Του Περικλή Χαλάτση

Τα πέντε κόκκινα φώτα έσβησαν και τα μονοθέσια ξεκίνησαν με ενδιάμεσα ελαστικά στη βρεγμένη πίστα της Κωνσταντινούπολης για το Grand Prix στο Istanbul Park. Ο πρώτος που βγήκε από την πίστα ήταν ο Pierre Gasly και στη συνέχεια ο Nicholas Latifi .O Gasly συνέχισε στην 5η θέση και ο Latifi και ο Latifi όταν ξαναμπήκε ήταν στη τελευταία θέση.  

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο Bottas που ξεκίνησε πρώτος έκανε σωστή εκκίνηση, ήταν σταθερός και δεν ρισκάρισε αφού ο Ολλανδός ήταν και αυτός προσεκτικός. Και οι δύο έκαναν αγώνα τακτικής. Άλλωστε κανένας δεν ήξερε ποια θα ήταν η συνέχεια κυρίως με τον καιρό. 

Ο Hamilton που στα επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά είχε κάνει τον καλύτερο χρόνο ξεκίνησε από την 11η θέση λόγω της ποινής που είχε από την αλλαγή κινητήρα που έκανε η Mercedes.
Στον 8ο από τους 58 γύρους ο Hamilton έκανε ένα εντυπωσιακό προσπέρασμα και άφησε άναυδο το Tsunoda που ήταν μπροστά του. 

Στον 10ο γύρο αγωνιστική γραμμή δεν είχε σχηματιστεί. Αυτό οφειλόταν στο πολύ νερό που είχε η πίστα. Ωστόσο όλοι πίστευαν ότι από τη στιγμή που δεν βρέχει σύντομα θα άλλαζαν ελαστικά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όλοι ήταν προσεκτικοί γιατί ήξεραν ότι όποιο ρίσκο και αν έπαιρναν θα ήταν σε βάρος τους. Ο μόνος που δεν σήκωνε το πόδι από το γκάζι ήταν ο Hamilton o οποίος στον 13ο γύρο ήταν στην 6η θέση. Βέβαια ο Βρετανός κάνοντας αυτήν την επιθετική οδήγηση είχε μεγαλύτερη φθορά στα μπροστινά του ελαστικά.

Πολύ καλό ρυθμό είχε και ο Carlos Sainz ο οποίος ξεκίνησε από τις τελευταίες θέσεις λόγω αλλαγής κινητήρα της Ferrari. To νέο του μονοθέσιο ήταν πολύ καλά στημένο και στον 20ο γύρο είχε μπει μέσα στην πρώτη δεκάδα.Ο Huki Tsunoda στον 24 γύρο πάτησε στο γλιστερό κερμπ και είχε ένα τετ α κε. 

Στον 25 γύρο ο νεαρός Schumacher άνοιξε το δρόμο για να τον προσπεράσει ο V.Bottas που του είχε «ρίξει» ένα γύρο. Το ίδιο έκανε δευτερόλεπτα αργότερα και για τον Verstappen. 

Εδώ υπήρχε ένας γενικότερος προβληματισμός. Αν στα 2/3 η πίστα στέγνωνε θα μπορούσαν να αλλάξουν ελαστικά ή θα ήταν ρίσκο το 1/3 που θα εξακολουθούσε να ήταν βρεγμένο. 
Στην αρχή του 26 γύρου η βροχή επέστρεψε. Και τότε κάθε ελπίδα για σλίκ ελαστικά ξεχάστηκε.
O Bottas και ο Verstappen μπήκαν στα πιτς και άλλαξαν ελαστικά. Έτσι στην πρώτη θέση βρέθηκε ο Leclerc. Όχι για πολύ όμως γιατί ο Bottas με φρέσκα ελαστικά έκανε το δικό του αγώνα. Πέρασε μπροστα και παρέμεινε επικεφαλής μέχρι τον τερματισμό.

Ο Hamilton ρώτησε οκτώ γύρους πριν την καρό σημαία αν μπορεί να συνεχίσει με τα ίδια ελαστικά. Αυτά δηλαδή που ξεκίνησε τον αγώνα. Η απάντηση ήταν ότι μπορεί αν αυτός δεν γλιστράει. Η στρατηγική του Hamilton ήταν από τη μια σωστή και από την άλλη επικίνδυνη. Αν η πίστα στέγνωνε αφού η βροχή είχε σταματήσει τότε υποχρεωτικά θα έπρεπε να μπει για αλλαγή ελαστικών.

Ο  Bottas λίγο πριν την καρό σημαία έκανε ρεκόρ γύρου με 1.31.022 ενω ο Hamilton απο την 3η θέση που ήταν βρέθηκε στην 5η. Ήταν μια λάθος εκτίμηση στην αλλαγή ελαστικών.

Ο Φινλανδός κέρδισε για 10η φορά στην καρριέρα του.Πίσω με διαφορά +14.584 τερμάτισε ο Max Verstappen, ο οποίος τεθηκε και πάλι επικεφαλής της βαθμολογίας.Τώρα είναι 6 βαθμούς μπροστά απο τον Hamilton ο οποίος περιορίσθηκε στην 5η θέση.

Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Sergio Perez (+33.471) ο οποίος χάρισε πολύτιμους θαθμούς στην ομάδα της Red Bull.

Ο Carlos Sainz ανακηρύχθηκε οδηγός της ημεράς.Ξεκίνησε απο την προτελευταία θέση και τερμάτισε το μονοθέσιο της Ferrari στην 8η.

Η τελική κατάταξη

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης