Ειδικοί από την BMW, τη HOERBIGER, το Graz University of Technology, και το HyCentA επιτυγχάνουν την παγκοσμίως υψηλότερη απόδοση κινητήρα εσωτερικής καύσης, για επιβατικά αυτοκίνητα.

Η εταιρία BMW Group Forschung und Technik, με ερευνητές από το Graz και τη Βιέννη, στο πλαίσιο του H2BVplus project, κατάφεραν να εξελίξουν ένα κινητήρα υδρογόνου monovalent με κύκλο αυτανάφλεξης (τύπου diesel) και εξελιγμένη τεχνολογία άμεσου ψεκασμού H2 υψηλής πίεσης, επιτυγχάνοντας θερμοδυναμική απόδοση έως και 43%.

Το νέο σύστημα καύσης συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ανάφλεξης με σπινθήρα και φιλοσοφία αυτανάφλεξης (τύπου diesel), χρησιμοποιώντας παράλληλα τα ευνοϊκά χαρακτηριστικά καύσης του υδρογόνου επιτυγχάνοντας τιμές απόδοσης που, εν μέρει, ξεπερνούν ακόμα τις αντίστοιχες των προηγμένων κινητήρων turbodiesel. Οι μηχανικοί βασίστηκαν στο κοινό project EU HylCE, το οποίο απέδωσε ειδική ισχύ έως 100 kW/λίτρο κυβισμού μέσω καύσης υδρογόνου και για ανάφλεξη με σπινθήρα (μπουζί).

Εκτενείς δοκιμές στους πάγκους δοκιμών του Ινστιτούτου για Κινητήρες Εσωτερικής Καύσης του Graz University of Technology έχουν δείξει ότι ο συνδυασμός συστημάτων ανάφλεξης (μέσω σπινθήρα) και αυτανάφλεξης (τύπου πετρελαίου) αποτελεί και την ιδανική λύση. Αυτή επιτυγχάνεται μέσω επιφανειακής ανάφλεξης λόγω θερμαινόμενης ακίδας (glow pin) και ανάφλεξης λόγω συνδεδεμένης διάχυσης.

Σαν αποτέλεσμα, ο κινητήρας καλύπτει το εύρος ισχύος (καμπύλη) που απαιτεί ένα τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ η θερμοδυναμική απόδοση φτάνει έως και το 43%. Συνακόλουθα πλεονεκτήματα είναι η αύξηση ειδικής ισχύος και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτή η τιμή ξεπερνά τους καλύτερους κινητήρες turbodiesel που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, με απόδοση που φτάνει έως και το 42%.

Καθώς η θερμότητα των καυσαερίων των κινητήρων εσωτερικής καύσης μπορεί να αξιοποιηθεί λόγω των υψηλών επιπέδων θερμοκρασίας, στο μέλλον θα είναι εφικτή μία ακόμα μεγαλύτερη συνολική απόδοση, λόγω χρήσης της αποβαλλόμενης θερμότητας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης