Το αυτοκίνητο είναι η δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση ενός καταναλωτή ή μιας οικογένειας μετά την οικία. Ο υποψήφιος αγοραστής σε ορισμένες περιπτώσεις δαπανά μια «περιουσία» για την αγορά του μοντέλου που επιθυμεί, ελπίζοντας πέραν των άλλων ότι δεν θα του πάθει την παραμικρή ζημιά. Ωστόσο, δεν είναι πάντα έτσι.
Η βρετανική εταιρεία ασφάλισης «Warranty Direct», από το 1997 οπότε και ξεκίνησε επίσημα η καταγραφή δεδομένων αξιοπιστίας στην Αγγλία, μελέτησε περισσότερες από 200.000 περιπτώσεις σε σύνολο 450 μοντέλων. Η έρευνα στηρίχθηκε στη συχνότητα βλαβών, την ηλικία των αυτοκινήτων, τα χιλιόμετρα και στο κόστος επισκευής.
Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά, αποδεικνύοντας ότι τελικά δεν έχει και τόσο σημασία πόσο ακριβό είναι ένα αυτοκίνητο ή σε πόσο πολύ καλή κατάσταση μπορεί να το διατηρεί ο ιδιοκτήτης.
Να σημειώσουμε ότι το γεγονός ότι ένα μοντέλο είναι στην πρώτη δεκάδα δεν σημαίνει ότι είναι και το πιο ζημιάρικο. Για παράδειγμα, η Porsche 911, παρότι έχει τη μικρότερη συχνότητα βλαβών, είναι στη λίστα λόγω του υπέρογκου κόστους επισκευής, με μέσο όρο 847, 52 λίρες τη φορά.
Δείτε εδώ τα 10 αυτοκίνητα με τον χαμηλότερο συντελεστή αξιοπιστίας της «Warranty Direct», που κυκλοφορούν στην Αγγλία από το 1997 έως σήμερα:
10. Citroen XM
Κατασκευή: 1994-2000
Δείκτης αξιοπιστίας: 438
9. Land Rover Range Rover
Κατασκευή: 2002-2011
Δείκτης αξιοπιστίας: 440
8. Porsche 991 (996)
Κατασκευή: 2001-2006
Δείκτης αξιοπιστίας: 442
7. Bentley Continental GT
Κατασκευή: 2003-2011
Δείκτης αξιοπιστίας: 490
6. Audi A6 Allroad
Κατασκευή: 2000-2005
Δείκτης αξιοπιστίας: 502
5. Mercedes-Benz CL
Κατασκευή: 2000-2007
Δείκτης αξιοπιστίας: 512
4. Mercedes-Benz V-Class
Κατασκευή: 1996-2004
Δείκτης αξιοπιστίας: 547
3. Mercedes-Benz SL
Κατασκευή: 2002-2011
Δείκτης αξιοπιστίας: 555
2. BMW M5
Κατασκευή: 2004-2011
Δείκτης αξιοπιστίας: 717
1. Audi RS6
Κατασκευή: 2002-2011
Δείκτης αξιοπιστίας: 1,282
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος