Aprilia: Τρίτροχη μοτοσικλέτα στα σκαριά

Πρώτη καταχώρηση: Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2020, 11:01
Aprilia: Τρίτροχη μοτοσικλέτα στα σκαριά

του Νίκου Τσαμάνδουρα 

Το αντίπαλο δέος του Niken της Yamaha φαίνεται πως ετοιμάζουν οι Ιταλοί, με τον όμιλο Piaggio να ζητάει πίσω τις τρίτροχες δάφνες του, αυτές που ξεκίνησαν με το MP3.

Το τρίτροχο concept της Yamaha ήταν σχετικά «απλό». Μια ήδη υπάρχουσα μοτοσικλέτα (MT-09) με επανασχεδιασμένο το εμπρός μέρος που πλέον θα φιλοξενούσε 2 εμπρός τροχούς. Κάπως έτσι σκέφτηκαν και οι άνθρωποι της Aprilia, καθώς με βάση το Mana φαίνεται πως εξελίσσουν τη δική τους μεγάλη τρίτροχη πρόταση.  Πρόκειται για μια πολύ καλή βάση, καθώς ο κινητήρας των 839 κυβικών εκατοστών σε συνδυασμό με την αυτόματη μετάδοση θα μπορούσαν να δέσουν ένα σβέλτο.. γλυκό με τρεις τροχούς και χαρακτηριστική ευκολία στην οδήγηση. 

Τα στοιχεία που μας δείχνουν τα σχέδια για την κατοχύρωση της πατέντας φανερώνουν τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εμπρός συστήματος του MP3, του scooter που έσυρε πρώτο τον τρίτροχο χορό. Βέβαια οι ομοιότητες τελειώνουν στις 2 παράλληλες μπάρες που μετατρέπουν την κίνηση του τιμονιού σε κατεύθυνση και κλίση των 2 τροχών. Όπως είναι λογικό, στην περίπτωση της μοτοσικλέτας μιλάμε για ένα σαφώς πιο ενισχυμένο σύστημα.

Στον τομέα της ανάρτησης, έχει ακολουθηθεί διαφορετικό μονοπάτι από εκείνο της Yamaha, καθώς δεν συναντάμε καλάμια, αλλά ένα σύνολο συνδέσμων και ελατηρίων που θυμίζουν ίσως κατακόρυφο ψαλίδι αυτοκινήτου. Ένα σύστημα το οποίο -σύμφωνα με τους Ιταλούς- υπερτερεί σημαντικά εκείνου του Niken, σε τομείς όπως το κόστος, η συντήρηση αλλά και η δυνατότητα ρυθμίσεων, όπως π.χ. τη ρύθμιση της γωνίας Camber (της γωνίας που σχηματίζεται από τον κατακόρυφο άξονα). Το τελευταίο είναι και το δεδομένο που αυξάνει και τα επίπεδα της πρόσφυσης.

Εν κατακλείδι, αυτό που βλέπουμε είναι μόνο σχέδια στο χαρτί, ωστόσο η λεπτομέρειά τους δείχνει πως δεν πρόκειται για μια γενική και αόριστη ιδέα, αλλά για ένα concept με πολύ σαφή προορισμό. Το Mana μπορεί να μην παράγεται πια, αυτό όμως δεν σημαίνει πως ο V2 κινητήρας του δεν αξίζει μια δεύτερη ευκαιρία. Ίδωμεν...

Πηγή: mcn.com
 

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 5 Οκτωβρίου 2020, 11:01