Lotus Elise: Διάβολος... στα 1.600 κ.εκ.

Lotus Elise: Διάβολος... στα 1.600 κ.εκ.


Οδηγεί ο Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

     

Φωτογραφίες: Φραγκίσκος Πενίδης


Οι εποχές έχουν αλλάξει μαζί και τα σύγχρονα αυτοκίνητα που πλέον διαθέτουν υψηλό επίπεδο Η Elise δεν είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Είναι το αυτοκίνητο που θα σε κάνει να νοιώσεις ξεχωριστά...  τεχνολογίας. Συστήματα που τα βλέπεις και χάνεις τη... μπάλα και συστήματα που πολλές φορές σε κάνουν να νοιώθεις πως ίσως να μην χρειάζεσαι καν να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι.

Μέσα σε όλο αυτό τον τεχνολογικό... παροξυσμό, υπάρχουν και ορισμένες εταιρείες που πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα. Ο λόγος για την Lotus, μία μάρκα πολύ γνωστή και ιδιαιτέρα αγαπητή στο ελληνικό κοινό που την έχει τιμήσει, κυρίως στο παρελθόν, με σημαντικό αριθμό πωλήσεων (συνολικά 481). Δυστυχώς όμως το φορολογικό καθεστώς στην Ελλάδα έχει βάλει φρένο σε πολλούς λάτρεις της μάρκας και τα τελευταία χρόνια δεν βλέπουμε πολλές να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Lotus Elise... Υπάρχει στην Ελλάδα και την οδηγούμε!!!

To... νάνι των μεγάλων
Η Elise είναι μία καθαρόαιμη Lotus που πάει κόντρα στο κατεστημένο. Φτιαγμένη για τον οδηγό, το πανάλαφρο βρετανικό σπορ αυτοκίνητο σε κάνει να νοιώθεις πως είναι να γνωρίζεις μετά από κάθε Εσωτερικό χωρίς... πολλά - πολλά. Όλη η ουσία βρίσκεται στο βάρος και στις επιδόσεις βόλτα την προέκταση του εαυτού σου. Μία τελευταία Elise του 2015 και λίγο πριν αποσυρθεί για να δώσει τη θέση της στη νέα γενιά, οδηγήσαμε επί ελληνικού εδάφους με την βοήθεια της εισαγωγικής εταιρείας Trident Cars AE. Σε χρώμα πορτοκαλί, απλά και μόνο με την οπτική επαφή, καταλάβαινες τι είναι αυτό που έχεις να αντιμετωπίσεις.

Ακόμα και για να μπεις στο εσωτερικό της Elise χρειάζεται... τέχνη ενώ αυτό που συνειδητοποιείς αμέσως είναι ο σπαρτιάτικος χαρακτήρας. Τα πολλά φρου - φρου, λείπουν από το εσωτερικό. Τα καθίσματα (δύο) και η διάταξη τους είναι τέτοια που αυτομάτως το Elise γίνεται ένα με τους επιβάτες ενώ η ύπαρξη αλουμινίου σε πολλά μέρη δίνει άλλον αέρα. Σε γενικές γραμμές με το που θα βολευτείς σου δίνεται η αίσθηση πως βρίσκεται σε καρτ και δεν έχεις πολλές ανέσεις.    

Είναι ένα από τα αυτοκίνητα που πάνε.. κόντρα στο ρεύμα

Κινητήρας 1.600 κ.εκ.
Αυτή είναι η πραγματικότητα. Άλλωστε οι δημιουργοί της Elise δεν την έφτιαξαν για να προσφέρουν πολυτέλεια. Τη δημιούργησαν για να προσφέρουν οδηγική απόλαυση σε αυτόν που θα βρίσκεται πίσω Με 876μόλις κιλά βάρους τι να λέμε... από το τιμόνι της. Ακόμα και αυτό (το τιμόνι) έχει μία ξεχωριστή αίσθηση αλλά και αμεσότητα που καταλαβαίνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα που καλύπτεις πως φτιάχτηκε για να «στρίβει». Αν και το αυτοκίνητο δεν εφοδιάζεται με κανένα μεγάλο σε χωρητικότητα μηχανικό σύνολο οι επιδόσεις του κόβουν την ανάσα...

Ο μόλις 1.6 λίτρων κινητήρας με τους 134 ίππους φαντάζει μικρός αλλά στην πράξη βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6.5 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 204 χλμ./ώρα. Πως γίνεται αυτό; Πολύ απλά. Με την μείωση του βάρους και της σχετικής αναλογίας που δημιουργείται. Η συγκεκριμένη Elise με βάρος μόλις 876 κιλά σε παραπέμπει σε αγωνιστικό και εκεί βρίσκεται το μυστικό της επιτυχίας στο κομμάτι των επιδόσεων.


Απλό και λιτό το εσωτερικό... Είναι κάτι που δεν ενδιαφέρει σημαντικά τον πελάτη της Elise....

Παιχνιδιάρικο...
Πολύ καλές στην πράξη και οι ροπές που μπορεί να βρίσκονται χαμηλά ως νούμερο (160Nm) αλλά λόγω του βάρους, σου επιτρέπουν να έχεις δύναμη σε μεγάλο φάσμα στροφών. Αυτό που θα
Όταν βυθίζεις το γκάζι στο πάτωμα, το στροφόμετρο πλησιάζει τις 7.000 σ.α.λ. και αισθάνεσαι κάπως...λατρέψεις είναι σίγουρα το τιμόνι, που το αγκαλιάζεις και δεν το αφήνεις από τα χέρια σου... Γενικά η Elise, πάει όπου τη... στείλεις και θα λέγαμε πως ιδανικός χώρος για παιχνίδι είναι μόνο εντός πίστας. Ιδανικό είναι όμως και για βόλτα με ανοιχτή οροφή η οποία βγαίνει χειροκίνητα και χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να βρίσκεται σταματημένος για να διπλώσει την υφασμάτινη οροφή στο πίσω μέρος. Εκεί βρίσκεται και ο κινητήρας μαζί και ο
περιορισμένος χώρος αποσκευών.


Στο δια ταύτα η Lotus Elise είναι μία ξεχωριστή επιλογή και απευθύνεται μόνο σε αυτούς που θέλουν να απολαμβάνουν το... γκάζι και να βάζουν πιο πάνω την ψυχή τους όταν το πόδι κολλά στο πάτωμα. Το κοινό που απευθύνεται είναι μεγάλο αλλά η τιμή της την καθιστούν απαγορευτική καθώς ξεκινά από τα 72.500 ευρώ.

* Η Lotus Elise που οδηγήσαμε  ανήκει στην επίσημη εισαγωγική εταιρεία των αυτοκίνητων της Lotus (Trident Cars Α.Ε)

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Lotus Elise
Κυβισμός βενζινοκινητήρα
1.600 κ.εκ.
Ισχύς βενζινοκινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 134/6.800
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) 160/4.400
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 6.5
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 204
Μέση Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
6.3
Εκπομπές Ρύπων CO2 149
Τέλη Κυκλοφορίας 253.3
Μήκος (μέτρα) 3.824
Πλάτος (μέτρα) 1.719
Ύψος (μέτρα) 1.117
Βάρος (κιλά) 876
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) -
 Τιμή (από...)
72.500

 

 

Διαβάστε επίσης: Πόσες Lotus έχουν πουληθεί στην Ελλάδα;

 

Από την Lotus Elan στην Elise... Είκοσι χρόνια μετά...

Δύο μέσα μεταφοράς και δύο διαφορετικοί κόσμοι.... Σε κάθε περίπτωση απολαμβάνεις τη βόλτα...


Βρισκόμενος πίσω από το cockpit της Elise το μόνο που θέλεις είναι να πατήσεις το γκάζι...
Βρετανικό όνομα... 63 χρόνια ιστορία....

Άγρια ομορφιά...
Το μήκος της Elise δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα...
Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 6.5 δευτερόλεπτα...
Lotus Elise. Ξεχωριστό αυτοκίνητο που σε ταξιδεύει σε έναν άλλο κόσμο...
Καλές οι ευθείες αλλά με μία Lotus αναζητάς απεγνωσμένα στροφές...

Ο κινητήρας των 1.600 κ.εκ. βρίσκεται στο πίσω μέρος. Εκεί υπάρχει και ο... χώρος αποσκευών
Η αίσθηση που σου μεταδίδει το τιμόνι είναι μοναδική. Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να το αγκαλιάσεις και να το καθοδηγήσεις...
Θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και πολυτέλεια!
Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων...
Το λογότυπο της Lotus  βρίσκεται ραμμένο πάνω στα καθίσματα...
Ξεχωριστή και σπορ ακόμα και η τάπα της βενζίνης...
Αεραγωγός στο τελείωμα της πόρτας για στέλνει αέρα στον κινητήρα...
Σπορ ζάντες αλουμινίου. 16 ιντσών εμπρός και 17 πίσω...
Φωτογραφία του Φραγκίσκου Πενίδη....
Είπαμε... Λιτό εσωτερικό, λιτός και ο πίνακας οργάνων...
Το μοντέλο χρονόλογίας 2015 εφοδιάζεται και με φώτα ημέρας LED
Ένα κουμπί για τα αλάρμ και δύο για να απολαμβάνεις ανάλογα με τα γούστα την οδήγηση....

Σίγουρα μία Lotus Elise δεν τη λες και καθημερινό αυτοκίνητο... Κρίμα που απευθύνεται σε λίγους...

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2015, 20:29