Το ESV Conference (International Technical Conference on the Enhanced Safety of Vehicles) είναι το μεγαλύτερο και σημαντικότερο συνέδριο σε όλο τον κόσμο που ασχολείται με το ζήτημα της αυτοκινητιστικής ασφάλειας. Η συνάντηση του 2009 θα πραγματοποιήθηκε σε ένα νέο συνεδριακό κέντρο στη Στουτγάρδη, υπό τον τίτλο Επαναπροσδιορισμός της Ασφάλειας: Εφαρμογή Προηγμένης Τεχνολογίας στην Πράξη».

Οι επικοινωνίες είναι το ‘κλειδί’ για το μέλλον: επικοινωνίες οχήματος με όχημα  από τα BMW ConnectedDrive και BMW Motorrad ConnectedRide.

Το περίπτερο του BMW Group στο Συνέδριο προσέφερε στους επισκέπτες μία ενδοσκόπηση στο  μέλλον. Παίζοντας το ρόλο κινητών εργαστηρίων δοκιμών, μία BMW Σειρά 7 και μία μοτοσικλέτα BMW K 1300 S έχουν εφοδιαστεί με πρωτοποριακή τεχνολογία επικοινωνιών Οχήματος με Όχημα. Πλείστα διαφορετικά σενάρια, όπως προειδοποιήσεις κακού καιρού, εμπόδια, επερχόμενο όχημα έκτακτης ανάγκης και ελιγμός φρεναρίσματος από προπορευόμενο όχημα, μπορούν να αναπαράγονται στα πρωτότυπα με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Τα συστήματα αυτά, επιπλέον της τεχνολογίας υποστήριξης σε διασταυρώσεις και φανάρια που έχει ήδη λανσαριστεί, μπορούν πλέον να χρησιμοποιούνται και στις μοτοσικλέτες BMW σε όλο τον κόσμο.

Το σύστημα Προειδοποίησης Οχήματος  Έκτακτης Ανάγκης χρησιμοποιεί μία οπτική ένδειξη για να δώσει στον οδηγό ή τον αναβάτη της μοτοσικλέτας μία έγκαιρη προειδοποίηση για επερχόμενο ειδικό όχημα και την απόστασή του από το αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα. Το ειδικό όχημα μεταδίδει την τρέχουσα θέση του, τη διαδρομή και την κατάσταση των ειδικών alarm ή της σειρήνας. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό ή τον αναβάτη να παραμερίσουν έγκαιρα για να περάσει το ειδικό όχημα, ώστε να αποφευχθεί κάποια κρίσιμη κατάσταση.

Το σύστημα προειδοποίησης εμποδίων ενημερώνει για ακινητοποιημένα οχήματα και ατυχήματα στην ίδια λωρίδα, καθώς και για οδικά έργα και την αρχή μιας κυκλοφοριακής συμφόρησης. Αυτή η προειδοποίηση μπορεί να ενεργοποιηθεί – από το ίδιο το ακινητοποιημένο όχημα ή από μερικά οχήματα ήδη μποτιλιαρισμένα – με το άναμμα των alarm ή έναν ελιγμό φρεναρίσματος.

Οι ολισθηρές συνθήκες επισημαίνονται από μία προειδοποίηση κακού καιρού ή μία προειδοποίηση που παράγεται από παρεμβάσεις των συστημάτων ελέγχου (Dynamic Stability Control). Για παράδειγμα, προειδοποιήσεις για κακό καιρό ενεργοποιούνται επίσης από αρκετά οχήματα που ανάβουν τους προβολείς ομίχλης ή λειτουργούν τους καθαριστήρες. Ο αλγόριθμος προειδοποίησης είναι συνδεδεμένος με το δείκτη εξωτερικής θερμοκρασίας και λοιπούς αισθητήρες (αισθητήρα βροχής, βιντεοκάμερα, δελτία καιρού, και λοιπά) και εκδίδει σχετικές προειδοποιήσεις στην οθόνη του παρμπρίζ – Head-up Display, στον πίνακα οργάνων ή τα ακουστικά, μέσω του συστήματος επικοινωνιών της μοτοσικλέτας BMW. Μία έγκαιρη προειδοποίηση για ολισθηρές οδικές συνθήκες είναι σημαντικός παράγοντας ασφαλείας, κυρίως για αναβάτες μοτοσικλετών.

Στα μποτιλιαρίσματα, τα φώτα ακινητοποιήσεως συχνά κρύβονται από το επόμενο όχημα της ίδιας λωρίδας. Προκειμένου να ενημερώνονται έγκαιρα οι οδηγοί που ακολουθούν για ένα απότομο φρενάρισμα, οι πληροφορίες αυτές μεταδίδονται μέσω των συστημάτων επικοινωνιών, ώστε αυτοί να αντιδρούν κατάλληλα. Και σε αυτή την περίπτωση, οι εν λόγω πληροφορίες μεταδίδονται μέσω οπτικών ή ακουστικών προειδοποιήσεων.

Οι επικοινωνίες οχήματος με όχημα αποκτούν πραγματικό ενδιαφέρον όταν εμπλέκονται όσο το δυνατόν περισσότεροι κατασκευαστές οχημάτων.

Γι’ αυτό το λόγο, η τεχνολογία επικοινωνιών στο ESV Conference, παρουσιάζεται επίσης σε συνεργασία με δύο οχήματα Daimler AG.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης