Το νέο GTI σχεδιάστηκε ως φόρος τιμής στο πρώτο GTI που κατασκευάστηκε από τη Volkswagen. Η κυψελωτή γρίλια σε μαύρο που παραμένει θρυλική ακόμη και σήμερα, έκανα το πρώτο GTI να φαίνεται φαρδύτερο από ότι πραγματικά ήταν, δίνοντάς του ένα πραγματικά σπορ χαρακτήρα. Η πέμπτη γενιά του GTI από την άλλη διαφοροποιήθηκε αισθητά από του ανταγωνιστές της χάρη στο γυαλιστερό φινίρισμα της γρίλιας εμπρός, που επανασχεδιασμένη παρουσιάστηκε σε σχήμα V. Το GTI γίνεται έτσι αναγνωρίσιμο από τον καθένα. Το νέο GTI συνδυάζει και τα δύο αυτά στοιχεία από τα δύο αυτά επιτυχημένα GTI δημιουργώντας ένα ξεχωριστό αποτέλεσμα.
Τα χαρακτηριστικά πλαϊνά προστατευτικά σε μαύρο χρώμα που γνωρίσαμε στο GTI πέμπτης γενιάς επανασχεδιάζονται προσφέροντας στο νέο GTI την αίσθηση ενός «δυναμικού» αυτοκινήτου. Οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών “Denver”, χαρακτηριστικό γνώρισμα των GTI, συμπληρώνουν την σπορ του εμφάνιση.
Στο πίσω μέρος ο νέος προφυλακτήρας με δύο απολήξεις εξάτμισης χρωμίου, μία δεξιά και μία αριστερά και η νέα πίσω αεροτομή, ολοκληρώνουν το σχεδιασμό του αυτοκινήτου.

Η εσωτερική σχεδίαση
Ο χαρακτήρας του GTI κάνει τη διαφορά και στο εσωτερικό του νέου αυτοκινήτου. Η χαρακτηριστική επένδυση καθισμάτων “Jacky” σε μαύρο – κόκκινο με εξωτερικές ραφές σε κόκκινο χρώμα και τα πολυτελή σπορ καθίσματα με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα σας προετοιμάζουν για την μοναδική εμπειρία οδήγησης. Η οροφή σε μαύρο χρώμα, τα διακοσμητικά στοιχεία “Black Stripe” και το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι 3 ακτίνων με στοιχεία αλουμινίου τονίζουν το δυναμικό του χαρακτήρα.
Κινητήρας
Το νέο GTI έρχεται με τον γνωστό ήδη 2λιτρο βενζινοκινητήρα Turbo TSI, ο οποίος συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό βενζίνης με την έξυπνη τεχνολογία υπερτροφοδότησης, ενώ προσφέρει τώρα βελτιωμένη απόδοση 155kW (210PS). Η ροπή των 280Nm σε φάσμα 1.700 έως 5.200 στροφών ανά λεπτό, σας επιτρέπει να κινήστε με μεγάλη ευκολία σε όλων των ειδών τις διαδρομές. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 240 Km/h (238 Km/h με το κιβώτιο DSG) ενώ η επιτάχυνση του σε 0 – 100 είναι μόλις 6,9 sec. Η μέση κατανάλωση των 7,3 λίτρων (7,4 λίτρα για το κιβώτιο DSG) και οι εκπομπές ρύπων CO2 170 g/Km (173 g/Km για το κιβώτιο DSG) είναι σαφώς χαμηλότερες από τον προκάτοχό του.

Κιβώτια ταχυτήτων
Το νέο GTΙ θα διατίθεται με δύο κιβώτια ταχυτήτων, ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και ένα κιβώτιο άμεσης αλλαγής ταχυτήτων DSG 6 σχέσεων επίσης.
XDS
To XDS (βασικός εξοπλισμός) αποτελεί μία εξέλιξη της λειτουργίας του συστήματος EDL και η λειτουργία του ορίζεται ως εξής:
• Επιδρά στη αποσυμφόρηση του μπροστινού τροχού που βρίσκεται στη εσωτερική πλευρά της στροφής, όταν το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα σε διαδρομή με στροφές.
• Ασκεί πίεση (μέσω του υδραυλικού συστήματος του ESP) στον τροχό που βρίσκεται στην εσωτερική πλευρά της στροφής, ουσιαστικά φρενάροντας τον τροχό και αποτρέποντας το σπινάρισμά του.
• Βελτιώνει την πρόσφυση και μειώνει την τάση για υποστροφή.
Επιπλέον, το νέο GTI προσφέρει προαιρετικά μία πλούσια γκάμα τεχνολογικών εξοπλισμών δίνοντάς την δυνατότητα απόκτησης ενός άρτια εξοπλισμένου αυτοκινήτου προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε οδηγού.
Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις DCC
Το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC προσφέρει τη δυνατότητα προσαρμογής των αναρτήσεων στις εκάστοτε συνθήκες με στόχο την αυξημένη οδηγική απόλαυση. Ο οδηγός με το πάτημα ενός κουμπιού ενεργοποιεί το πρόγραμμα “Sport”, “Comfort”, ή “Normal” και αλλάζει τις ρυθμίσεις. Ανεξάρτητα από την επιλεγμένη ρύθμιση, το σύστημα επεμβαίνει συνεχώς μέσω της συνεχούς ηλεκτρονικής προσαρμογής των αναρτήσεων και της υποβοήθησης του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού ανάλογα με το οδόστρωμα και τις οδηγικές συνθήκες (αν χρειαστεί). Ταυτόχρονα, προσαρμόζεται και το σύστημα ηλεκτρομηχανικής διεύθυνσης εξασφαλίζοντας καλύτερη ανταπόκριση κατά την οδήγηση. Στο πρόγραμμα “Sport”, οι αναρτήσεις είναι αισθητά πιο σκληρές και η υποβοήθηση του τιμονιού είναι μειωμένη, ενώ ταυτόχρονα υπάρχει μεγαλύτερη αμεσότητα στους χειρισμούς. Το πρόγραμμα “Comfort” προσφέρει αισθητά βελτιωμένη οδηγική άνεση κατά την οδήγηση σε τραχύ οδόστρωμα, όταν έχει κίνηση και στις εθνικές οδούς. Το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων DCC είναι πάντα ενεργοποιημένο ακόμη και όταν έχει επιλεχθεί το πρόγραμμα “Normal”.

Συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης
Το σύστημα “Park Assist” κατευθύνει το νέο GTI σχεδόν σε οποιοδήποτε χώρο παράλληλης στάθμευσης αυτόματα. Για να το επιτύχει αυτό, το σύστημα παίρνει υπό τον έλεγχό του το όχημα έτσι ώστε το νέο Golf να κινηθεί με την όπισθεν στο χώρο στάθμευσης χωρίς να χρειαστούν επιπλέον διορθωτικές κινήσεις. Το σύστημα “Park Assist” ενεργοποιείται μέσω ενός ειδικού διακόπτη, καταμετρά τις διαστάσεις του επιθυμητού χώρου στάθμευσης.
Ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να αφήσει το γκάζι και να χειρίζεται το συμπλέκτη και τα φρένα. Ο οδηγός μπορεί να πάρει υπό τον έλεγχό του το αυτοκίνητο ανά πάσα στιγμή. Το σύστημα Park Assist κάνει σημαντικά πιο απλή και άνετη τη διαδικασία παράλληλου παρκαρίσματος και ολοκληρώνει το παρκάρισμα μέσα σε 15 δευτερόλεπτα.

Η κάμερα οπισθοπορείας “Rear Assist” είναι ένα οπτικό σύστημα στάθμευσης που περιλαμβάνει μια ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορείας (χωρίς δυνατότητα ευρυγώνιας λήψης). Το σύστημα μεταφέρει την εικόνα του χώρου πίσω από το αυτοκίνητο στην οθόνη υψηλής ανάλυσης του ηχοσυστήματος ή του συστήματος ραδιοπλοήγησης. Η κάμερα οπισθοπορείας που διατίθεται για το νέο GTI βρίσκεται πίσω από το λογότυπο Volkswagen στο καπό του αυτοκινήτου. Η κάμερα ενεργοποιείται μόλις μπει η όπισθεν.
Τέλος, το νέο GTI διαθέτει αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης Park Pilot με οπτική απεικόνιση. Εκτός από τα ακουστικά προειδοποιητικά σήματα όταν υπάρχουν εμπόδια μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο, εμφανίζεται ένα περίγραμμα του GTI στην οθόνη κατά τη διαδικασία παρκαρίσματος. Η θέση του οχήματος, καθώς και οι αποστάσεις από τα εμπόδια εντός της εμβέλειας των αισθητήρων υπέρηχων εμφανίζονται με χρώματα. Όταν το GTI είναι εξοπλισμένο με “Rear Assist” και με οπτική απεικόνιση, ο οδηγός μπορεί να εναλλάσσει μεταξύ της οθόνης της οπτικής απεικόνισης και της εικόνας της κάμερας οπισθοπορείας.

Εξοπλισμός ασφάλειας
Το νέο GTI παραμένει αδιαπραγμάτευτο σε θέματα ασφάλειας. Στον βασικό εξοπλισμό ασφάλειας περιλαμβάνονται:
• 7 αερόσακοι (περιλαμβάνεται και αερόσακος γονάτων)
• Ζώνες ασφαλείας τριών σημείων εμπρός και πίσω, ρυθμιζόμενες καθ’ ύψος και με προεντατήρες (εμπρός μόνο)
• Ενσωματωμένα στα καθίσματα προσκέφαλα εμπρός
• Υποδοχές ISOFIX για παιδικά καθίσματα στα πίσω εξωτερικά καθίσματα
• Οπτικές και ακουστικές ενδείξεις για τις ζώνες ασφαλείας εμπρός
• Εμπρός και πίσω δισκόφρενα, (τα εμπρός, εσωτερικά αεριζόμενα)
• ESP που περιλαμβάνει επίσης σύστημα υποβοήθησης πέδησης με Brake Assist και Driver Steering Recommendation, ABS, XDS και ASR

ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Το νέο GTI διαθέτει πλούσιο βασικό εξοπλισμό αντίστοιχο του υψηλού κύρους χαρακτήρα του. Πιο αναλυτικά διαθέτει:
- 7 αερόσακους (οδηγού – συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός, οροφής εμπρός και πίσω και γονάτων για τον οδηγό)
- Ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης ESP με υποστήριξη διόρθωσης πορείας που περιλαμβάνει : ABS, XDS, σύστημα αντιολίσθησης τροχών ASR, σύστημα ενίσχυσης πέδησης Brake Assist και σύστημα διόρθωσης πορείας DSR
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός (εμπρός και πίσω για την 5θυρη έκδοση)
- Ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
- Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό
- Αυτόματο κλιματισμό “Climatronic” δύο ζωνών
- Ηχοσύστημα “RCD 510” με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3 / WMA, 8 ηχεία και έγχρωμη οθόνη TFT με χειρισμό αφής
- Δερμάτινο τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με διακοσμητικά στοιχεία αλουμινίου και διακόπτες χειρισμού για την οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, το τηλέφωνο και το ηχοσύστημα
- Δερμάτινες επενδύσεις στο χειρόφρενο και το λεβιέ ταχυτήτων
- Πεντάλ επενδυμένα με ανοξείδωτο χάλυβα και με αντιολισθητική επένδυση
- Προβολείς ομίχλης εμπρός
- Φώτα ημέρας
- Πακέτο φωτισμού “Coming Home – Leaning Home” που περιλαμβάνουν αισθητήρα βροχής και φωτός καθώς και αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέπτη
- Υπολογιστή ταξιδίου “Plus”
- Ζάντες αλουμινίου ”Denver” διαστάσεων 7 1/2 J X 17 με ελαστικά 225 /45 / R17
- Σπορ αναρτήσεις
- Σπορ καθίσματα εμπρός με ενσωματωμένα προσκέφαλα και υφασμάτινες επενδύσεις σε μαύρο – κόκκινο “Jacky” με εξωτερικές ραφές σε κόκκινο χρώμα
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΛΙΑΝΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ
GTI 2.0 TSI 210PS: Τρίπορτο 27.700€, Πεντάπορτο 28.650€
GTI 2.0 TSI 210PS DSG6: Τρίπορτο 29.700€, Πεντάπορτο 30.650€

