Στον σημερινό κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα μικρά αυτοκίνητα χάνουν συνεχώς έδαφος. Οι πελάτες στρέφονται όλο και περισσότερο προς μεγαλύτερα, πιο ευρύχωρα στυλ αμαξώματος, όπως crossover και SUV. Η Ford είναι ίσως ένα από τα πιο εξέχοντα παραδείγματα εταιρίας η οποία έχει απομακρυνθεί από τα μικρά αυτοκίνητα και έχει στραφεί προς τα SUV, αν και η εταιρία ανακοίνωσε πως θα επιστρέψει στη μικρή κατηγορία με νέα ηλεκτρικά, προσιτά σύνολα. 

Πριν από δύο δεκαετίες, ωστόσο, η κατάσταση ήταν πολύ διαφορετική. Τα μικρά αυτοκίνητα εξακολουθούσαν να αποτελούν μεγάλο μερίδιο της αγοράς αυτοκινήτων, και το Reflex Concept του 2006 ήταν η προσπάθεια της Ford να αποδείξει ότι τα μικρότερα οχήματα μπορούσαν να ενσωματώσουν όλα τα χαρακτηριστικά ενός αμιγώς αμερικανικού αυτοκινήτου, όντας τολμηρό και δυναμικό.

Κατασκευασμένο από ελαφριά (και μερικά ανακυκλωμένα) υλικά, εξοπλισμένο με ηλιακούς συλλέκτες και ένα υπεραποδοτικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, και οργανωμένο ώστε να ενσωματώνει όσο το δυνατόν περισσότερη πρακτικότητα σε έναν μικρό χώρο, το Reflex φανταζόταν πώς θα έμοιαζε ο αμερικανικός κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας αν είχε στραφεί προς μικρότερα οχήματα. Το Reflex ήταν γεμάτο με εξαιρετικά καινοτόμες τεχνολογίες για την εποχή, που περιλαμβάνονταν σε κάθε πτυχή του οχήματος, από τις μπαταρίες του έως τις τεχνολογίες ασφαλείας του.

Ένας υβριδικός πετρελαιοκινητήρας 1,4 λίτρων κινούσε τους εμπρός τροχούς ενώ υπήρχε και ένας ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, με συνολική ιπποδύναμη 156 ίππων. Έτσι, το σύνολο πετύχαινε κατανάλωση 4.3λτ./100χλμ.

Το εσωτερικό ήταν εξοπλισμένο με φουσκωτές ζώνες ασφαλείας, οι οποίες κατασκευάστηκαν για να μειώνουν τους τραυματισμούς των επιβατών της δεύτερης σειράς καθισμάτων, καθιστώντας το ιδανικό όχημα για τη μεταφορά μιας οικογένειας με μικρά παιδιά στο πίσω κάθισμα. Διέθετε ακόμη και μια «κάμερα μωρού» στην οροφή, η οποία μετέδιδε βίντεο των επιβατών της δεύτερης σειράς στον οδηγό, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί.

Το Reflex εισήγαγε επίσης έναν τύπο μπαταρίας που προηγουμένως δεν είχε χρησιμοποιηθεί ιδιαίτερα στην αυτοκινητοβιομηχανία: μια μπαταρία ιόντων λιθίου, πιο γνωστή εκείνη την εποχή για τη χρήση της σε κινητές συσκευές όπως τα τηλέφωνα. Έξι χρόνια νωρίτερα, το 2000, η ​​Ford ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εισήγαγε μια μπαταρία ιόντων λιθίου σε ένα όχημα, μέσω του πρωτοτύπου Ford e-Ka (βασισμένο στην πρώτη γενιά του Ka).

Πώς λέτε να τα πήγαινε με τα σημερινά δεδομένα της αγοράς;

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης