Με χθεσινή απόφαση η επιτροπή ράλλυ της FIA αποφάσισε την κατάργηση του Super Rally. Οι άρχοντες του σπορ αποφάσισαν να δίνουν έξτρα βαθμούς σαν μπόνους στον ταχύτερο κάθε σκέλους. Επίσης αποφασίστηκε ότι το μέγιστο των συνολικών χιλιομέτρων ενός αγώνα θα είναι 500 από 350 χιλιόμετρα που ήταν μέχρι και φέτος.

Την ικανοποίησή του για το νέο σύστημα εξέφρασε ο Simon Long υπεύθυνο για την προώθηση του WRC. «Τώρα πια θα βλέπουμε οδηγούς να τα δίνουν όλα για να κερδίζουν τους βαθμούς ως ταχύτεροι της ημέρας και δεν θα υπάρχουν οδηγοί που «κρατούσαν» το αυτοκίνητο για να τερματίσουν σε μια καλή θέση. Αυτό είναι πολύ καλή εξέλιξη για τη δουλειά μας».  

Να θυμίσουμε: ότι το σύστημα αυτό που πρόκειται να εφαρμόσουν στα WRC είναι αντίθετο με την φιλοσοφία των ράλλυ που δεν είναι σπριντ, αλλα συνδυασμός, σκέψης ταχύτητας, ταλέντου, αξιοπιστίας, δύναμης. Το σύστημα αυτό μεγάλοι οδηγοί όπως ο Carlos Sainz, o Colin McRae, o Tommi Makinen και άλλοι το είχαν απορρίψει. Από τη μια οι άρχοντες του σπορ προσπαθούν να επαναφέρουν αγωνιστικά χιλιόμετρα που χαρακτήριζαν τα ράλλυ και που τον τελευταίο καιρό είχαν κόψει εφαρμόζοντας πάλι νέες ιδέες και από την άλλη εφαρμόζουν ένα σύστημα που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τα ράλλυ.

Άλλωστε την ίδια χαρά και ικανοποίηση είχαν εκφράσει όταν ανακοινώθηκε και το Super Rally που επέτρεπε στους οδηγούς που είχαν εγκαταλείψει να επανέλθουν την επόμενη μέρα με ποινή χρόνου. Και αυτό το μέτρο τότε, που δεν είχε τίποτα κοινό με την φιλοσοφία των ράλλυ, το είχαν βρει εξαιρετικό μιας και θα έδινε την ευκαιρία σε οδηγούς που είχαν εγκαταλείψει να επανεκκινήσουν  για να μην χάσουν το ενδιαφέρον τους οι θεατές. Έτσι λέγανε τότε, και όπως είδαμε και το «εξαιρετικό σύστημα Super Rally» μετά από μερικά χρόνια πειραματισμού… καταργήθηκε.

Φυσικά “Bonus points from each day will replace existing time penalties for missed stages, and will be in addition to the final classification points. In recognition of the new points scoring system, a daily and overall classification will be drawn up at the end of each day of competition.”

WRC promoter Simon Long welcomed the FIA’s decision.

“With our championship promoter’s hat on, I think it’s fair to say that the superally system can be quite confusing to explain to fans and viewers,” he said.

“The provision of daily bonus points should help further incentivise drivers to go full out throughout the duration of the rally whilst rewarding those drivers who keep their cars on the road from start to finish. This will be good for generating increased media and public interest in the result of each day of racing as well as in the overall classification, a bit like in the Tour de France.”

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης