Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Nissan ανακοίνωσε τα σχέδιά της να τερματίσει την παραγωγή στο εργοστάσιο Oppama στην Ιαπωνία, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα της εταιρίας στην προσπάθεια της για οικονομική εξυγίανση.

Το εργοστάσιο της Oppama ξεκίνησε την παραγωγή το 1961 και απασχολεί περίπου 2.400 άτομα. Αυτή τη στιγμή κατασκευάζει τα Note και Note Aura, αλλά στο παρελθόν έχει κατασκευάσει μια σειρά από άλλα μοντέλα, όπως τα Bluebird, Cube, Juke και Leaf.

Το λουκέτο στο εργοστάσιο είναι μέρος του σχεδίου ανάκαμψης Re:Nissan. Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, «τα τρέχοντα και μελλοντικά μοντέλα που έχουν προγραμματιστεί για παραγωγή στην Oppama θα κατασκευάζονται στη Nissan Motor Kyushu», όπου ήδη κατασκευάζονται τα Serena και X-Trail για την Ιαπωνία. Ενώ το εργοστάσιο της Oppama θα κλείσει, το ερευνητικό κέντρο, η εγκατάσταση δοκιμών πρόσκρουσης και η αποβάθρα θα παραμείνουν ανεπηρέαστα από το τέλος της παραγωγής.

Η Nissan δήλωσε ότι θα «διερευνήσει ένα ευρύ φάσμα επιλογών» για το εργοστάσιο της Oppama στο μέλλον και θα βρίσκεται σε συζητήσεις με τους εργαζόμενους και το συνδικάτο τους. Ωστόσο, η εταιρεία δήλωσε ότι το κλείσιμο ήταν απαραίτητο καθώς «κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μεταφορά και η ενοποίηση της παραγωγής οχημάτων είναι η πιο αποτελεσματική λύση, με βάση την παραγωγική ικανότητα, την αποδοτικότητα κόστους και τις δυνατότητες επενδύσεων».

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει δηλώσει ότι το σχέδιό της Re:Nissan προβλέπει τη μείωση της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας από 3,5 εκατομμύρια μονάδες σε 2,5 εκατομμύρια μονάδες ενώ εξετάζει την ενοποίηση των εγκαταστάσεων παραγωγής από 17 σε 10.

Η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην κερδοφορία και όχι στον όγκο, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Ιβάν Εσπινόσα. «Μπροστά στις δύσκολες επιδόσεις του έτους 2024 και το αυξανόμενο μεταβλητό κόστος που επιτείνεται από ένα αβέβαιο περιβάλλον, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην αυτοβελτίωση με μεγαλύτερη επείγουσα ανάγκη και ταχύτητα, στοχεύοντας σε κερδοφορία που βασίζεται λιγότερο στον όγκο», δήλωσε.

Η Nissan σημείωσε καθαρές ζημίες ύψους 4 δις. ευρώ, καθώς επλήγη από την εξασθένηση των πωλήσεων στις ΗΠΑ και την Κίνα, καθώς και από τις πρώτες επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου του Ντόναλντ Τραμπ. Οι συνομιλίες για συγχώνευση με τη Honda κατέρρευσαν και ο Εσπινόζα ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου τον περασμένο μήνα.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης