Το όνομα Cadillac στην άλλη άκρη του Ατλαντικού έχει… όνομα βαρύ σαν ιστορία, αλλά στη γηραιά ήπειρο και ιδιαίτερα στη χώρα μας δεν έχει αποκτήσει ακόμα το κύρος που της πρέπει. Λογικό είναι, άλλωστε, αφού η αμερικανική «απόβαση» έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, αλλά με τη φόρα που έχει πάρει το ευρώ σε σχέση με την ισοτιμία του απέναντι στο δολάριο, αναμένεται να συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό.

Στην περίπτωση της BLS τα πράγματα είναι σαφώς διαφορετικά σε σχέση με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα του αμερικανικού κολοσσού, καθώς πρόκειται για την πρώτη του είδους της…

Κατασκευάζεται στην Ευρώπη και όχι στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και αυτό είναι κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό. Τόσο σε επίπεδο εμφάνισης, καθώς ταιριάζει πολύ περισσότερο στο μάτι και το γούστο των Ευρωπαίων, όσο και σε αυτό των κυβικών της. Οι Αμερικανοί για τα αυτοκίνητα και γενικότερα για τη φιλοσοφία τους περί αυτοκίνησης έχουν το περίφημο ρητό: «There is no replacement for displacement». Δηλαδή, δεν υπάρχει υποκατάστατο για τα κυβικά. Μπορεί να ακούσεις ότι ο κινητήρας του τάδε μοντέλου είναι «small block» και ο λόγος να γίνεται για μοτέρ πέντε χιλιάδων κυβικών… Τέτοια τρέλα. Οι άνθρωποι από την άλλη θα μου πεις έχουν φθηνή βενζίνη και του δίνουν και καταλαβαίνει. Να τους κατηγορήσεις για αυτό; Άσε που αυτά τα μοτέρ δεν παθαίνουν και τίποτα. Σκυλιά μαύρα.

Στην περίπτωση της BLS προτιμήθηκε η ευρωπαϊκή οδός. Λίγα κυβικά, υπερτροφοδότηση και να τα αλογάκια. 175 στην περίπτωσή μας, αλλά υπάρχει και η έκδοση με τον ίδιο κυλινδρισμό αλλά με 210 ίππους (σ.σ. και κοντά οκτώ χιλιαρικάκια παραπάνω για κόστος κτήσης).

Οπτικά κάτι σου φέρνει στο μυαλό, αλλά δεν πάει ο νους αμέσως στη λύση. Μετά από λίγο, σου έρχεται αυτόματα. Με το 9-3 της Saab. Αλλά η BLS δεν έχει καμία σχέση στο βαθμό… κεφαλογυρίσματος με το αδελφάκι της. Σαφώς, η πλάστιγγα γέρνει στην αμερικανική εκδοχή. Ξεχωρίζει και αυτό γίνεται αντιληπτό από την πρώτη στιγμή που θα κάτσεις πίσω από το τιμόνι της. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό της σχεδίασης της BLS είναι οι άφθονες γωνίες του αμαξώματος. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω έχουν ακανόνιστο σχήμα, ενώ γενικά η σχεδίαση επιβάλλεται μέσω των ακμών του αμαξώματος. Αισθητικά, τραβά τα βλέμματα στο πέρασμά της, διότι πρόκειται για κάτι ξεχωριστό και συνάμα καθόλου συνηθισμένο, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για Cadillac, που συνήθως έχει τεράστιες διαστάσεις.

«Οδηγικά» με το ακριβότερο κατά περίπου 5 χιλιάδες ευρώ 9-3 μοιάζουν σαν δύο σταγόνες νερό, αλλά στο μάτι η ιστορία είναι διαφορετική. Στο δρόμο λοιπόν χαρακτηρίζεται από την άνεση που προσφέρει σε πολύωρα ταξίδια και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Βέβαια, σαν γνήσιο αυτοκίνητο της κατηγορίας της απέχει από το να χαρακτηριστεί ενδιαφέρον οδηγικά σε οριακούς ρυθμούς. Αυτό οφείλεται στις έντονες κλίσεις του αμαξώματος από τη μία και την ελλιπή πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, συνδυασμός που δεν σε προδιαθέτει να «παίξεις» μαζί της.

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάλλιστα… δρομέας μακρινών αποστάσεων, κάτι που άλλωστε το κάνει με πραγματικά υποδειγματικό τρόπο. Ίσως, η δυνατότερη έκδοση να αρέσκεται σε… ταρζανιές, αλλά μέχρι να το διαπιστώσουμε, τηρούμε σιγή ιχθύος.

Ο «εσωτερικός» της κόσμος αποτελεί μια μίξη αμερικανικής λογικής και ευρωπαϊκής σχεδίασης. Τόσο τα υλικά όσο και η συναρμογή τους βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο, όπως, άλλωστε, αρμόζει σε μια κατασκευή στην οποία εμπλέκονται δύο κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Δέρμα και ξύλο τονίζουν τη «χλιδή» της κατασκευής και βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό. Σε επίπεδο χώρων, τώρα, πέντε άτομα θα βολευτούν με άνεση στο εσωτερικό της BLS, με το κάθισμα του οδηγού να εστιάζει τη σχεδίασή του στις μακρινές αποστάσεις και όχι στην απόλυτη στήριξη για πολλά… G στις στροφές. Το είπα και το επαναλαμβάνω, είναι φτιαγμένη για ξεκούραστες περιπλανήσεις και όχι για κόντρες και κυνήγια με άλλα αυτοκίνητα. Κινείται ταχύτατα στο εθνικό δίκτυο, αλλά δεν αρέσκεται σε τρέλες, ελέω της άνετης ανάρτησής της που όμως επιφέρει και μεγάλες κλίσεις. Ο χώρος των αποσκευών ότι χάνει σε όγκο, 425 λίτρα, το κερδίζει σε «πρακτικότητα», αφού το σχήμα του και η ευκολία στην φόρτωση και την εκφόρτωση βρίσκονται σε άριστο επίπεδο, επιτρέποντας την πλήρη εκμετάλλευσή του.    

Εν κατακλείδι, η Cadillac  με την BLS κατάφερε να δημιουργήσει ένα πολύ δυνατό παίκτη στην κατηγορία, με δυνατά χαρτιά την τιμή του, την άνεση που προσφέρει και φυσικά τη διαφορετικότητα του σε σχέση με τους αντιπάλους του. Με κόστος κτήσης τα 35 χιλιάρικα, αποτελεί σίγουρα μια πολύ καλή και συνάμα ιδιαιτέρως ξεχωριστή πρόταση. 

ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Το γεγονός ότι διαφοροποιείται σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας της, προσδίδοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να αποκτήσει κάτι διαφορετικό με μια επένδυση της τάξης των 35 χιλιάδων. Ιδανική για «ατσαλάκωτα» ταξίδια, με μεγάλο συντελεστή κεφαλογυρίσματος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

CADILLAC BLS 2L 175HP

ΚΥΒΙΣΜΟΣ   1.998cc

ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒΙΔΕΣ    4-16

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ        175/5.500

ΡΟΠΗ 27,0Kgm/2.500

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ          220km

0-100 km/h      8,5sec

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ         Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ    Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος

ΜΕΤΑΔΟΣΗ  Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ       Αυτόματο 5 ταχυτήτων

ΦΡΕΝΑ          Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω

ΒΑΡΟΣ           1.500

ΜΗΚΟΣ/ΠΛΑΤΟΣ/ΥΨΟΣ    4.680mm / 1.750mm / 1.430mm

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ                        2.675

ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ     425Lit.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ        7,6 Lit/100km      

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης