Πάνω από 3500 μίλια χωρίζουν την Ελλάδα από την Ινδία, όσα θα πρέπει να διανύσουν οι Έλληνες τουριστικοί πράκτορες και ξενοδόχοι προκειμένου να “βάλουν” την Ελλάδα στον χάρτη των προορισμών των Ινδών τουριστών, αφού – προς το παρόν – ελάχιστοι είναι οι επισκέπτες στη χώρα μας από το δεύτερο μεγαλύτερο σε πληθυσμό κράτος στον κόσμο. Κι επειδή οι Ινδοί είναι ένας λαός που έλκονται από την ιστορία και δη από την προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, το “πακέτο” εκτός από θάλασσα, ήλιο και τοπία απαράμιλλης ομορφιάς – αυτά που τόσο απλόχερα προσφέρει η ελληνική γη – θα πρέπει να περιλαμβάνει και πολλή ιστορία.
Τουλάχιστον αυτό προτείνει ένας από τους “γκουρού” στον χώρο του τουρισμού στην Ινδία, ο Chandragupta Amritkar (δημοσιογράφος, εκδότης της διμηνιαίας τουριστικής επιθεώρησης “Global Destinations”, με τιράζ 210.000 τεύχη), ο οποίος βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής της Χαλκιδικής, σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας, την Ένωση Ξενοδόχων Καβάλας, τον Οργανισμό Τουρισμού της Θεσσαλονίκης και με τη χορηγία της Turkish Airlines.
Το ΑΠΕ – ΜΠΕ συνάντησε τον Ινδό δημοσιογράφο στη Χαλκιδική, έναν από τους σταθμούς της επίσκεψής του στην Ελλάδα, και έμαθε από “πρώτο χέρι” τι ζητά ένας Ινδός ταξιδιώτης στο εξωτερικό.
Κάθε χρόνο περισσότεροι από δέκα εκατομμύρια Ινδοί ταξιδεύουν στο εξωτερικό για διακοπές ή για επιχειρηματικούς σκοπούς. Μάλιστα, όπως εξηγεί ο κ. Amritkar, τα τελευταία χρόνια οι μισθοί έχουν αυξηθεί αρκετά στην Ινδία, με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι να κάνουν ταξίδια εκτός των συνόρων της χώρας τους και ακόμη περισσότερες χώρες να προσπαθούν να τους προσελκύσουν.
«Υπάρχουν δύο είδη Ινδών τουριστών – η μεσαία τάξη που ταξιδεύει σε γκρουπ και θέλει να δει όσο το δυνατόν περισσότερα μέρη σε μικρό χρονικό διάστημα και η ανώτερη τάξη, που προτιμά τις διακοπές χαλάρωσης, σε κάποιο τουριστικό θέρετρο υψηλών προδιαγραφών» επισημαίνει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, οι καλύτερες προσφορές αυτή τη στιγμή αφορούν “πακέτα” από την Τουρκία, που εδώ και μια πενταετία έχει κάνει “άνοιγμα” στην ινδική αγορά, την Ιορδανία, τη Βραζιλία, ενώ ακόμη και χώρες που παραδοσιακά επιλέγουν οι Ινδοί για τις διακοπές τους, όπως η Ταϊλάνδη, προβάλλουν “άγνωστες” γωνιές τους προκειμένου να κρατήσουν “ζωντανό” το ενδιαφέρον.
Αυτή τη στιγμή, κορυφαίος προορισμός για τους Ινδούς τουρίστες – πέραν της Αγγλίας – είναι η Ελβετία, ενώ τα “πακέτα” για Ευρώπη περιλαμβάνουν, επίσης, στάσεις στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ιταλία.
Ένας τομέας στον οποίο δεν κάνουν “εκπτώσεις” οι Ινδοί τουρίστες είναι αυτός του φαγητού, αφού συχνά τα γκρουπ συνοδεύονται από Ινδό σεφ, ο οποίος και αναλαμβάνει να ικανοποιήσει τις ξεχωριστές διατροφικές τους συνήθειες.
Η πλειοψηφία προτιμά δε τα “all inclusive” πακέτα, καθώς, όπως αναφέρει ο κ. Amritkar, από τη στιγμή που θα φτάσει ένας Ινδός τουρίστας στον προορισμό του δεν θέλει να ασχοληθεί ξανά με το πορτοφόλι του. «Ακόμη και νερό να θέλεις να τους χρεώσεις, θα πρέπει να το κάνεις μέσω … Ινδίας, υπό την έννοια πως θα πρέπει να περιλαμβάνεται στο ‘πακέτο’» τονίζει.
“Εάν δεν επενδύσεις, δεν μπορείς να περιμένεις αποτελέσματα” Η Ελλάδα αποτελεί “terra incognita” για τους Ινδούς τουρίστες κι αυτό επειδή, όπως λέει ο έμπειρος Ινδός δημοσιογράφος, δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια προβολής της χώρας στην ινδική τουριστική αγορά.
«Εάν δεν επενδύσεις, δεν μπορείς να περιμένεις αποτελέσματα. Ακόμη, βέβαια, κι αν επενδύσεις, δεν θα πρέπει να αναμένεις οφέλη από τη μία μέρα στην άλλη. Για παράδειγμα, η Τουρκία ξεκίνησε το ‘άνοιγμά’ της στην Ινδία πριν από περίπου μια πενταετία και τώρα απολαμβάνει τους καρπούς» τονίζει ο κ. Amritkar και προτρέπει τους Έλληνες τουριστικούς πράκτορες να επισκεφθούν την Ινδία και να παρουσιάσουν το προϊόν τους.
«Υπάρχουν προορισμοί όπως η Ταϊλάνδη, το Ντουμπάι κ.λπ., που οι Ινδοί έχουν επισκεφθεί πολλές φορές και τώρα αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς. Είναι μια καλή ευκαιρία» εκτιμά ο Ινδός δημοσιογράφος.
Δεν κρύβει δε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι στην Ελλάδα τα αγγλικά ομιλούνται ευρέως, γεγονός που θεωρεί “κλειδί” για να ανοίξει η “πόρτα” της τουριστικής αγοράς της χώρας του.
Πηγή: ΑΠΕ
Επιμέλεια: Φλώρα Πέτση

