Ρεπορτάζ: Νίκος Τσιαμτσίκας

Σε μπαράζ ελέγχων για τη σήμανση των προϊόντων, κυρίως του κρέατος, μετά το σκάνδαλο με το κρέας αλόγου που «βαφτίτηκε» μοσχαρίσιο, αλλα και των φρούτων και λαχανικών, έχει ξεκινήσει το Υπ. Ανάπτυξης σε συνεργασία με τους ελεγκτικούς μηχανισμούς των κατα τόπους νομαρχιών, σε κεντρικές αγορές, σούπερ μάρκετ και καταστήματα λιανεμπορίου, προκειμένου να παταχθεί το φαινόμενο των ελληνοποιήσεων, τα γνωστά «βαφτίσια» των αγαθών πρώτης ανάγκης.

Η σήμανση των προϊόντων, είναι κυρίως οι ετικέτες στις συσκευασίες, χαρτόκουτα, τελάρα ή σακιά με αγροτικά προϊόντα, οι σφραγίδες στα τιμολόγια πώλησης ή δελτία αποστολής των προϊόντων. Αξίζει να σημειωθεί οτι ο Σύνδεσμος Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών, πρόσφατα, σε ανακοίνωση που εξέδωσε προς τα μέλη του, ζήτησε να φροντίζουν οι ίδιοι οι έμποροι να μην καταστρέφονται οι σημάνσεις στις συσκευασίες των προϊόντων καθώς αυτό επισύρει βαριά πρόστιμα σε περιπτώσεις ελέγχων.

Στη χώρα μας έχει ιδιαίτερη σημασία η επισήμανση της καταγωγής των προϊόντων καθώς οι Έλληνες καταναλωτές έχουν την τάση να προτιμούν, αλλα και να πληρώνουν ακριβότερα για τα πιστοποιημένα ελληνικά προϊόντα.

Την ίδια ώρα, ρεκόρ εξαγωγών παρουσιάζουν τα ελληνικά νωπά φρούτα και οπωροκηπευτικά με ακίδα τα αγγούρια τα οποία φέτος, πιάνουν κορυφή στις τιμές παραγωγού και τις εξαγωγές.

Ιδιαιτέρως οι εξαγωγές για Γερμανία, έχουν αυξηθεί κατα 40% σε σχέση με πέρσι και η τιμή παραγωγού του συγκεκριμένου προϊόντος έχει σπάσει κάθε ρεκόρ φτάνοντας το 1 ευρώ το κιλό. Οι κακές καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη, ευνόησαν εφέτος τις εξαγωγές νωπών οπωροκηπευτικών με αποτέλεσμα να ανεβαίνουν κάθεται οι δείκτες του κλάδου των εξαγωγών…

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης