Η BP Ford Abu Dhabi World Rally Team ετοιμάζεται για τον πιο σκληρό γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA στην Ελλάδα, με την αυτοπεποίθηση που τις δίνει ο τερματισμός της 1-2 στην Ιταλία τον περασμένο μήνα, ενώ είναι αποφασισμένη να επεκτείνει το έξοχο ρεκόρ της σε έναν από τους κλασικούς αγώνες του είδους. Το Ράλι Ακρόπολις είναι ο έβδομος από τους 12 γύρους του πρωταθλήματος και σηματοδοτεί την έναρξη του δεύτερου μέρους της σεζόν.
Μετά τη νίκη των Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila και τη δεύτερη θέση των Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen στη Σαρδηνία τον περασμένο μήνα, η ομάδα έρχεται στην Ελλάδα γεμάτη αισιοδοξία. Ωστόσο και τα δύο ζευγάρια, γνωρίζουν ότι οι προκλήσεις του Ακρόπολις θα είναι μεγαλύτερες από οποιονδήποτε άλλο αγώνα της σεζόν μέχρι σήμερα.

Η επιτυχία στην Ελλάδα απαιτεί ένα μίγμα αντοχής, αξιοπιστίας και ταχύτητας. Πετρώδεις, ορεινές διαδρομές και εξουθενωτικά υψηλές θερμοκρασίες είναι τα χαρακτηριστικά ενός ράλι που αποκτά νέα μορφή για το 2009, ωστόσο διατηρεί αναμφίβολα τα παραδοσιακά γνωρίσματα του. Είναι μία δοκιμασία στην οποία το διακεκριμένο Ford Focus RS World Rally car έχει θριαμβεύσει, με έξι νίκες στις εννέα τελευταίες σεζόν.
Οι χωμάτινες ειδικές διαδρομές δυτικά της Αθήνας φημίζονται για τη δυσκολία τους. Τα αυτοκίνητα πρέπει να αντέξουν στις σκληρές απαιτήσεις που τους επιφυλάσσουν κακοτράχαλοι χωματόδρομοι με σκληρό, πετρώδες υπόστρωμα. Οι υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες που συνήθως ξεπερνούν τους 30°C ενέχουν υψηλές απαιτήσεις από τους κινητήρες και τα κιβώτια. Λόγω των πολλών στροφών και φουρκετών, το ράλι είναι σχετικά αργό (μόνον της Τουρκίας ήταν πιο αργό το 2008), με αποτέλεσμα τη μειωμένη ψύξη από τον εξωτερικό αέρα.

Οδηγοί και συνοδηγοί δοκιμάζονται σκληρά. Δεν υπάρχει ψύξη στο εσωτερικό των αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των ειδικών διαδρομών, επομένως αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες στο cockpit και η καλή φυσική κατάσταση παίζει σημαντικό ρόλο. Η τακτική λήψη υγρών είναι επίσης ζωτικής σημασίας για αποφυγή της αφυδάτωσης και για να μπορούν τα πληρώματα να αγωνίζονται σε οριακές συνθήκες.
Θα είναι η έκτη συμμετοχή στο Ακρόπολις για τον 28χρονο Hirvonen, ο οποίος τερμάτισε τρίτος το 2006 και το 2008, επομένως ο Φιλανδός γνωρίζει καλά τι τον περιμένει. «Οι συνθήκες μοιάζουν με της Σαρδηνίας, αλλά είναι σκληρότερες» δήλωσε. «Υπάρχουν επίσης πολλές νέες ειδικές φέτος, και είναι σαν να τρέχεις σχεδόν σε ένα καινούργιο ράλι. Φαίνεται ότι τα πάω καλά στα νέα ράλι, ελπίζω λοιπόν το ίδιο να ισχύσει κι εδώ. Το Ακρόπολις είναι εξαιρετικά σκληρό και πιθανόν ο μοναδικός αγώνας της σεζόν που ο οδηγός πρέπει να λάβει σοβαρά την προστασία του αυτοκινήτου του. Οδηγείς με τέρμα γκάζι παντού αλλά πρέπει να είσαι προσεκτικός όπου φρενάρεις και να λαμβάνεις υπόψη σου την προστασία των ελαστικών».

«Νιώθω τη ζέστη περισσότερο πριν το ξεκίνημα της ειδικής, όταν αλλάζω λάστιχα και κάθομαι στο αυτοκίνητο με δεμένη ζώνη και κράνος στο κεφάλι, περιμένοντας τρία – τέσσερα λεπτά για την εκκίνηση. Δεν μπαίνει αέρας στο αυτοκίνητο. Στις ειδικές, μπαίνει αέρας στο αυτοκίνητο, γι’ αυτό και είμαι απόλυτα συγκεντρωμένος στην οδήγηση και στο να ακούω τον Jarmo να διαβάζει τα pace notes, επομένως δεν νιώθω τόσο άσχημα» πρόσθεσε ο Hirvonen.
Ο Latvala έχει στο ενεργητικό του πέντε προηγούμενες συμμετοχές και ο 24χρονος Φιλανδός είναι γεμάτος αυτοπεποίθηση μετά τη νίκη του στη Σαρδηνία. «Είναι ο σκληρότερος γύρος του WRC» δήλωσε. «Μετά τη νίκη στη Σαρδηνία, θα επιδιώξω μία ακόμα νίκη στην Ελλάδα, αλλά το σημαντικότερο είναι να ξεκινήσω σταθερά, και όχι με τέρμα γκάζι, και να παρακολουθώ το ρυθμό των άλλων. Αυτή είναι μία έξυπνη τακτική. Θα έχει επίσης ενδιαφέρον να δω τι πλεονεκτήματα μπορεί να παρέχουν οι διάφορες θέσεις εκκίνησης. Έχω καλή θέση εκκίνησης την Παρασκευή, αλλά δεν θα ξέρω πριν από τις αναγνωριστικές δοκιμές την ποιότητα του δρόμου στις νέες ειδικές του Σαββάτου.
«Υπάρχουν πολλοί νέοι δρόμοι και επιβάλλεται να είμαι προσεκτικός κατά τη διάρκεια των αναγνωριστικών δοκιμών, όταν κάνουμε τα pace notes μας. Το Ελληνικό ράλι δεν είναι γρήγορο συγκριτικά με το Φιλανδικό, για παράδειγμα, και είναι ευκολότερο να κρατάμε σημειώσεις όταν οι δρόμοι είναι ταχύτεροι από όσο όταν είναι πιο αργοί. Στους πιο αργούς δρόμους, μπαίνεις στον πειρασμό να βάλεις υπερβολικά πολλές πληροφορίες, ενώ στους πιο γρήγορους δρόμους υπάρχουν λιγότερες λεπτομέρειες. Είναι σημαντικό να συνηθίσουμε στη ζέστη πριν από τον αγώνα. Θα κάνω μία βόλτα με ποδήλατο για να συνηθίσω. Το να μείνεις μέσα, μακριά από τον ήλιο σε κλιματιζόμενο χώρο είναι λάθος τρόπος αντιμετώπισης» πρόσθεσε.
Διαδρομή Ράλι
Μετά από τρία χρόνια στην Αθήνα, το ράλι μετακινείται 80κμ δυτικά προς το Λουτράκι για τη νέα βάση του και η νέα διαδρομή σηματοδοτεί την επιστροφή μερικών κλασικών ειδικών του ράλι Ακρόπολις. Μετά την επίσημη έναρξη την Πέμπτη το βράδυ στον Ισθμό της Κορίνθου, η δράση την Παρασκευή κατευθύνεται βόρεια προς τον Κόλπο του Κορινθιακού, για τις διάσημες ειδικές κοντά στη Λιβαδειά και την Ιτέα, που φιλοξενεί ένα σύντομο 15λεπτο service νωρίς το απόγευμα. Το σκέλος του Σαββάτου, οδηγεί τους αγωνιζόμενους προς την περιοχή της Πελοποννήσου, παραδοσιακό τόπο διεξαγωγής του Ακρόπολις τη δεκαετία του 1980, για εντελώς νέες ειδικές διαδρομές. Το τελευταίο και μικρότερο σκέλος της Κυριακής κατευθύνεται βόρια και ανατολικά του Λουτρακίου και περιλαμβάνει δύο περάσματα από την απαιτητική ειδική των Αγίων Θεοδώρων, μήκους 33.00km. Το ράλι τερματίζει στο Λουτράκι μετά από 17 ειδικές, αφού καλύψει 371.02km σε μία συνολική διαδρομή 1208.18km. Μόνο μία ειδική παραμένει ίδια με του 2008.

ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
7ος ΓΥΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΡΑΛΙ ΤΗΣ FIA
11 – 14 Ιουνίου 2009
Πέμπτη 11 Ιουνίου: Επίσημη έναρξη
Εκκίνηση: Ισθμός Κορίνθου 20.30
Παρασκευή 12 Ιουνίου: 1η Ημέρα Λουτράκι – Λουτράκι
1η Ε.Δ. Χαρβάτι 25.00 χλμ. 08.48
2η Ε.Δ. Θήβα 1 23.76 χλμ. 10.21
3η Ε.Δ. Ευαγγελίστρια (ακυρώθηκε) 21.03 χλμ. 11.44
RSZ Ιτέα (15 λεπτά) 13.34
4η Ε.Δ. Βωξίτες 23.17 χλμ. 14.02
5η Ε.Δ. Δροσοχώρι 23.68 χλμ. 14.56
6η Ε.Δ. Θήβα 2 23.76 χλμ. 17.13
Serv A Λουτράκι (45 λεπτά) 19.13
Ανασυγκρότηση: Λουτράκι 20.58
Σύνολο: 140.40 χλμ.
Σάββατο 13 Ιουνίου: 2η Ημέρα Λουτράκι – Λουτράκι
Serv B Λουτράκι (15 λεπτά) 08.30
7η Ε.Δ. Μυκήνες 1 17.25 χλμ. 09.32
8η Ε.Δ. Γυμνό 1 26.28 χλμ. 10.35
9η Ε.Δ. Κεφαλάρι 1 24.15 χλμ. 11.50
Serv C Λουτράκι (30 λεπτά) 13.33
10η Ε.Δ. Μυκήνες 2 17.25 χλμ. 14.50
11η Ε.Δ. Γυμνό 2 26.28 χλμ. 15.53
12η Ε.Δ. Κεφαλάρι 2 24.15 χλμ. 17.08
Serv D Λουτράκι (45 λεπτά) 18.33
Ανασυγκρότηση: Λουτράκι 19.18
Σύνολο: 135.36 χλμ.
Κυριακή 14 Ιουνίου: 3η Ημέρα Λουτράκι – Λουτράκι
Serv E Λουτράκι (15 λεπτά) 09.00
13η Ε.Δ. Λουτράκι 1 8 .98 χλμ. 09.33
14η Ε.Δ. Αγ. Θεόδωροι 1 33.00 χλμ. 10.07
15η Ε.Δ. Νέα Πίσσια 11.30 χλμ. 10.55
Serv F Λουτράκι (30 λεπτά) 12.03
16η Ε.Δ. Λουτράκι 2 8.98 χλμ. 12.51
17η Ε.Δ. Αγ. Θεόδωροι 2 33.00 χλμ. 13.25
Serv G Λουτράκι (10 λεπτά) 14.18
Τερματισμός: Καζίνο Λουτρακίου 14.36
Σύνολο: 95.26 χλμ.
Συνολική διαδρομή ράλι: 371.02 χλμ.

