Τη Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011, εγκαινιάζεται στο Kεντρικό κτήριο του Μουσείου Μπενάκη η έκθεση Andy Holden, The Cookham Erratics, η οποία θα διαρκέσει έως τις 4 Δεκεμβρίου 2011.
H έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Καλλιτέχνες σε διάλογο με το Μουσείο Μπενάκη» που είναι μία συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο, με σκοπό τη συνάντηση τεσσάρων καλλιτεχνών από την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Βρετανία, οι οποίοι δραστηριοποιούνται τόσο στην εγχώρια σκηνή της χώρας τους όσο και στη διεθνή σκηνή.
Οι καλλιτέχνες καλούνται να δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα σε διάλογο με το Μουσείο Μπενάκη, προτείνοντας μια διαφορετική θεώρηση τόσο των συλλογών, όσο και του εκθεσιακού του χώρου. Τα έργα που έχουν ανατεθεί στους τέσσερις καλλιτέχνες θέτουν ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με τον ρόλο του Μουσείου στην αναπαράσταση της ιστορίας, της γνώσης και της παράδοσης, καθώς και με τις συνθήκες θέασης του έργου τέχνης και της σχέσης μεταξύ καλλιτεχνικής παραγωγής και θεσμικού πλαισίου υποδοχής της.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Βρετανός καλλιτέχνης Andy Holden επισκέπτεται την Αθήνα για να παρουσιάσει ένα νέο έργο, ειδικά φτιαγμένο για το Κεντρικό κτήριο του Μουσείου Μπενάκη. Στο έργο The Cookham Erratics, ο καλλιτέχνης συνδιαλέγεται με τον χώρο και με τα αρχαιοελληνικά και ρωμαϊκά γλυπτά του Μουσείου Μπενάκη, μέσα από μία «προσωπική αρχαιολογία», η οποία εξετάζει τη σχέση μεταξύ προσωπικής ανάμνησης και μνημείου, καθώς και την αυταρχική φύση της αφήγησης μέσω της χειροναξίας, της ανέκδοτης ιστορίας και της αλλαγής κλίμακας.
Το έργο αποτελείται από έξι πλεκτά γλυπτά, τοποθετημένα πάνω σε βάσεις ανάμεσα στις ελληνικές και ρωμαϊκές αρχαιότητες που εκτίθενται στο ισόγειο του Μουσείου Μπενάκη. Κατασκευασμένα από ατσάλι, αφρολέξ και κλωστές, τα γλυπτά είναι μεγεθυμένα αντίγραφα μικρών πετρωμάτων και βότσαλων που μάζεψε ο καλλιτέχνης στο κοιμητήριο της εκκλησίας του Cookham στην Αγγλία, τόπος που απεικονίζεται σε έναν διάσημο πίνακα του Βρετανού ζωγράφου Stanley Spencer.
Η σχέση τους με το Cookham, το κοιμητήριο και τον Stanley Spencer εξετάζεται στο κείμενο που ακούγεται από μεγάφωνα κρυμμένα στο εσωτερικό κάθε γλυπτού, και είναι μέρος της σειράς επεισοδίων ενός μαγνητοφωνημένου μονολόγου του καλλιτέχνη. Υποδηλώνοντας, μέσα από την αναφορά στην γεωλογική μεταφορά πετρωμάτων, την πορεία ενός ταξιδιού, τα θραύσματα αυτής της ιστορίας αντανακλούν τα θραύσματα αρχαίων αντικειμένων που εκτίθενται στις αίθουσες του Μουσείου, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την φύση ενός είδους αυταρχικής αφήγησης, όπως αυτή του ελληνικού πολιτισμού, όπως παρουσιάζεται μέσα από την επιλογή των εκθεμάτων ενός Μουσείου.
O Andy Holden, ο οποίος γεννήθηκε το 1982, ζει και εργάζεται στο Bedfordshire της Μεγάλης Βρετανίας. Έχει παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις στην Αγγλία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες: Chewy Cosmos Thingly Time στο Kettle’s Yard, Cambridge, UK (2011), Art Now: Andy Holden, Tate Britain, UK (2010), The Desert Project, στο Works Projects, Bristol, UK (2009), The World is Round and Mr Wrigley Makes Chewing Gum, Kunstfort Vijfhuizen, Ολλανδία (2008), κ.ά. Έχει ακόμα συμμετάσχει σε διεθνείς ομαδικές εκθέσεις: Art Now Live, Tate Britain (2011), A Fire in the Master’s House is Set, Chapter, Cardiff (2011), I Promise to Love You, Kunsthal Rotterdam (2011), Props, Events and Encounters, The Hub, Αθήνα, Experimenta Folklore, Frankfurter Kunstverein, Γερμανία (2008), κ.ά.
Το 2010 επιμελήθηκε την έκθεση Be Glad For the Song Has No End ~ A Festival of Artist’s Music στο Wysing Arts Centre, Κέμπριτζ. Συνδιευθύνει τη δισκογραφική εταιρεία Lost Toys Records και συμμετέχει συστηματικά σε συναυλίες με το συγκρότημά του The Grubby Mitts. Ο Holden αποφοίτησε από το Goldsmith’s College το 2005 και παρακολούθησε μαθήματα ως επισκέπτης στην Staedelschule της Φρανκφούρτης το 2005/2006.
Επιμέλεια: Δήμητρα Μπιλάλη

