Η επιστροφή της Abarth στο προσκήνιο μου έφερε στο μυαλό κάτι από την επιστροφή των… Jedi. Την επικράτηση του καλού, δηλαδή, επί της «σκοτεινής πλευράς» στην γειτονική Ιταλία. Βλέπεται, γαλουχήθηκα, με την ιταλική σχολή, η οποία εκείνα τα χρόνια προσέφερε αυτοκίνητα με επιδόσεις που ζήλευαν σαφώς ακριβότερες κατασκευές της εποχής, χωρίς όμως να χρειάζεται να αδειάσει ο τραπεζικός λογαριασμός του επίδοξου αγοραστή.

Ταυτόχρονα, όλοι οι… πιστοί της δύναμης έβρισκαν την υγειά τους καθώς πέρα από τα γκάζια διαπίστωναν ότι ο ιταλός έστριβε και φρέναρε σε καταιγιστικούς ρυθμούς κουνώντας μαντίλι στις… πακετοφόρες κατασκευές των βορείων προαστίων. Έσβηναν, αυτό το υποτιμητικό, το υπεροπτικό βλέμμα που έριχνε ο διπλανός «αντίπαλος» στο φανάρι, μόλις τελείωνε η «διαδικασία» στον επόμενο σηματοδότη. Σου δημιουργούσαν ένα δέσιμο, που σε έκανε να ξεχνάς, τα χρόνια εκείνα, τον «τριζάτο» εσωτερικό τους κόσμο, αφού στη μαύρη άσφαλτο ήσουν Βασιλιάς. Από το 112 Abarth, στο Fiat UNO turbo και στον τελευταίο θρύλο, το Punto GT, που η παραγωγή του σταμάτησε στις αρχές του αιώνα.

Ο κουμπάρος μου ο Στέφανος είχε φτιάξει ένα τέτοιο στα 305 άλογα. Μετά τα πρώτα 100 πέρναγε στο «υπερδιάστημα», για να θυμηθούμε και λίγο τους Jedi, αφού το κλότσημα που χάριζε μέχρι τα 240 και βάλε άφηνε πίσω… πιτυρίδα και σφραγίσματα. Η επιλογή του HGT με τους 130 ατμοσφαιρικούς ίππους από τον 1800αρη κινητήρα δεν συγκίνησε κανένα και αυτό φάνηκε στις πωλήσεις, όπου ο προκάτοχος, το GT, έκανε πάρτι…

Η έλευση του Grande Punto και η επιστροφή στην υπερτροφοδότηση, που τόσο πίστεψαν οι Ιταλοί τα χρόνια που όλοι οι άλλοι μίλαγαν για ξεπερασμένη τεχνολογία και έσπρωχναν τα 16βάλδιδα σύνολα και τους κομπρέσορες, σήμανε την ολική επαναφορά. Επιτέλους, άρχισαν να παίζουν στην έδρα τους, κατασκευάζοντας αυτό που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα. Μικρούς πυραύλους, μεγάλου βεληνεκούς.

Αυτή τη φορά όμως στο κόλπο μπήκε και ο παράγοντας ποιότητα κατασκευής, αφού ουδείς να ανεχόταν εν έτη 2009 τριγμούς στις… αρθρώσεις. Εξωτερικά το Grande Punto Abarth δείχνει όσο πρέπει διαφορετικό από τις συμβατικές εκδόσεις. Η εντελώς καινούρια μάσκα με τους μεγάλους αεραγωγούς φιλοξενεί πλέον το σήμα της Abarth και όχι αυτό της Fiat.

Το κρύσταλλο των εμπρός φωτιστικών σωμάτων είναι ελαφρώς πιο σκούρο, στο κάτω μέρος του αμαξώματος κατά μήκος των πλαϊνών επιφανειών του υπάρχουν τα σχετικά αυτοκόλλητα που διαλύουν κάθε αμφιβολία για την ταυτότητα του μοντέλου, ενώ στο πίσω μέρος, ο διαχύτης, η διπλή μπούκα της εξάτμισης και η διακριτική αεροτομή της οροφής συμπληρώνουν μια εικόνα που είναι δυναμική και χορταστικά επιθετική, χωρίς όμως να υπερβάλλει. Αυτό της δοκιμής, άσπρο, με σκούρα στο κέντρο της ζάντα και κόκκινους καθρέφτες έβγαζε μάτια με το συντελεστή κεφαλογυρίσματος να κτυπά επίσης κόκκινο, χωρίς σε καμιά περίπτωση να θεωρείται «κάγκουρας».

Εσωτερικά το ποιοτικό ταμπλό του Grande Punto συνδυάζεται με νέο δερμάτινο τιμόνι με απολαυστικά παχιά δερμάτινη στεφάνη, μπάκετ καθίσματα, λεπτομέρειες σε βαφή carbon, την βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος φάσα στο ταμπλό, τις κόκκινες ραφές στη δερμάτινη λαβή του επιλογέα και τα αλουμινένια πεντάλ. Οι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, ενώ ακόμη καλύτερη χάρη στο νέο πλήρως ρυθμιζόμενο προς όλες τις κατευθύνσεις κάθισμα, είναι και η θέση οδήγησης. Η πλευρική στήριξη είναι πολύ καλή, το τιμόνι έρχεται ακριβώς εκεί που το θέλεις σε ύψος και απόσταση, το ίδιο και ο επιλογέας, τουλάχιστον για τα 182 εκατοστά και τα 80 κιλά μου.

Στο δρόμο ο 16βάλβιδος 1400άρης της Fiat με τον άμεσο ψεκασμό ή turbo twin scroll χρησιμοποιεί, σε σχέση με το 120αρη αδελφό του λίγη παραπάνω πίεση υπερπλήρωσης που φτάνει τα 0,9 bar (τουρμπίνα IHI) κάνοντας την όλη κατασκευή σβέλτη και ιδιαίτερα φιλική τόσο στο χρήστη όσο και στην οικονομία καυσίμου. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 155 ίππους στις 5.500 στροφές και η ροπή αγγίζει τα 21 χιλιόγραμμα. Για τις πιο… ανήσυχες ώρες όμως με το πάτημα του κουμπιού sport boost στην κονσόλα η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης ανελκύεται στα 1,35 bar και το μοτέρ «χαρίζει» επιπλέον 2,5 χιλιόγραμμα ροπής, που μεταμορφώνουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ο «Σκορπιός» στάζει το δηλητήριο και όλα τα καθημερινά προβλήματα περνούν σε δεύτερη μοίρα. Με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, πατώντας σε τροχούς 17 ιντσών με ελαστικά 215/45, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πραγματικά υψηλά. Οι ρυθμίσεις των αμορτισέρ και των ελατηρίων έχουν διατηρήσει την άνεση σε ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά συνολικά το αυτοκίνητο είναι σφιχτό και άμεσο στις αντιδράσεις του χαρίζοντας αυτό το σαρδόνιο γέλιο στο πρόσωπο του οδηγού του. Τιμή κτήσης, 17.780 ευρώ.  
 
ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ
 
Το γεγονός της επιστροφής της Abarth αλλά και της FIAT γενικότερα στην κατηγορία που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα. Το διττό του χαρακτήρα του, αφού χωρίς το Sport Boost είναι σβέλτο και οικονομικότατο, ενώ με το κουμπάκι στη θέση «on» μεταμορφώνεται θυμίζοντας τους θρυλικούς προγόνους του.   
 
 ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
GRANDE PUNTO ABARTH 1,4L 155PS
  
ΚΥΒΙΣΜΟΣ        1.368cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ               4-16

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 155/5.500

ΡΟΠΗ        23,4Kgm/3.000

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ          210km (τσε βάλε)

0-100 km/h 8,2sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ         Μακ Φέρσον, αντιστρεπτική δοκός

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ      Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ      Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ  6 σχέσεων

ΦΡΕΝΑ      Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω

ΒΑΡΟΣ      1.185 Κg

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ   4.030mm / 1.685mm / 1.480mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ              2.510

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ       275Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,9 Lit/100km             
 
 
 
 
 
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης