Η πολιτική εξουσία ανέκαθεν διέθετε τα απαραίτητα «εργαλεία» για τη διασφάλιση των συμφερόντων της. Τα συμφέροντα της πολιτικής ελίτ είναι πολύπλοκα. Αφορούν βεβαίως και κατά κανόνα την ψηφοθηρία, που είναι και το μείζον, αλλά επεκτείνονται και στην «επιλεκτική ενίσχυση» των φίλων, συμμάχων και εκλεκτών παρατρεχάμενων. Με λίγα λόγια, η πολιτική ελίτ διαθέτει το νομικό και θεσμικό «οπλοστάσιο» προκειμένου να εξασφαλίσει τη διαρκή και ανεμπόδιστη «χορηγία» και «ενίσχυση» των κατά τεκμήριο αυλικών της.

Ένα από τα πολυχρησιμοποιημένα εργαλεία που «επιστρατεύονται» για την παράκαμψη των νομικών και θεσμικών κωλυμάτων που ενίοτε εμφανίζονται για να «χαλάσουν» το θεάρεστο έργο τής κατά σύστημα και κατά συρροή «χορηγίας» των «ημετέρων» με δημόσιο χρήμα είναι και ο διαβόητος νόμος «Περί μοναδικότητας παροχής υπηρεσίας, έργου και αγαθών». Το πολιτικό σύστημα εφηύρε αυτόν τον νόμο προκειμένου να διασφαλίσει τα ρουσφέτια του. Προσφέρει νομιμοφάνεια και παρακάμπτει τις όποιες νομικές και θεσμικές επιπλοκές (και εμπλοκές).

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Πρόκειται, ωστόσο, για την επιτομή της πολιτικής παραπλάνησης και της θεσμοποιημένης ανηθικότητας. Η νομιμοφανής αυτή εναλλακτική θεσπίστηκε από το πολιτικό σύστημα κοινή συναινέσει προκειμένου να ακυρώσει κάθε προσπάθεια να παρεμποδιστεί η ομαλή ροή δημόσιου χρήματος στις τσέπες των εκάστοτε απαραίτητων κονδυλοφόρων, διασκεδαστών, γελωτοποιών, αρλεκίνων ή μαριονετών, κάθε είδους, της εξουσίας. Παραθέτουμε το περιεχόμενο του επίμαχου νόμου.

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε τις διατάξεις:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Οι παραπάνω αναφορές ήταν απαραίτητες για να δώσουν την πλήρη εικόνα του «εγχειρήματος» Μπακογιάννη, το οποίο συνίσταται στη δυσεξήγητη έως και παράλογη εμμονή του δημάρχου Αθηναίων να πραγματοποιήσει, παρά τις απαγορεύσεις και το επιβαρυμένο κλίμα στην κοινωνία, την πολυδάπανη παράσταση του Σάκη Ρουβά, χωρίς θεατές!

Η ανάθεση της παράστασης στη συγκεκριμένη εταιρεία τέλεσης θεαμάτων CAROUSEL ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΘΕΑΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ έγινε την 24η Δεκεμβρίου 2021, με αριθμό πρωτοκόλλου 1624. Η δημοτική εταιρεία που ανέθεσε το έργο είναι η Τεχνόπολη Α.Ε. Πρόκειται για τον εκτελεστικό βραχίονα του Δήμου Αθηναίων ως προς την εκτέλεση έργων και παροχή υπηρεσιών καλλιτεχνικού και πολιτισμικού περιεχομένου κ.λπ.

Δείτε παρακάτω το έγγραφο με την επίσημη ανάθεση:

Όπως προκύπτει και από την επίσημη απάντηση της εταιρείας «Τεχνόπολη Α.Ε.» προς τη «Ζούγκλα», η οποία δημοσιεύθηκε την Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου (διαβάστε εδώ το πρωτοσέλιδο του zougla.gr), το σύνολο της δαπάνης για την παράσταση του Σάκη Ρουβά ανέρχεται σε 211.000 ευρώ. Η παράσταση θα εκτελεστεί άνευ θεατών λόγω απαγορεύσεως δημοσίων συναθροίσεων το βράδυ της παραμονής Πρωτοχρονιάς. Η εμφάνιση του καλλιτέχνη είναι διάρκειας 17 λεπτών (20 λεπτά είναι ο συνολικός χρόνος που διαθέτει για τηλεοπτική κάλυψη η ΕΡΤ). Η «Τεχνόπολη Α.Ε.» αρνήθηκε να δημοσιοποιήσει το ποσόν της αμοιβής του Σάκη Ρουβά παρά το επίσημο αίτημα που κατέθεσε (επανειλημμένως) η «Ζούγκλα». Πρόκειται, προφανώς, για κρατικό μυστικό.

Το πολιτικό ζήτημα

Την ενασχόλησή μας με το ζήτημα αυτό προκάλεσε η εμμονική επιμονή του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη να πραγματοποιηθεί πάση θυσία αυτή η παράσταση, παρά την ακύρωση, με πρωτοβουλία της κυβέρνησης, όλων των προγραμματισμένων δημοσίων εκδηλώσεων το βράδυ της παραμονής Πρωτοχρονιάς λόγω της «Όμικρον».

Κύκλοι του κόμματος στο οποίο ανήκει, όπως και δημοτικά στελέχη στην Πλατεία Κοτζιά, αλλά και πολιτικά πρόσωπα από όλους τους πολιτικούς χώρους, εξέφραζαν απορία και προβληματισμό για την επιμονή του δημάρχου σε αυτή την υπόθεση.

«Είναι νόμιμο, είναι νομιμοφανές, αλλά δεν είναι πολιτικά σωστό και κοινωνικά ηθικό» ανέφερε στη «Ζούγκλα» ισχυρός παράγων της Νέας Δημοκρατίας, ενώ αντίστοιχη στάση διατηρεί και πολύ γνωστό στέλεχος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με μακρά πορεία εντός της Νέας Δημοκρατίας.

Υπάρχει η αίσθηση πως για πολλοστή φορά ο Κώστας Μπακογιάννης αιφνιδιάζει κόμμα και κυβέρνηση, αλλά ακόμα και την αντιπολίτευση (η οποία δεν το πιστεύει), με τους αψυχολόγητους και πολιτικά επικίνδυνους και άστοχους ακροβατισμούς, οι οποίοι οδηγούν σε επικοινωνιακό Βατερλώ. Οι πάντες θυμούνται το ατυχές εγχείρημα του «Περιπάτου» στο βασανισμένο αθηναϊκό κέντρο και την οργισμένη αντίδραση των πολιτών, τους καταδικασμένους να ξεραθούν φοίνικες, τα «ουρανοκατέβατα» πλατάνια και τις έγχρωμες ζώνες επί της ασφάλτου της Πανεπιστημίου που ξεθώριασαν αμέσως κάτω από τον αττικό ήλιο. Για να μην ξεχάσουμε τις απαράμιλλης αισθητικής ζαρντινιέρες «Μπακογιάννη style».

Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί ο δήμαρχος Αθηναίων δεν υποχώρησε όταν ήταν καιρός και προτίμησε να καταβάλει το πολιτικό κόστος που συνεπάγεται η απόφασή του να επιχορηγήσει πάση θυσία και πέρα από κάθε πολιτική λογική τον εκλεκτό της αθηναϊκής ελίτ καλλιτέχνη Σάκη Ρουβά. Χορηγία για 17 λεπτά της ώρας, κεκλεισμένων των θυρών λόγω Πανδημίας, σε μια κοινωνία «παγωμένη» από τις απαγορεύσεις, την ανασφάλεια και τα οικονομικά άγχη.

Μία είναι η εξήγηση: αλαζονεία η οποία οδηγεί αναπόφευκτα στην αμετροέπεια. Ο δήμαρχος Αθηναίων για άλλη μια φορά καταδεικνύει την αδυναμία του να ζυγίσει την πολιτική συγκυρία και να υπολογίσει τις πολιτικές επιπτώσεις. Οι ενέργειες του ικανοποιούν έναν κύκλο φίλων και συμμάχων του, οι οποίοι ωστόσο έχουν τη δυνατότητα να αγνοούν την κοινή γνώμη. Δεν είναι ούτε πολιτικοί ούτε και κοινωνικοί παράγοντες. Ανήκουν απλώς στην αθηναϊκή ελίτ και στη «λέσχη των ισχυρών» λόγω οικονομικού διαμετρήματος. Κάθε ισχυρή «λέσχη», ως γνωστόν, έχει γύρω της και τους «διασκεδαστές» της. Τους αρλεκίνους της.

Ο Κώστας Μπακογιάννης όμως δεν διαθέτει αυτή την πολυτέλεια. Καλώς ή κακώς (γι’ αυτόν) επέλεξε τον στίβο της Πολιτικής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Θα καταβάλει, όπως όλοι, το τίμημα.  

Διαβάστε επίσης:

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης