Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος

Στα τέλη του 2021 θα ξεκινήσει στις ευρωπαϊκές αγορές το λανσάρισμα της νέας γενιάς του του Honda HR-V. Το compact SUV της ιαπωνικής φίρμας θα διατίθεται αποκλειστικά με υβριδική τεχνολογία την οποία η εταιρεία ονομάζει e:HEV.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η Honda, το σύστημα e:HEV πετυχαίνει μία βέλτιστη ισορροπία οικονομικής κατανάλωσης, χαμηλών εκπομπών ρύπων και δυναμικών επιδόσεων. Αποδίδει 131 ίππους και 253 Nm ροπής, παρέχοντας άνετες μετακινήσεις τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 122 γρ./χλμ. με βάση τον κύκλο WLTP και η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 5,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

 

e:HEV: Οικονομία και άμεση απόκριση

Το HR-V e:HEV προσφέρει μία μοναδική, αμιγώς υβριδική εμπειρία, συνδυάζοντας υψηλά επίπεδα αποδοτικής και αθόρυβης λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες. Το σύστημα αποτελείται από δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5L DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας μόνο σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος.

Το στοιχείο που καθιστά το σύστημα e:HEV ξεχωριστό είναι ο τρόπος με τον οποίο τα τρία drive modes εναλλάσσονται συνεχώς ώστε να διασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση του κάθε εξαρτήματος τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η Ευφυής Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive) ανάλογα με το ποιο είναι το πιο αποδοτικό στις εκάστοτε συνθήκες.

 

Εμπειρία

Κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα επειδή αυτός αντιπροσωπεύει την πιο αποδοτική λύση στις συγκεκριμένες συνθήκες. Εάν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για περισσότερη ελκτική ισχύ. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να Το λανσάρισμα στην Ευρώπη θα ξεκινήσει στα τέλη του 2021χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης. 

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει το «Sport» μέσω του σχετικού διακόπτη για αύξηση της απόκρισης του γκαζιού, το «Econ» με στόχο την οικονομία καυσίμου ή το «Normal» για βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας.

Για μία πιο «ηλεκτρική» εμπειρία υπάρχει και πρόγραμμα «Β» στο κιβώτιο, που προσφέρει επιλέξιμα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επακόλουθη ισχύς πέδησης μπορούν να αυξηθούν σημαντικά έναντι του προγράμματος «D» χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια (paddles) πίσω από το τιμόνι.

Η μετάβαση από το ένα drive mode στο άλλο – συμπεριλαμβανομένης της εκκίνησης του κινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος – σχεδόν περνά απαρατήρητη στους επιβάτες. Το κιβώτιο μιας μόνο σχέσης παρουσιάζει πολύ λιγότερη αντίσταση κατά την αμιγή ηλεκτροκίνηση, καταναλώνοντας έτσι λιγότερη ενέργεια.

Ως εκ τούτου, το πολύ αποδοτικό σύστημα της Honda πετυχαίνει υψηλότερη αναλογία συνολικού χρόνου ηλεκτροκίνησης όταν το όχημα κινείται στην πόλη συγκρινόμενο με άλλα υβριδικά της αγοράς.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Honda HR-V e:HEV: To compact SUV με την εξαιρετική καμπίνα

Αυτό είναι το νέο Honda HR-V e:HEV

Πότε έρχεται το νέο πεντάθυρο Honda Civic;

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης