Ενα από τα σημαντικότερα έργα, που θα αλλάξουν την εικόνα της Αθήνας, φαίνεται ότι μπορεί να πάρει το δρόμο της υλοποίησης. Ο λόγος για τη γραμμή 4 του μετρό, γνωστή και ως γραμμή U η οποία διασχίζει σχεδόν όλο το κέντρο της Αθήνας και φτάνει σε περιοχές που σήμερα δεν έχουν κοντά σταθμούς.
Ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοϊδης είπε ότι βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία θα χρηματοδοτήσει το έργο ενώ θα προχωρήσει και με ιδιωτικά κεφάλαια.

«Σε λίγες μέρες θα έχουμε νεότερα», είπε χθες ο Μ. Χρυσοχοϊδης ο ποίος ανέφερε ότι μέσα στην επόμενη εβδομάδα αναμένεται να έχει στα χέρια του τη στρατηγική μελέτη η οποία θα προτείνει το μοντέλο χρηματοδότησης για τις νέες επεκτάσεις των Μητροπολιτικών Σιδηροδρόμων της Αττικής.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο υπουργός κατά την διάρκεια της συνέντευξης τύπου για την νέα στρατηγική των αστικών συγκοινωνιών των Αθηνών χαρακτήρισε τις μελέτες για τις πρώτες φάσεις της γραμμής 4 «ώριμες και επαρκείς».
«Το ζητούμενο είναι η χρηματοδότηση και για το λόγο αυτό το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την αναζήτηση μίας αποτελεσματικής λύσης» είπε χαρακτηριστικά.

Η Γραμμή 4 του Μετρό θα εκτείνεται από το Άλσος Βεΐκου έως και τον Ευαγγελισμό, με 1 δισ. ευρώ. Το έργο προβλέπει τη δημιουργία 9 σταθμών, συνολικής έκτασης 8,9 χλμ. Θα ξεκινά από το Άλσος Βείκου, διασχίζοντας τους σταθμούς: Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Πανεπιστήμιο, Κολωνάκι, καταλήγοντας στο σημερινό σταθμό του Ευαγγελισμού. Ωστόσο, η πλήρης ανάπτυξη της Γραμμής 4 περιλαμβάνει 29 σταθμούς, συνολικής έκτασης 33 χλμ., με τη συνολική δαπάνη να ανέρχεται στα 3,3 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τους αρχικούς σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό οι επεκτάσεις που αναμένεται να προωθηθούν μετά την κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός είναι οι εξής:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

– Ευαγγελισμός – Μαρούσι: Πρόκειται για το δεύτερο μεγάλο τμήμα της γραμμής 4 καθώς περιλαμβάνει 10 σταθμούς και 10 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής. Θεωρητικά θα δημοπρατηθεί μετά το 2015.
– Άλσος Βείκου – Περισσός: Είναι μία σημαντική επέκταση πιθανότατα με 2 σταθμούς που θα ενώσει την Γραμμή 4 με την Γραμμή 1 του Μετρό στο σταθμό Περισσός δίνοντας πολλαπλές δυνατότητες μετακίνησης στους επιβάτες.
– Μαρούσι – Εθνική Οδός: Η επέκταση εντάσσεται μάλλον στην Γ` φάση των επεκτάσεων καθώς για να ξεκινήσει πρέπει να έχει -έστω- ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής μέχρι το Μαρούσι. Η επέκταση αυτή θα περιλαμβάνει 3 σταθμούς ενώ θα φτάσει στην Εθνική Οδό περνώντας από τις περιοχές Πεύκης και Λυκόβρυσης.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης