμο χειρισμό τηλεφώνου μέσω των διακοπτών, που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει τη μουσική που του αρέσει, να ελέγχει την ένταση του ήχου και να δέχεται κλήσεις.

Πλήρης γκάμα αξεσουάρ

Τα Scrambler XC και XE σχεδιάστηκαν με τη δυνατότητα προσωπικών επεμβάσεων σαν βασική προτεραιότητα, με περισσότερα από 80 αξεσουάρ που δημιουργήθηκαν για να προσφέρουν πιο τραχύ off-road χαρακτήρα, περισσότερο στυλ ή/και πρακτικότητα στην καθημερινή μετακίνηση. Σε αυτά περιλαμβάνονται ψηλό μπροστινό φτερό, μπάρες προστασίας κινητήρα από ανοξείδωτο ατσάλι, γρίλια προβολέα, τελικό Arrow από ανθρακονήματα, κιτ μετατόπισης των φλας, βάση τιμονιού, πινακίδα αγωνιστικού αριθμού και πάει λέγοντας. Παράλληλα, για μακρινές αποδράσεις και πρακτικότητα στην καθημερινή μετακίνηση, στα αξεσουάρ περιλαμβάνονται νέας σχεδίασης ανθεκτικές πλαϊνές βαλίτσες, tank bag κλπ.  

Inspiration Kit

Για να τονιστεί ακόμα περισσότερο ο διπλής χρήσης χαρακτήρας αυτών των μοτοσυκλετών, η Triumph δημιούργησε δύο κιτ βελτίωσης για να τα χρησιμοποιήσουν σαν βάση οι ιδιοκτήτες που θέλουν να διαφοροποιηθούν. Το Escape kit διαθέτει πλαϊνές βαλίτσες, προστατευτικές χούφτες, σχάρα με χειρολαβή συνεπιβάτη, φώτα ομίχλης LED, κεντρικό σταντ και ζελατίνα προβολέα. Το Extreme kit, που δείχνει εστιασμένο στον εκτός δρόμου χαρακτήρα, τα αξεσουάρ περιλαμβάνουν ομολογκαρισμένο τελικό εξάτμισης Arrow από ανθρακονήματα, προστατευτικό ψυγείου από αλουμίνιο, μηχανικά επεξεργασμένη τάπα λαδιού, ψηλό μπροστινό φτερό, μαύρη βάση τιμονιού, προστατευτικά κινητήρα από ανοξείδωτο ατσάλι, γρίλια προβολέα κλπ.

Οι μοτοσυκλέτες αναμένονται στη χώρα μας αρχές του 2019 και σε άγνωστες προς το παρόν τιμές, σύντομα θα επανέρθουμε με περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης