Οι ημέρες κυλούν και το αγωνιστικό θερμόμετρο ανεβαίνει για τον αγώνα της Σουηδίας που θα γίνει το επόμενο Σαββατοκύριακο. Αντίθετα, όσον αφορά τις θερμοκρασίες, αυτές θα είναι ιδιαίτερα χαμηλές, οι καιρικές συνθήκες δύσκολες και απαιτητικές έτσι όπως αρμόζει σε έναν αγώνα με τέτοιο χαρακτήρα. Είναι κατανοητό λοιπόν ότι η ποιότητα και η ποσότητα του χιονιού θα διαμορφώσει το ανάλογο αγωνιστικό περιβάλλον για τα πληρώματα και εκεί το μεγάλο δίλλημα θα είναι η συμπεριφορά και η αντοχή των ελαστικών με τα καρφιά. Η παραμονή αυτών πάνω στο ελαστικό ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη πρόσφυση είναι και ο καθοριστικός παράγοντας, ο οποίος καθορίζει σε μεγάλο βαθμό αν ο οδηγός θα μπορέσει να κινηθεί γρήγορα και κυρίως με ασφάλεια.

Τα ελαστικά με καρφιά θα παίξουν το ρόλο τους στο ράλι της Σουηδίας…
Απαιτητικός αγώνας
Αυτό άλλωστε δήλωσε και ο Μίκο Χίρβονεν που το 2014 επέστρεψε στην ομάδα του Μάλκολμ Γουίλσον, ότι τα ελαστικά θα χρειαστεί να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα. Άλλωστε είναι ηλίου φαεινότερο ότι τόσο οι επιλογές της γόμας όσο και η μέγιστη απόδοση
αυτών διαδραματίζει κατά το ήμισυ και την τελική έκβαση ενός αποτελέσματος για ένα πλήρωμα. «Πιστεύω ότι θα υπάρχει περίπου 40 εκ. χιόνι και θα έχουμε καλές χειμερινές συνθήκες. Αλλά δεν υπάρχει αρκετός πάγος κάτω από αυτό, άρα αν μείνει έτσι πρόκειται να είναι πραγματικά δύσκολο για τα ελαστικά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Χίρβονεν (φωτογραφία δεξιά). Με λίγα λόγια ο εν λόγω οδηγός θέλει να τονίσει ότι, επειδή δεν υπάρχει πάγος κάτω από το μαλακό στρώμα χιονιού για να τρυπάνε τα καρφιά και να βρίσκει πρόσφυση στο αυτοκίνητο, αυτά με τα συνεχή περάσματα των αυτοκινήτων, θα σκάβουν το χιονισμένο οδόστρωμα και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έρχονται σε επαφή με την χωμάτινη επιφάνεια με αποτέλεσμα να αποκολλούνται. στην πράξη αυτό σημαίνει πως όσα λιγότερα καρφιά υπάρχουν τόσο θα μειώνεται η πρόσφυση του αυτοκινήτου. Αντίθετα αν υπάρχει πάγος κάτω από το μαλακό χιόνι, δεν θα υπάρχει επαφή με την χωμάτινη επιφάνεια και τα καρφιά θα παραμένουν πάνω στο ελαστικό και το ποσοστό πρόσφυσης θα παραμένει υψηλό.

Με Ford Fiesta θα τρέξει στη Σουηδία ο Χίρβονεν…
Πήρε γεύση…
Ο 33χρονος οδηγός της M-Sport έχει κερδίσει τον αγώνα δύο φορές με τα χρώματα της ομάδας και πρόσφατα ολοκλήρωσε μια σειρά δοκιμών με το Ford Fiesta RS WRC καλύπτοντας συνολικά 450 χιλιόμετρα στην περιοχή Kall στη βόρεια Σουηδίας. Μάλιστα ήταν και οι πρώτες δοκιμές σε τέτοιο οδόστρωμα με την ομάδα από την ημέρα που γύρισε από την Citroen με την οποία οδήγησε στο WRC για δύο αγωνιστικές χρονιές.«Το Fiesta δεν συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από αυτό που θυμάμαι όταν το οδηγούσα πριν. Ήταν πάντα πολύ καλό στις γρήγορες ειδικές, αυτό ήταν ένα από τα δυνατά μας σημεία και αυτό δείχνει να παραμένει. Οι δρόμοι στο Kall ήταν καλοί και ήταν μια καλή προετοιμασία να βρω το ρυθμό και να έχω μια καλή αίσθηση με το αυτοκίνητο σε γρήγορες διαδρομές», είπε στο wrc.com ο Χίρβονεν.
Καλύτερα στη Σουηδία…
Να θυμίσουμε πως στον αγώνα του Μόντε Κάρλο ο Χίρβονεν εγκατέλειψε στην τελευταία ειδική διαδρομή ενώ οι συνθήκες του αγώνα ήταν τέτοιες που τον δυσκόλεψαν να μπορέσει να ξαναβρεί το ρυθμό του με το Fiesta RS WRC. «Το αυτοκίνητο ήταν καλό στις δοκιμές και ήμουν χαρούμενος, αλλά μετά από δύο ημέρες σε στεγνό οδόστρωμα και καλή πρόσφυση, οι συνθήκες στον αγώνα άλλαξαν και ήταν εντελώς διαφορετικές. Ήταν δύσκολος τρόπος ώστε να προσπαθήσω να βρω ρυθμό αλλά ελπίζω ότι στην Σουηδία θα είναι καλύτερα», πρόσθεσε ο Χίρβονεν.
Η τελευταία φορά που κέρδισε το Ford Fiesta RS WRC εκεί, ήταν το 2012 με τον Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα που από το 2013 αγωνίζεται με τα χρώματα του VW Polo WRC.
Επιμέλεια: Bασίλης Δ. Χειλάκης

