Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης
Σήμερα στην πίστα του Montmelο έγιναν τα δύο πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά. Τόσο στο Practice 1 όσο και στο Practice 2 κυριάρχησαν οι McLaren με πρωταγωνιστές στο P1 τον Lando Norris και στο P2 τον Oscar Piastri
Στο FP1, ο Lando Norris έκανε τα 4.657 μέτρα σε 1:13.718, αφήνοντας πίσω του τον Verstappen για κάτι παραπάνω από τρία δέκατα. Ο πιλότος της Ferrari, Lewis Hamilton έκανε τον τρίτο καλύτερο χρόνο.

Στο FP2 ο Oscar Piastri κατέβασε το χρονόμετρο. Με το 1:12.760 βρέθηκε στην κορυφή ενώ ο Norris ήταν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο πιο αργός. Τον 3ο καλύτερο χρόνο έκανε ο Russell

Η πίστα στο «Circuit de Barcelona» της Καταλονίας είναι μία από τις πιο ολοκληρωμένες, προσφέροντας ένα πλήρες φάσμα τεχνικών προκλήσεων. Γι’ αυτό το λόγο υπήρξε μία από τις πιο δημοφιλείς πίστες για δοκιμές εξέλιξης, με τη λογική ότι αν ένα μονοθέσιο λειτουργεί καλά εδώ, τότε λειτουργεί καλά παντού.

Αυτό το Σαββατοκύριακο τίθεται σε ισχύ μία νέα τεχνική οδηγία της FIA, σχετικά με την ελαστικότητα των αεροτομών, η οποία, σύμφωνα με ορισμένους ειδικούς, θα μπορούσε να επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων. Η Βαρκελώνη είναι παραδοσιακά η πίστα όπου οι ομάδες φέρνουν σημαντικές αναβαθμίσεις, για να τις δοκιμάσουν σε μια απαιτητική διαδρομή.

Αύριο Σάββατο 31 Μαΐου το Practice 3 θα ξεκινήσει στις 13.30 ενώ το Qualifying από όπου θα κριθεί ο Poleman θα ξεκινήσει στις 17.00 και θα τελειώσει στις 18.00.
Την Κυριακή στο «Circuit de Barcelona» της Καταλονίας θα γίνει ο 9ος αγώνας της χρονιάς και μπορείτε να τα παρακολουθήσετε live από τα συνδρομητικά κανάλια Ant1+ (https://www.antennaplus.gr) και F1 TV Pro. Την Κυριακή η ελεύθερη τηλεόραση του Ant1 θα μεταδώσει τον αγώνα ετεροχρονισμένα στις 16.30
Τα ελαστικά
Η πίστα δεν είναι απαιτητική μόνο για τα μονοθέσια, αλλά επιβαρύνει σημαντικά και τα ελαστικά. Μετά από δύο συνεχόμενους αγώνες όπου χρησιμοποιήθηκε η πιο μαλακή τριάδα της γκάμας του 2025, η Pirelli επέλεξε για αυτό τον αγώνα, όπως συνήθως, τις πιο σκληρές διαθέσιμες γόμες: Συγκεκριμένα την C1 ως σκληρή (Hard), την C2 ως μέση (Medium) και την C3 ως μαλακή γόμα (Soft). Οι τρεις γόμες έχουν αλλάξει από πέρυσι, ειδικά η C2, με αποτέλεσμα οι διαφορές στην απόδοση μεταξύ τους να είναι αναλογικά κατανεμημένες. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε προτίμηση της μέσης και μαλακής γόμας για τον αγώνα.

Οι δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι μεσαίου έως υψηλού επιπέδου, λόγω των πολλών γρήγορων στροφών, όπως η στροφή 3 και οι δύο τελευταίες στροφές, οι οποίες είναι δεξιές. Το άκρο του μονοθεσίου που δέχεται τη μεγαλύτερη καταπόνηση είναι το εμπρός αριστερό ελαστικό, καθώς οι δεξιές στροφές είναι περισσότερες.
Ακόμα κι αν η πίστα της Βαρκελώνης στην Καταλονία δεν χρησιμοποιείται πλέον τόσο πολύ για δοκιμές εξέλιξης από τις ομάδες, λόγω της ουσιαστικής κατάργησης των δοκιμών μεσούσης της περιόδου και της μείωσης των δοκιμών πριν την έναρξη, παραμένει ένα πολύ σημαντικό πεδίο δοκιμών. Γι’ αυτόν τον λόγο, η Pirelli επέλεξε να πραγματοποιήσει εκεί δοκιμές για τρίτη φορά, μετά από πέρυσι τον Σεπτέμβριο και φέτος τον Ιανουάριο, δουλεύοντας στην ανάπτυξη ελαστικών για το 2026. Η δοκιμή θα πραγματοποιηθεί 3/6 και 4/6 με τη βοήθεια οδηγών της Mercedes και τις δύο ημέρες, της Racing Bulls την Τρίτη και της Red Bull την Τετάρτη.
