Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Σουηδία είναι έτοιμη να γράψει ιστορία καθώς ανακοίνωσε πως το 2025 θα μπει σε χρήση ο πρώτος δρόμος – φορτιστής στην ιστορία της αυτοκίνησης. Το ηλεκτρικό οδικό σύστημα (ERS) θα επιτρέπει στα ηλεκτρικά οχήματα να φορτίζουν εν κινήσει, επιτρέποντας τη διάνυση πολύ μεγαλύτερων αποστάσεων μεταξύ των επισκέψεων σε σταθμούς φόρτισης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ο αυτοκινητόδρομος που επιλέχθηκε είναι ο Ε20, ο οποίος βρίσκεται στη μέση των πόλεων, Στοκχόλμης – Γκέτεμποργκ – Μάλμε. Θα είναι το πρώτο μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου που προβλέπει ότι πάνω από 3.000 χιλιόμετρα δρόμων θα αποκτήσουν ηλεκτρική «υπόσταση». Η Σουηδία είναι από τις χώρες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτός είναι και ο λόγος που εδώ και χρόνια προσπαθεί να δώσει μία ακόμα λύση στην φόρτιση. 

Το 2016 εγκαινιάστηκε ένα οδικό τμήμα μήκους δύο χιλιομέτρων στο Gävle, το οποίο χρησιμοποίησε εναέριες ηλεκτρικές γραμμές για να επιτρέπει στα βαρέα οχήματα να φορτίζουν όπως τα τραμ. Αργότερα, ένα τμήμα δρόμου μήκους 1,6 χιλιομέτρων στο Gotland «ηλεκτροδοτήθηκε» με τη χρήση πηνίων φόρτισης τοποθετημένων κάτω από την άσφαλτο. Το 2018, η Trafikverket εισήγαγε την πρώτη ράγα φόρτισης στον κόσμο σε ένα τμήμα μήκους δύο χιλιομέτρων που επέτρεπε στα ηλεκτρικά φορτηγά να κατεβάζουν έναν κινούμενο βραχίονα και να φορτίζουν εν κινήσει.

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

Πλέον, το 2025 όλα δείχνουν πως θα γίνει πράξη η επαγωγική φόρτιση σε εν κινήσει ηλεκτρικά οχήματα, όπως γίνεται εδώ και χρόνια με την ασύρματη φόρτιση των κινητών μας. Εάν κάτι τέτοιο γινόταν και στην Ελλάδα, θα είχατε έναν ακόμα λόγο το επόμενο όχημα σας να είναι ηλεκτρικό ή όχι;
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης