Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος

H Fiat γιορτάζει τα 40 χρόνια του Fiat Uno, ένα μοντέλο το οποίο αποτελεί ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία. Πρώτη φορά παρουσιάστηκε το 1983 και κατάφερε να αλλάξει τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης όπως και να σημαδεύσει την ιστορία της FIAT. δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και θα σημάδευε την ιστορία της FIAT. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εκτός από την τεράστια επένδυση στη σχεδίαση και εξέλιξη του αυτοκινήτου, η Ιταλική εταιρεία επένδυσε σημαντικά και στην επικοινωνία, προχωρώντας σε πρωτοποριακές ενέργειες, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση του μοντέλου με επίκεντρο το Cape Camaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των Η.Π.Α.

Ταυτόχρονα αυτή η ξεχωριστή προσέγγιση ταίριαζε απόλυτα με το Uno, το οποίο ήταν με διαφορά το πλέον καινοτόμο μοντέλο στην κατηγορία του, στοιχείο που το οδήγησε και στην κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year για το 1984.

Εξίσου ενδιαφέρον ήταν και διαφημιστική του καμπάνια, ως το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε σατιρικά στοιχεία, όπως εξηγεί και στο παρακάτω video, ο κ. Roberto Giolito, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

 

Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η FIAT αξιοποίησε το δημοφιλή σκιτσογράφο, Giorgio Forattini, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο.

Η καμπάνια του Forattini μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά,  ο Forattini βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.  

Η παραγωγή του διήρκησε  από το 1983 έως και το 1995, το FIAT Uno αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία στην Ιταλία και στο εξωτερικό με 9 εκατομμύρια πωλήσεις. 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης