Όλοι όσοι διαθέτουν αυτοκίνητο και τo χρησιμοποιούν συχνά στις καθημερινές τους μετακινήσεις, αντιλαμβάνονται ότι η οδήγηση επιφυλάσσει αρκετούς κινδύνους για τους ίδιους, τα οχήματά τους και τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου.

H πρώτη ασφάλεια αυτοκινήτου καταγράφηκε το 1897Ακόμη κι αν ένας οδηγός είναι πολύ προσεκτικός τηρώντας ευλαβικά τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, υπάρχει πάντα η πιθανότητα ενός απρόοπτου συμβάντος, μιας εμπλοκής σε ατύχημα είτε από απροσεξία άλλου οδηγού είτε από κάποιο αστάθμητο παράγοντα. Αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος ασφάλισης των αυτοκινήτων μας, όπως επίσης και ο λόγος που θεωρείται υποχρέωσή του βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η επιλογή του σωστού ασφαλιστικού προγράμματος είναι σημαντική, αφού κάθε οδηγός έχει διαφορετικές ανάγκες, ανάλογα με το όχημά του και το οδηγικό του προφίλ. Είναι χρήσιμο, λοιπόν, να μάθουμε τα πάντα γύρω από την Ασφάλεια Αυτοκινήτου, και πώς πρέπει να επιλέξουμε το πρόγραμμα που μας ταιριάζει.

Η ιστορική εξέλιξη της Ασφάλειας Αυτοκινήτου

Το 1896, στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ο Γκίλμπερτ Λούμις κατασκεύασε για τον εαυτό του ένα όχημα με μονοκύλινδρο κινητήρα. Έχοντας τη φιλοδοξία να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων, σε μια προσπάθεια εντυπωσιασμού υποψηφίων επενδυτών, ο Λούμις αποφάσισε να κυκλοφορήσει το όχημά του σε κακής ποιότητας, χαλικόστρωτους δρόμους. Δεν άργησε να συνειδητοποιήσει ότι η ώρα που το όχημά του θα πάθαινε κάποια ζημιά, δεν αργούσε. Έτσι λοιπόν, άρχισε να ψάχνει τρόπους να το προστατέψει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εντέλει, το 1897, η ασφαλιστική εταιρεία «Travelers Insurance Company» ανέλαβε να ασφαλίσει το όχημα του Λούμις, ο οποίος έγινε και ο πρώτος ιδιοκτήτης ασφαλιζόμενου οχήματος για αστική ευθύνη.

Η διαρκής ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτου, με την πάροδο του χρόνου, και η αυξανόμενη συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων, έκανε επιτακτική την ανάγκη κάλυψης των οχημάτων και των ιδιοκτητών τους από πιθανά ατυχήματα και οικονομικές απώλειες, με αποτέλεσμα σταδιακά να γίνει η ασφάλιση υποχρεωτική.

Σύμφωνα με τις ιστορικές καταγραφές, το πρώτο μέρος παγκοσμίως όπου έγινε υποχρεωτική η ασφάλιση αυτοκινήτου ήταν στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ, ενώ μερικά χρόνια αργότερα, η Μασαχουσέτη θέσπισε νόμο ο οποίος καθιστούσε υποχρεωτική την ασφάλιση του οχήματος για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Στην Αγγλία, η ασφάλιση αστικής ευθύνης για τους ιδιοκτήτες και τους οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων έγινε υποχρεωτική το 1930. Το 1956 η πολιτεία της Νέας Υόρκης θέσπισε επίσης έναν σχετικό νόμο, δίνοντας έτσι το έναυσμα για να συμβεί σταδιακά το ίδιο και στις υπόλοιπες πολιτείες των ΗΠΑ, αλλά και στον ευρωπαϊκό χώρο.

Σήμερα, η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική στα περισσότερα κράτη ανά τον κόσμο. Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης για κατόχους οχημάτων μπήκε στις ζωές μας το 1978, προσφέροντας μια σημαντική ανακούφιση σε όσους πιθανόν είχαν εμπλακεί στο παρελθόν σε τροχαία ατυχήματα και αντιμετώπισαν δυσκολίες στο να ανταπεξέλθουν στα σχετικά οικονομικά βάρη.

Τι σημαίνει Ασφάλεια Αυτοκινήτου, τι περιλαμβάνει και πώς σας προστατεύει

Η Ασφάλεια Αυτοκινήτου έχει σκοπό να προστατεύσει τους ιδιοκτήτες οχημάτων, από ενδεχόμενες οικονομικές απώλειες στην περίπτωση που εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο ατύχημα, ή στην περίπτωση βλάβης.

Αποτελεί μιας μορφής «συμφωνία» του ιδιοκτήτη με έναν ασφαλιστικό οργανισμό της επιλογής του, η οποία γίνεται επίσημη με τη μορφή ενός συμβολαίου. Έτσι, λοιπόν, ξεκινάει η περίοδος ασφάλισης του οχήματος, κατά τη διάρκεια της οποίας ο πελάτης πληρώνει τα προσυμφωνημένα ασφάλιστρα, ενώ η ασφαλιστική εταιρεία αναλαμβάνει την ευθύνη της αποζημίωσής του σε περίπτωση ζημιάς στο ασφαλισμένο όχημα.

Μια τυπική ασφάλεια αυτοκινήτου περιλαμβάνει, συνήθως, καλύψεις περιουσίας (δηλαδή ζημιές ή κλοπή του ασφαλισμένου οχήματος), αστικής ευθύνης (δηλαδή ευθύνη προς τρίτους για υλικές ή σωματικές βλάβες) και ενδεχόμενης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης (π.χ. δαπάνες σχετικές με τραυματισμούς από τροχαίο ατύχημα). Σε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο, υπάρχουν ορισμένες καλύψεις υποχρεωτικού χαρακτήρα και κάποιες ακόμη που μπορούν να προστεθούν στο συμβόλαιο κατ’ επιλογή του πελάτη (οι «προαιρετικές» ή «συμπληρωματικές» καλύψεις).

Σήμερα, η βασική μορφή ασφάλισης οχήματος ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.), είναι η Αστική Ευθύνη έναντι τρίτων. Η ασφάλιση αυτού του τύπου καλύπτει την αστική ευθύνη του ιδιοκτήτη και του εκάστοτε οδηγού του ασφαλισμένου οχήματος έναντι οποιουδήποτε τρίτου, σε περίπτωση που προκληθεί τροχαίο ατύχημα με υπαιτιότητά του. Παράλληλα, με αυτή τη μορφή ασφάλισης υπάρχει κάλυψη της αστικής ευθύνης του ιδιοκτήτη του οχήματος έναντι τρίτων, εάν το όχημά του έχει κλαπεί.

Ωστόσο, καλό είναι να σημειωθεί ότι με αυτήν την ασφάλιση, ο οδηγός του οχήματος δεν καλύπτεται σε περίπτωση που έχει προκαλέσει ο ίδιος ενδεχόμενο ατύχημα, εκτός εάν έχει προσθέσει στο συμβόλαιό του κάποια σχετική συμπληρωματική κάλυψη. Αυτή η ασφάλεια συνήθως καλύπτει τους ασφαλιζόμενους για υλικές ζημιές μέχρι και το όριο του ενός εκατομμυρίου ευρώ, ποσό που αποτελεί και το ανώτατο όριο αποζημίωσης για κάθε δυνητικό θύμα τροχαίου ατυχήματος (το οποίο αποδίδεται εξ ολοκλήρου στην περίπτωση θανάτου από το ατύχημα). Βάσει της σημερινής νομοθεσίας, στην περίπτωση που υπαίτιος ενός τροχαίου ατυχήματος είναι ο οδηγός άλλου εμπλεκόμενου οχήματος, η ασφαλιστική του έχει την υποχρέωση να καλύψει τις ζημιές των υπολοίπων εμπλεκομένων οχημάτων. 

Μια ακόμη διαδεδομένη και πιο σύνθετη μορφή ασφάλισης, είναι η επονομαζόμενη «Μεικτή» ασφάλεια αυτοκινήτου (ή, εναλλακτικά, «ασφάλιση ιδίων ζημιών»). Στην περίπτωση αυτή, ο ασφαλιστικός οργανισμός υποχρεούται να αποζημιώσει τις όποιες ζημιές υλικής φύσεως στο όχημα του ασφαλιζομένου, ακόμα και στην περίπτωση που ευθύνεται ο ίδιος για το τροχαίο ατύχημα. Σε θεωρητική βάση, η ασφάλεια αυτού του είδους είναι η πληρέστερη μορφή κάλυψης που παρέχεται στους ιδιοκτήτες οχημάτων.

Από τα σημαντικότερα σημεία της μεικτής ασφάλισης είναι η λεγόμενη «απαλλαγή», όπου ο ασφαλισμένος συμμετέχει, έως έναν βαθμό, στη χρηματική αποκατάσταση της βλάβης. Η ασφαλιστική εταιρεία οφείλει να καλύψει το ποσό που ξεπερνά το προκαθορισμένο ύψος της απαλλαγής, η οποία είναι ένα ποσό που διαφέρει μεταξύ των διάφορων ασφαλιστικών οργανισμών. Το ύψος της απαλλαγής επηρεάζει το αντίστοιχο ποσό των ασφαλίστρων, καθώς όσο μεγαλύτερη είναι η απαλλαγή, τόσο μικρότερα θα είναι τα ασφάλιστρα του συμβολαίου.

Ο ιδιοκτήτης, ασφαλίζοντας το όχημά του, μπορεί να απολαμβάνει μια σειρά από πλεονεκτήματα, εφόσον επεκτείνει το συμβόλαιό του πέραν των βασικών καλύψεων. Εκτός, λοιπόν, από την προστασία του περιουσιακού του στοιχείου, αποκτά πρόσβαση σε ιατρική περίθαλψη, στην περίπτωση που εμπλακεί σε κάποιο ατύχημα. Επιπροσθέτως, απαλλάσσεται από την υποχρέωση να συμμετάσχει στις τυπικές διαδικασίες που ακολουθούν ένα τροχαίο ατύχημα, καθώς αυτές ανατίθενται στους ειδικούς και στους εντεταλμένους δικηγόρους του οργανισμού που ασφαλίζει το όχημα.

Επίσης, ο ιδιοκτήτης μπορεί να προστατευτεί από άλλους κατόχους ή οδηγούς οχημάτων που ενδέχεται να κυκλοφορούν στο δρόμο ανασφάλιστοι. Τέλος, του παρέχεται κάλυψη για πιθανές ζημιές στο όχημα από ακραίες καιρικές συνθήκες, βανδαλισμό, πυρκαγιές, κλοπές και διάφορες άλλες αιτίες, εκτός της περίπτωσης του τροχαίου ατυχήματος.

Πώς θα ασφαλίσετε το όχημά σας, άμεσα και με συμφέρουσα τιμή

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης απέναντι σε τρίτους για ιδιοκτήτες και κατόχους μηχανοκίνητων οχημάτων είναι υποχρεωτική στην Ελλάδα σύμφωνα με τον νόμο 489/76 και την υπουργική απόφαση 585/78. Συνηθίζεται το ύψος των ασφαλίστρων να καθορίζεται από παράγοντες όπως είναι η ηλικία του οδηγού, το ιστορικό του, τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, η αξία του οχήματος και η χρήση του.

Μέσω της Eurolife FFH, η Eurobank προσφέρει στους υποψηφίους πελάτες της τη δυνατότητα να ασφαλίσουν εύκολα και γρήγορα τα οχήματά τους, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα ασφάλισης Safe Drive, που χωρίζεται σε δυο κατηγορίες: Safe Drive Standard και Safe Drive Plus.

Η ασφάλεια είναι υποχρεωτική από το νόμοΤα προγράμματα Safe Drive Standard και Safe Drive Plus διαθέτουν ανώτατο όριο ασφάλισης σωματικών και υλικών ζημιών άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ (συγκεκριμένα 1.220.000€ ανά θύμα ή ατύχημα) και προσφέρουν ένα μεγάλο εύρος ασφαλιστικών καλύψεων στους ιδιοκτήτες οχημάτων, που μπορούν, με τον τρόπο αυτό, να καλύψουν τις ανάγκες τους με τον καλύτερο τρόπο.

Επιπλέον, τα προγράμματα αυτά, παρέχουν στους συνδρομητές τους μια σειρά εκπτώσεων που αφορούν τους επαγγελματίες οδηγούς, τους οδηγούς με αξιόπιστο ιστορικό ατυχημάτων και τους ιδιοκτήτες δύο ή περισσοτέρων οχημάτων. Ακόμη, οι καταναλωτές απολαμβάνουν δωρεάν παροχές υγείας από την Ευρωκλινική, ενώ παράλληλα, με τη χρήση μιας πιστωτικής κάρτας Eurobank για την εξόφληση των ασφαλίστρων τους με πάγια εντολή, οι πελάτες της τράπεζας κερδίζουν 3% επιστροφή σε ευρώ, μέσω του προγράμματος €πιστροφή.

Μπαίνοντας στο Eurobank.gr, οι οδηγοί μπορούν γρήγορα να σχεδιάσουν στα μέτρα τους την ασφάλεια του αυτοκινήτου τους online, επιλέγοντας μία μία τις καλύψεις που επιθυμούν, ενώ βλέπουν τις αντίστοιχες τιμές τους, κι έτσι είναι σε θέση να διαμορφώσουν το τελικό κόστος των ασφαλίστρων τους με βάση τις ανάγκες τους.

 

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης