Την εντατικοποίηση των ελέγχων σε δικτυακούς τόπους, που προσφέρουν καταναλωτικά δάνεια, προκειμένου να ελεγχθεί, αν οι καταναλωτές λαμβάνουν τις απαραίτητες πληροφορίες για την καταναλωτική πίστη, βάσει της νομοθεσίας της Ε.Ε., ζητά το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕ.Π.ΚΑ.).

Στο πλαίσιο αυτό, το ΚΕ.Π.ΚΑ. απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας στο Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, Δημήτρη Σπυράκο, ζητώντας εξηγήσεις για τη σχεδόν απουσία στην Ελλάδα από ελέγχους τόσο σημαντικούς για τους καταναλωτές, καθώς, όπως αναφέρει, στη χώρα μας, διενεργήθηκε έλεγχος μόνο σε έναν δικτυακό τόπο.

Επισημαίνεται ότι, το Σεπτέμβριο του 2011, διενεργήθηκε σε όλη την Ε.Ε. έρευνα δικτυακών τόπων, που προσφέρουν καταναλωτικά δάνεια.

Οι εθνικές αρχές επιβολής της νομοθεσίας έλεγξαν περισσότερους από 500 δικτυακούς τόπους στα 27 κράτη-μέλη, τη Νορβηγία και την Ισλανδία. Το 70% (393) των δικτυακών τόπων, που ελέγχθηκαν, παρουσίασαν βασικά προβλήματα.
Από τους 562 δικτυακούς τόπους, που ελέγχθηκαν, αρχικά, μόνο το 30% πέρασε τον έλεγχο συμμόρφωσης με τη σχετική νομοθεσία της Ε.Ε., ενώ το 70% αυτών των δικτυακών τόπων (393) θα ερευνηθεί περαιτέρω.

Τα κυριότερα προβλήματα, που εντοπίστηκαν, αφορούσαν:

Ελλιπείς πληροφορίες, στη διαφήμιση καταναλωτικών δανείων: Η διαφήμιση σε 258 δικτυακούς τόπους (48% των δικτυακών τόπων, που ελέγχθηκαν), δεν περιλάμβανε όλες τις βασικές πληροφορίες, που απαιτούνται από τη νομοθεσία.

Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης