Τα προφίλ οδήγησης του πανίσχυρου Ford GT

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017, 13:57
Τα προφίλ οδήγησης του πανίσχυρου Ford GT

Του Λουκά Παπαλάμπρου

Από τη νέα γενιά του μικρού Fiesta ST, έως το Focus RS, τη Mustang και το GT, τα αυτοκίνητα της Ford Performance διαθέτουν διαφορετικά προφίλ οδήγησης, προσφέροντας στον κάτοχο την βέλτιστη απόλαυση.

Το εντυπωσιακό supercar της «μπλε οβάλ» φίρμας, εφοδιάζεται με το προηγμένο «Drive Modes», απογειώνοντας την οδηγική ευχαρίστηση. Μέσω της συγκεκριμένης λειτουργίας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα που επιθυμεί (Normal, Wet, Sport, Track και V-Max), προσαρμόζοντας τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα τις συνθήκες.

Αναλύοντας τα πέντε προφίλ

Με την επιλογή του «Normal mode», η απόσταση από το έδαφος του Ford GT ρυθμίζεται στα 120 χλστ. για να μπορεί να περνά πάνω από σαμαράκια και λακκούβες. Το γκάζι και η μετάδοση είναι ρυθμισμένα για νορμάλ οδήγηση, όπως και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας. Η πίσω πτέρυγα εκτείνεται αυτόματα για καλύτερη αεροδυναμική όταν η ταχύτητα φτάσει στα 145 χλμ./ώρα, και επιστρέφει στη θέση της στα 130 χλσμ./ώρα. Η πτέρυγα μπορεί να λειτουργήσει και σαν αερόφρενο εάν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν απότομο φρενάρισμα.

Στο «Wet mode» ενεργοποιούνται οι στάνταρ ρυθμίσεις του Normal, αλλά προσαρμόζεται η ευαισθησία του γκαζιού για να βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν τη μειωμένη πρόσφυση λόγω βρεγμένης επιφάνειας, αυξάνοντας έτσι την ευστάθεια.

Η ενεργοποίηση του «Sport mode», προσαρμόζει τις ρυθμίσεις του γκαζιού ώστε να αυξηθεί η απόκριση του V6 3.5 Ecoboost κινητήρα και του συστήματος anti-lag. Έχοντας εξελιχθεί πάνω στο αγωνιστικό Ford GT που κέρδισε στο Le Mans, το τελευταίο διατηρεί τους υπερσυμπιεστές σε υψηλές στροφές ώστε να παρέχουν άμεσα υπερπλήρωση όταν χρειάζεται. Τα συστήματα έλεγχου ευστάθειας και πρόσφυσης ρυθμίζονται από τον οδηγό με το AdvanceTrac, παρέχοντας τρεις πρόσθετες ρυθμίσεις, με την απόσταση από το έδαφος να παραμένει στα 120 χλστ.

Το «Track mode» προορίζεται αυστηρά για αγωνιστικές συνθήκες. Όταν ο μοχλός του κιβωτίου είναι στη θέση park, ενεργοποιείται το υδραυλικό σύστημα και μειώνεται το ύψος της ανάρτησης κατά 50 χλστ. Η σκληρότητα των ελατηρίων αυξάνεται και η απόσβεση των αμορτισέρ ρυθμίζεται στο σκληρότερο σετάρισμα. Η πίσω πτέρυγα εκτείνεται και τα αεροδυναμικά ανοίγματα μπροστά κλείνουν για μέγιστη αεροδυναμική πίεση.

Τέλος, στο «V-Max mode» κάθε ρύθμιση είναι προσαρμοσμένη για να δώσει στο αυτοκίνητο τη μέγιστη ταχύτητα. Το ύψος της ανάρτησης είναι ίδιο με αυτό του Track mode, αλλά όλα τα αεροδυναμικά βοηθήματα είναι ρυθμισμένα για ελαχιστοποίηση της αντίστασης. Οι έλεγχοι ευστάθειας παραμένουν ενεργοί ώστε να διασφαλίζουν ότι το GT κινείται σε ευθεία γραμμή.

Στο πλάι των πελατών

Η Ford Performance άκουσε προσεκτικά σχόλια ιδιοκτητών supercar, με σκοπό να δημιουργήσει ένα GT που θα είναι εύχρηστο στην καθημερινότητα και συναρπαστικό στην πίστα. «Εστιάσαμε στην απλοποίηση της εμπειρίας. Η βελτιστοποίηση αυτού του αυτοκινήτου για κάθε περίσταση ήταν πρόκληση, επειδή προτεραιότητά μας ήταν να προσφέρει παντού και πάντα μία απολαυστική οδηγική εμπειρία» δήλωσε ο Derek Bier, ανώτερος στέλεχος της εταιρείας.

Αξιοποιώντας όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα από τους αγώνες, η Ford Performance διαμόρφωσε τις ενδείξεις στο ψηφιακό πίνακα οργάνων ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ, με σκοπό την απογείωση της οδηγικής εμπειρίας. Περιστρέφοντας απλά ένα μπουτόν στο εμπνευσμένο από την F1 τιμόνι, το νέο GT μπορεί να μεταμορφώνεται άμεσα από αυτοκίνητο τουρισμού σε ένα πλήρως αγωνιστικό όχημα ρυθμισμένο για μέγιστη ταχύτητα.

Επίσης, διαθέτει το σύστημα ελέγχου εκκίνησης (Launch Control), που παρέχει βέλτιστη πρόσφυση για άριστη εκκίνηση υπό όλες τις συνθήκες. Σχεδιασμένο για χρήση στην πίστα, διατίθενται σε όλα τα προφίλ πλην του Wet. Ενεργοποιείται στην οθόνη του πίνακα οργάνων, μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού.



Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 29 Μαρτίου 2017, 13:57