Oι αγώνες ράλι όπως έχει πει και o Βρετανός δημοσιογράφος Μάρτιν Χολμς είναι μια αντιπαράθεση ανθρώπων και μηχανών με το φυσικό περιβάλλον. Την επόμενη εβδομάδα στην πανέμορφη Σουηδία (5/2 – 8/2) διεξάγεται ο δεύτερος γύρος του φετινού πρωταθλήματος.

H ποιότητα και η ποσότητα του χιονιού είναι τα βασικά συστατικά για τον αγώνα της Σουηδίας
Άλλες.,.. συνθήκες…
Πρόκειται για έναν πολύ ιδιαίτερο αγώνα, που αφορά κυρίως το στυλ της οδήγησης που πρέπει να προσαρμόσουν οι οδηγοί, όπως για παράδειγμα, η «ζώνη» φρεναρίσματος σε αγώνα χιονιού η οποία είναι πολύ διαφορετική από εκείνη στο χώμα και στην άσφαλτο. Το ράλι Σουηδίας είναι αρκετά θεαματικό και ξετυλίγεται μέσα σε ειδικές διαδρομές ντυμένες από πυκνή βλάστηση δέντρων και χιόνι. Αυτές βρίσκονται γύρω από το Χάγκφορς και 84 χιλιόμετρα μακριά από την πόλη Κάρλσταντ. Μιλώντας στο επίσημο site του WRC, η αλυτάρχης του αγώνα Christina Lundqvist Viklund και αναφερομένη στις καιρικές συνθήκες που επικρατούν τόνισε, ότι μπορεί η χρονιά να ξεκίνησε με ασθενείς χιονοπτώσεις, όμως, τις τελευταίες εβδομάδες έχουν ενταθεί και οι ειδικές διαδρομές έχουν σκεπαστεί από πολύ χιόνι.

Ο Pontus Tidemand (Πρωταθλητής JWRC 2013) παρών φέτος στη Σουηδία με Ford Fiesta WRC
Χιόνι στα 40 εκατοστά…
Σημαντικό αυτό άλλωστε γιατί στην περίπτωση που δεν έχουν πολύ χιόνι οι ειδικές, τα ελαστικά με τα καρφιά τα οποία χρησιμοποιούνται καταστρέφονται όταν έρχονται σε επαφή κυρίως με χωμάτινες επιφάνειες κι αυτό δυσχεραίνει το έργο των οδηγών. Υπάρχουν διαδρομές όπως είπε, που το χιόνι είναι σκληρό διότι χρησιμοποιούνται και ως δημόσιοι δρόμοι αλλά και άλλες που το οδόστρωμα είναι πιο μαλακό διότι δεν έχει πατηθεί από περάσματα αυτοκινήτων. Σύμφωνα με το wrc.com το χιόνι αναμένεται να φτάσει τα 40 εκ. «Πολύ χιόνι έπεσε την περασμένη Τρίτη στο Χάκφορς και στο Κάρλσταντ και παρόλο που οι προβλέψεις για τις καιρικές συνθήκες αλλάζουν καθημερινά υπάρχει μια καλή ευκαιρία για ακόμη περισσότερο πριν ξεκινήσει ο αγώνας. Αναμένουμε η θερμοκρασία κατά την διάρκεια του αγώνα θα είναι από -10 έως 0 βαθμούς Κελσίου», είπε η Christina Lundqvist Viklund.
Ιστορική… μάχη Βlomgvist – Solberg
Δύο πρώην παγκόσμιοι πρωταθλητές αναμένεται να συναντηθούν μέσα στο ράλι Σουηδίας. Οι Stig Blomgvist και Peter Solberg θα βρεθούν κόντρα με το χρονόμετρο στο διήμερο αγώνα των ιστορικών αυτοκινήτων. Ο πρώτος θέλοντας να γιορτάσει τα 30 χρόνια που έχουν περάσει από την κατάκτηση του παγκόσμιου τίτλου το 1984 θα αγωνιστεί με ένα Audi Quattro του 1981. Τριάντα όμως είναι περίπου και τα χρόνια που χωρίζουν τους δύο οδηγούς, ο μεν Blogmvist είναι 67 χρόνων και ο Solberg έχει φτάσει τα 39. Θα έχει λοιπόν μεγάλο ενδιαφέρον αυτή η κόντρα που μόνο άτυπη δεν θα είναι! Ο βετεράνος οδηγός έχει κερδίσει στη Σουηδία 7 φορές και θα είναι αντιμέτωπος όπως αναφέραμε και πιο πάνω με τον Peter Solberg που κέρδισε την κατηγορία των ιστορικών αυτοκινήτων το 2013. Η πρώτη νίκη του Blomgvist εκεί ήταν το 1971 με ένα Saab 96 V4 κάτι που συνέβη το 1972 όσο και το 1973 με το ίδιο αυτοκίνητο. Οι δύο τελευταίες του νίκες στην Σουηδία ήταν τις χρονιές 1982 και 1984 με τα τετρακίνητα Audi Quattro. O Peter Solberg, παγκόσμιος πρωταθλητής του 2003 θα οδηγήσει ένα Ford Escort που θα προετοιμάσει η Viking Motorsport του πρώην συνοδηγού του Phil Mills και θα έχει συνοδηγό την σύζυγό του Pernilla. O Nορβηγός οδηγός έχει κερδίσει το ράλι Σουηδίας με Subaru Impreza το 2005. Ο αγώνας των ιστορικών αυτοκινήτων θα διεξαχθεί το διήμερο 7-8 Φεβρουαρίου και συνολικά θα συμμετάσχουν 45 πληρώματα.

Ο Peter Solberg με Ford Escort άκρως εντυπωσιακός το 2013!
Τideman vs Οstberg σημειώσατε 1
Στην Σουηδία θα δούμε πλειάδα ταλαντούχων οδηγών ενώ συνηθίζεται να συμμετέχουν και αρκετοί Σκανδιναβοί διότι γνωρίζουν πολύ καλά τα μυστικά της αγωνιστικής οδήγησης σε χιόνι. Δύο από αυτούς που θα λάβουν μέρος θα είναι και ο πρωταθλητής Junior WRC Pontus Tidemand αλλά και ο οδηγός της Citroen Μads Ostberg. Για να μπορέσoυν όμως να βρουν ρυθμό συμμετείχαν το περασμένο Σάββατο σε αγώνα του νορβηγικού πρωταθλήματος και συγκεκριμένα στο Mountain Rally Norway, το οποίο μάλιστα κέρδισε ο πρώτος, οδηγώντας ένα Ford Fiesta RS WRC 2011. Μαζί με τον συνοδηγό του Ola Floene κατάφεραν να κάνουν το 6 στα 6 στις χιονισμένες ειδικές διαδρομές και άφησαν δεύτερο, τον πιο έμπειρο Ostberg με το Citroen DS3 WRC και διαφορά 1:36.3. Σημαντικό ρόλο για τη νίκη όπως είπε, έπαιξε η επιλογή των ελαστικών, αφού ο ίδιος προτίμησε πιο στενά κατά μερικά εκατοστά από ότι ο Ostberg και αυτό τον βοήθησε να βρίσκει καλύτερη πρόσφυση άρα και να κινείται σαφώς πιο γρήγορα. Ο Tideman θα έχει την ευκαιρία να κάνει μια ακόμη δοκιμή με το Fiesta WRC που θα οδηγήσει στην Σουηδία το οποίο προετοιμάζεται από την M-Sport και θα φέρει κινητήρα και ανάρτηση με όλες τις τελευταίες αναβαθμίσεις.
Επιστρέφει το αγωνιστικό ταίρι του Prokop
Με νέο συνοδηγό θα αγωνιστεί ο Μartin Prokop στον αγώνα της Σουηδίας καθώς το δεξί μπάκετ θα «γεμίσει» ένα πρώην αγωνιστικό ταίρι του, ο Jan Tomanek που θα αντικαταστήσει τον Michal Ernst που αγωνίζεται μαζί του από την Ισπανία και το 2012. O Τοmanek έχει να βρεθεί σε αγώνα με τον Prokop από το 2011. Είναι 41 χρόνων έχει κάνει τους περισσότερους αγώνες ράλι μαζί με τον Prokop, έχουν συμμετάσχει μαζί έξι συνεχόμενες χρονιές από το 2006 και ήταν πρωταθλητές στην Junior WRC το 2009.

Oι Prokop – Τοmanek ξανά μαζί μετά από δύο χρόνια χωρισμού!

Ο Blomgvist «παγκόσμιος» του 1984 επιστρέφει στον αγώνα της Σουηδίας μετά από 7 χρόνια!
Επιμέλεια: Βασίλης Δ. Χειλάκης

