Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε σήμερα ότι «σε περίπτωση αντικαταστάσεως ελαττωματικού καταναλωτικού αγαθού, ο πωλητής υποχρεούται να απομακρύνει το αγαθό από το σημείο και να εγκαταστήσει εκεί το νέο απαλλαγμένο ελαττωμάτων αγαθό ή να αποδώσει τα αναγκαία για τη διενέργεια των πράξεων αυτών έξοδα».
Εντούτοις, σημειώνει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, «η απόδοση των εξόδων αυτών μπορεί να περιορίζεται σε ποσό ανάλογο προς την αξία που θα είχε το αγαθό αν ανταποκρινόταν στους όρους της συμβάσεως και προς τον βαθμό παρεκκλίσεως από τους όρους της συμβάσεως».
Σημειώνεται ότι η κοινοτική οδηγία που διέπει την πώληση καταναλωτικών αγαθών προβλέπει ότι ο πωλητής ευθύνεται έναντι του καταναλωτή για κάθε έλλειψη συμμόρφωσης που υπάρχει κατά την παράδοση του αγαθού. Όταν υπάρχει έλλειψη συμμόρφωσης, ο καταναλωτής έχει δικαίωμα σε δωρεάν αποκατάσταση της συμμόρφωσης του αγαθού με επισκευή ή αντικατάσταση, εκτός εάν μια τέτοια πράξη είναι αδύνατη ή δυσανάλογη. Η επισκευή ή η αντικατάσταση πρέπει να πραγματοποιούνται χωρίς σημαντική ενόχληση του καταναλωτή. Αν η αποκατάσταση της συμμόρφωσης με τον τρόπο αυτό δεν είναι δυνατή, ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει μείωση του τιμήματος ή λύση της συμβάσεως πωλήσεως.
