Από αυτό το καλοκαίρι η BMW έχει σκοπό να ανακατέψει την τράπουλα στους τομείς της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιοποίησης. Οι τεχνολόγοι, οι μηχανολόγοι και οι σχεδιαστές που δουλεύουν στο γερμανικό γκρουπ ανακοίνωσαν ότι θα γίνουν σημαντικές αλλαγές στον τομέα της ψηφιοποίησης. Αξιοσημείωτη είναι η εισαγωγή του αναβαθμισμένου BMW iDrive με QuickSelect και το BMW Operating System 8.5 σε πολλά από τα τρέχοντα μοντέλα. 

Όμως οι προβολείς θα πέσουν στην καινούργια ηλεκτρική BMW i7 -3η έκδοση-που θα διευρύνει την προσφορά της μάρκας στην πολυτελή κατηγορία.  Οι λειτουργίες Multi-Contract Plug & Charge και MAX RANGE θα είναι πλέον διαθέσιμες για όλες τις εκδόσεις των BMW i7 και BMW iX, Ακόμη από τον Αύγουστο του 2023, οι πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα επιλογής ενός δεύτερου, εξαιρετικά ισχυρού εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα diesel για τις νέες BMW X5 και BMW X6.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ας δούμε το super μοντέλο, την BMW i 7 eDrive 50 που θα δώσει μεγαλύτερη αξία στην πολυτελή κατηγορία.
Η αμιγώς ηλεκτρική BMW i7 χρειάστηκε μόλις λίγους μήνες για να καθιερωθεί ως η επιτομή της σύγχρονης τεχνολογίας. Από τον Ιούλιο του 2023, η νέα BMW i7 eDrive50 (κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 20,3 – 19,1 kWh/100 km στο συνδυασμένο κύκλο WLTP) θα προσφέρει στους πελάτες έναν ακόμη τρόπο να απολαμβάνουν κορυφαία άνεση σε μεγάλες αποστάσεις σε συνδυασμό με πρωτοποριακές καινοτομίες και οδηγική απόλαυση χωρίς εκπομπές ρύπων.

Η τρίτη έκδοση στη γκάμα της BMW i7 διαθέτει την τελευταία τεχνολογία BMW eDrive με τη μορφή μιας εξαιρετικά ολοκληρωμένης ηλεκτρικής μονάδας κίνησης που αποδίδει μέγιστη ισχύ 335 kW/455 hp και μέγιστη ροπή 650 Nm..
Από 0 στα 100 km/h η BMW i7 eDrive50 χρειάζεται μόνο 5,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 205 km/h. Χάρη στον ιδιαίτερα αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα του και την εξαιρετική ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης, η νέα BMW i7 eDrive50 επιτυγχάνει αυτονομία 575 – 611 km σύμφωνα με το πρότυπο WLTP.

Με τις λειτουργίες Multi – Contract Plug & Charge και MAX RANGE αναβαθμίζεται ακόμη περισσότερο το επίπεδο άνεσης στην ηλεκτρική μετακίνηση. Με τη συνεχή επέκταση της γκάμας των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, το καλοκαίρι του 2023 θα διατεθούν νέες λειτουργίες για όλες τις εκδόσεις BMW i7 και BMW iX, οι οποίες θα καταστήσουν ακόμα πιο άνετη την εμπειρία οδήγησης χωρίς εκπομπές ρύπων. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η λειτουργία Multi-Contract Plug & Charge θα προστεθεί στο portfolio BMW Charging, επιτρέποντας την αυτόματη πιστοποίηση ταυτότητας του οχήματος στα δημόσια σημεία φόρτισης. Η ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ οχήματος και σημείου φόρτισης καταργεί την ανάγκη για κάρτα φόρτισης ή εφαρμογή. Καθώς η ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτείται στη μπαταρία υψηλής τάσης τιμολογείται επίσης αυτόματα, το Plug & Charge καθιστά την επαναφόρτιση απλούστερη ακόμα και από τον ανεφοδιασμό συμβατικών οχημάτων. 

Το BMW Group είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ενσωματώνει τη λειτουργία πολλαπλών συμβάσεων σε αυτό το νέο χαρακτηριστικό. Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να αποθηκεύουν τα ατομικά συμβόλαια ηλεκτρικής ενέργειας για το όχημά τους από πολλούς προμηθευτές σε ψηφιακή μορφή και να χρησιμοποιούν τα σημεία φόρτισης αυτών των φορέων με τη μεγαλύτερη δυνατή ευκολία. Η νέα λειτουργία Multi-Contract Plug & Charge μπορεί να γίνει διαθέσιμη μέσω Remote Software Upgrade για όλα τα μοντέλα BMW i7 που κατασκευάζονται από τον Ιούλιο του 2022 και όλα τα μοντέλα BMW iX που κατασκευάζονται από τον Μάρτιο του 2023.

Η λειτουργία MAX RANGE για το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης των BMW i7 και BMW iX είναι επίσης νέα και παρέχει στους οδηγούς μεγαλύτερη ευελιξία κατά την αναζήτηση δημόσιου σταθμού φόρτισης. Λειτουργεί στην επιλογή My Mode Efficient και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αύξηση της αυτονομίας έως και 25%, περιορίζοντας τόσο την ισχύ κίνησης και την τελική ταχύτητα όσο και τις λειτουργίες άνεσης. 

Η λειτουργία MAX RANGE επινοήθηκε κυρίως για τις περιπτώσεις εκείνες όπου οι οδηγοί δεν μπορούν να φορτίσουν στη μέση του ταξιδιού όπως αρχικά είχαν προγραμματίσει, επειδή, για παράδειγμα, ο σταθμός φόρτισης είναι εκτός λειτουργίας. Η ενεργοποίηση της λειτουργίας MAX RANGE επεκτείνει αισθητά την αυτονομία μέχρις ότου το όχημα φτάσει σε ένα εναλλακτικό σημείο φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης. 

Αυτό επιτυγχάνεται, μεταξύ άλλων, με τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητας του οχήματος στα 90 km/h, ενώ ταυτόχρονα απενεργοποιούνται λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, η θέρμανση των καθισμάτων και η θέρμανση του τιμονιού. Η νέα λειτουργία MAX RANGE μπορεί να καταστεί διαθέσιμη μέσω του Remote Software Upgrade για όλα τα μοντέλα BMW i7 με παραγωγή από τον Ιούλιο του 2022 και για όλα τα μοντέλα BMW iX που κατασκευάζονται από τον Μάρτιο του 2023.

Η μπαταρία υψηλής τάσης της BMW iX φορτίζεται τώρα πιο αποδοτικά χάρη στο ίδιο αναβαθμισμένο λογισμικό φόρτισης που χρησιμοποιείται ήδη στην BMW i7. Το νέο λογισμικό φόρτισης μπορεί επίσης να εισαχθεί σε όλα τα μοντέλα BMW iX που κατασκευάζονται από τον Μάρτιο του 2023 και μετά μέσω της απομακρυσμένης αναβάθμισης λογισμικού.

Οι διάφορες ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται για τη φόρτιση της μπαταρίας υψηλής τάσης θα βελτιωθούν για όλα τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW το καλοκαίρι του 2023. Κατά την αναζήτηση σημείων φόρτισης στο σύστημα πλοήγησης, για παράδειγμα, οι καταχωρήσεις για διάφορους σταθμούς εντός ενός ενιαίου πάρκου φόρτισης θα συνδυάζονται πλέον. Στο μέλλον, το ιστορικό φόρτισης θα εμφανίζει επίσης το συνολικό κόστος για έναν μήνα και θα επιτρέπει το φιλτράρισμα των λειτουργιών φόρτισης ανάλογα με την τοποθεσία.

Το σύστημα πλοήγησης BMW Maps θα προσφέρει επίσης βελτιωμένες λειτουργίες για τον υπολογισμό μιας διαδρομής βελτιστοποιημένης φόρτισης στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα BMW i7, BMW iX, BMW i4 και BMW iX1. 

Στο μέλλον, το σύστημα θα είναι επίσης σε θέση να δίνει προτεραιότητα σε σταθμούς φόρτισης που λειτουργούν από επιλεγμένους παρόχους και να αποκλείει άλλους από τον προγραμματισμό της διαδρομής κατόπιν αιτήματος του πελάτη. Οι νέες λειτουργίες σχεδιασμού διαδρομής βελτιστοποιημένης φόρτισης μπορούν επίσης να εγκαθίστανται εκ των υστέρων μέσω του Remote Software Upgrade).
Επιμέλεια: Π. Χαλάτσης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης