Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Νορβηγική Havila Krystruten είναι μία από τις δύο ναυτιλιακές εταιρείες που πλέει μεταξύ των παράκτιων πόλεων Μπέργκεν και Κίρκενες και λέει ότι δεν θα μεταφέρει πλέον ηλεκτρικά οχήματα στα πλοία της.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι φόβοι για πυρκαγιές σε πλοία ενισχύθηκαν από ένα πρόσφατο περιστατικό στον Ατλαντικό. Το Felicity Ace έπιασε φωτιά στη θάλασσα πέρυσι και, αν και η αιτία της πυρκαγιάς δεν έχει εξακριβωθεί, στο πλοίο υπήρχαν οχήματα με μπαταρίες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εικασίες ότι μπορεί να ευθύνονται για τη φωτιά, ενώ παράλληλα κατέστησαν το σβήσιμο της αδύνατο.

Ενώ η έρευνα δείχνει ότι, τα οχήματα εσωτερικής καύσης πιάνουν φωτιά πιο συχνά από τα ηλεκτρικά οχήματα, η Havila Krystruten επεσήμανε τις πυροσβεστικές ικανότητες των πλοίων της ως λόγο για την απόφασή της και όχι τη συχνότητα των πυρκαγιών.

«Πρόκειται για καθαρή αξιολόγηση ασφάλειας και το συμπέρασμα της ανάλυσης κινδύνου δείχνει ότι μια πιθανή πυρκαγιά σε οχήματα με θερμικούς κινητήρες θα μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα συστήματα και το πλήρωμα», δήλωσε ο Bent Martini, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. «Μια πιθανή πυρκαγιά σε ηλεκτρικά, υβριδικά ή υδρογόνου αυτοκίνητα θα απαιτήσει εξωτερικές προσπάθειες διάσωσης και θα μπορούσε να θέσει επιβαίνοντες και τα πλοία σε κίνδυνο».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο στη Νορβηγία, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Περισσότερο από το 80 τοις εκατό όλων των οχημάτων που πωλήθηκαν στη χώρα το 2022 ήταν πλήρως ηλεκτρικά. Η εταιρία Havila Krystruten λέει ότι θα εξετάσει τρόπους για να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο μεταφοράς ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στο μέλλον. Εν τω μεταξύ, η μόνη άλλη ναυτιλιακή εταιρεία στη διαδρομή, η Hurtigruten, λέει ότι θα συνεχίσει να μεταφέρει ιδιωτικά οχήματα στα πλοία της, ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο τροφοδοτούνται.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης