Στην τελική ευθεία μπαίνει η δημοπράτηση για την κατασκευή του πολύπαθου αεροδρομίου Καστελίου στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη από το υπουργείο Υποδομών, η συνολική επένδυση του έργου φθάνει τα 850 εκατομμύρια ευρώ ενώ ο επενδυτής θα είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίσει την απασχόληση μακροχρόνιων ανέργων για την κατασκευή του έργου.

Την ερχόμενη Δευτέρα θα κατατεθούν τα τεύχη δημοπράτησης ενώ η καταλυτική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών είναι η 23η Φεβρουαρίου 2016.

Με τη νέα διαγωνιστική διαδικασία:

-Προσαυξάνεται ο συντελεστής βαρύτητας της αιτούμενης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου από 15% σε 25%. Δηλαδή, ενισχύεται η βαθμολογία και επιβραβεύεται ο διαγωνιζόμενος, ο οποίος θα ζητήσει το μικρότερο ποσό της κρατικής χρηματοδότησης η οποία ανέρχεται στα 220 εκατομμύρια ευρώ.

-Το Δημόσιο διατηρεί ισχυρή παρουσία στην επένδυση: αυξάνεται το ελάχιστο προσφερόμενο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου από 40% έως 55% το οποίο θα μεταβιβάσουν οι διαγωνιζόμενοι μετά την κατακύρωση της σύμβασης παραχώρησης.

-Αυξάνεται από 1% σε 2% το πρόσθετο αντάλλαγμα που θα καταβάλλει κάθε χρόνο η εταιρεία στο Δημόσιο, από τα συνολικά έσοδα.

-Τροποποιείται ο τρόπος επιλογής του Ανεξάρτητου Μηχανικού αφού ισχυροποιείται η συμμετοχή του Δημοσίου σε αυτόν. Το Δημόσιο θα επιλέγει τον Ανεξάρτητο Μηχανικό με ανοιχτό διαγωνισμό. Ο προϋπολογισμός της προαναφερθείσας σύμβασης θα ανέρχεται σε 10 εκατομμύρια ευρω, ενώ κάθε διαγωνιζόμενος θα περιλάβει στην προσφορά του και την αμοιβή του Ανεξάρτητου Μηχανικού.

-Θα υπάρξει υποχρεωτική καταβολή ύψους 15 εκατομμυρίων ευρω προς το Δημόσιο εκ μέρους του παραχωρησιούχου, καταβλητέο στην έναρξη περιόδου παραχώρησης.

-Στη Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων θα κατασκευαστεί σε έκταση 10 στρεμμάτων συνεδριακός –εκθεσιακός χώρος ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεθνή προβολή των τοπικών προϊόντων.

«Με την απόφαση αυτή, κλείνει ένας σημαντικός κύκλος παρεμβάσεων και αλλαγών στη δομή του διαγωνισμού», επεσήμανε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. «Πιστεύουμε ότι τα έργα παραχώρησης δεν μπορούν να εφαρμοστούν, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας».

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης